Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: در راستای رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه حمایت از واحدهای کوچک تولیدی در نواحی صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفته است.


اکبر بهنامجو 25 شهریور در جلسه شورای اقتصاد استان اردبیل اظهار کرد: با حمایت از ایجاد واحدهای صنعتی کوچک در استان اردبیل اشتغالزایی در این واحدها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ناحیه صنعتی رضی از جمله نواحی صنعتی استان است که در دو سال اخیر واحدهای مختلفی در آن ایجاد شده است و در هفته تعاون سالجاری نیز شاهد بهره‌برداری از چند واحد صنعتی در این ناحیه بودیم.
رئیس شورای اداری استان اردبیل گفت: در این ناحیه صنعتی که از سال ۸۸ ایجاد شده بود،  تا سال ۹۷ هیچ واحد تولیدی راه‌اندازی نشده بود که با افتتاح واحدهای تولیدی که به صورت تعاونی از محل جذب تسهیلات اشتغال روستایی احداث شده‌اند، این ناحیه رونق گرفته است.
بهنامجو بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ قرار داد احداث واحد تولیدی و صنعتی در این واحد منعقد شده که سه مورد به بهره برداری رسیده و مابقی واحدها در حال اجرا هستند.
وی تصریح کرد: یکی از واحدهای بهره‌برداری شده واحد تولید پوشاک است که در فاز اول برای ۷۵ نفر اشتغالزایی کرده و در مرحله بعد این تعداد را به ۱۵۰ نفر می‌رساند.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه واحد تولیدی نئوپان با ۱۰۰ نفر اشتغالزایی و واحد رزین با ۳۵ نفر اشتغال دیگر واحدهای صنعتی فعال در این ناحیه است، افزود: در کنار حمایت از واحدهای صنعتی بزرگ در شهرک های صنعتی استان، با فعال‌سازی نواحی صنعتی و حمایت از واحدهای تولیدی کوچک اشتغالزایی و صنایع کوچک نیز شتاب می‌گیرد.
بهنامجو با اشاره به سفر معاون وزیر صنعت به استان در هفته گذشته از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
وی گفت: صدور مجوز پنج پست برق ۶۳ برای پنج شهرک و ناحیه صنعتی استان از دیگر مصوبات و ره آورد سفر معاون وزیر صمت به استان بود.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: هزینه هر پست ۶۳ برق حدود ۴۵ میلیارد تومان بوده که هزینه آن به صورت مشترک توسط شهرک‌های صنعتی، اعتبارات دولتی و شرکت برق پرداخت می‌شود.
بهنامجو با اشاره به تحقق حقوق مالکیت اراضی عشایر در محدوده کشت و صنعت مغان و پارس گفت: واگذاری اسناد مالکیت اراضی عشایر در هیات دولت مصوب شده است.

وی اظهار کرد: عشایر جایگاه ویژه‌ای در حراست از مرزها در استان دارند واقدامات احقاق حقوق اراضی عشایر از سال ۸۷ شروع شده بود.
بهنامجو تصریح کرد: کسانی که در محدوده کشت و صنعت‌ها از لحاظ واحد مسکونی مالکیت و سند و حقوق عرفی دارند، بررسی و سند مالکیت صادر می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۲ روستا در محدوده کشت و صنعت مغان و چند روستا در کشت و صنعت پارس وجود دارد که با تعامل دستگاه‌های اجرایی، استانداری و مجموعه کشت و صنعت‌ها سند مالکیت این اراضی تا زمان کشت بهاره به صاحبانشان واگذار می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در حال حاضر در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از حرکت به سمت قرمز تاکید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحدهای صنعتی اشتغالزايي نواحی صنعتی حمایت از واحدهای استان اردبیل صنعتی استان نواحی صنعتی کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است