Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌ مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: بخشی از اراضی این منطقه دارای کاربری کشاورزی است که با توجه به بایر بودن این زمین‌ها و انجام نشدن فعالیت به دلیل نبود منابع آبی لازم با اندکی وزش باد سطح منطقه را خاک فرا می‌گیرد از این رو مکاتبات زیادی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاووس حقانی امروز _ سه شنبه ۱۸ مرداد ماه ۹۹_ در نشست خبری که از طریق لایو اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: وسعت منطقه دو بیش از دو میلیون مربع است که ۴۸ درصد آن داخل محدوده قرار دارد که از این میزان فقط ۱۷ درصد امکان صدور پروانه دارد و مابقی در زمره بافت فرسوده و اراضی کشاورزی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در صورت تعامل میان شهرداری و اداره جهاد کشاورزی پتانسیل خوبی در زمینه ساخت باغ ویلا در این منطقه وجود دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های منطقه افزود: احداث منبع آب ورودی دهنو با حجم ۵۰۰ مترمکعب برای تأمین آب فضای سبز اجرا شده است.

وی با اشاره به پروژه خانه کودک در مجاورت پارک قلمستان تصریح کرد: از سال گذشته پیگیری‌های احداث این پروژه انجام شده، اما موضوع تملک زمین به نتیجه نرسیده و جمع بندی صورت نگرفته است.

حقانی ادامه داد: رقم کلی اعتبار برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است که پنج میلیارد آن در منطقه و مابقی در شهرداری مرکزی تأمین شده است بنابراین مشکلی برای آغاز کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این منطقه پنج فرهنگسرا، سه سالن مطالعه و دو ورزشگاه وجود دارد، اظهار کرد: خانه فرهنگ رسالت در مرحله انتخاب پیمانکار است و تا یک ماه آینده کلنگ آن به زمین زده خواهد شد؛ اجرای این پروژه‌ها توسط شهرداری نشان از توجه ویژه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای شهروندان است.

رفع منابع آلودگی

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع منابع آلودگی منطقه دو گفت: در محدوده ۱۸ هکتاری این منطقه اکثر موزائیک سازان و مصالح فروشان مشغول فعالیت هستند که یکی از منابع آلایندگی منطقه به شمار می‌آید که با انتقال آنها به منطقه بختیار دشت، محدوده ۱۸ هکتاری به پروژه گردشگری تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتقال موزائیک سازان کمک زیادی به رفع مشکلات اهالی محدوده خیابان شهیدان غربی که از آلودگی خاک رنج می‌برند، خواهد کرد.

حقانی با بیان اینکه یک سوم اراضی داخل محدوده منطقه دو، اراضی بلاتکلیف کشاورزی است، افزود: بخشی از اراضی این منطقه دارای کاربری کشاورزی است که با توجه به بایر بودن این زمین‌ها و انجام نشدن فعالیت به دلیل نبود منابع آبی لازم با اندکی وزش باد سطح منطقه را خاک فرا می‌گیرد از این رو مکاتبات زیادی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام شده که باید بررسی‌ها و مصوبات لازم در کمیسیون ماده پنج صورت گیرد.

تخصیص بودجه‌های محرک توسعه به مناطق کمتر برخوردار

وی با تأکید بر استفاده از بودجه محرک توسعه برای منطقه دو گفت: از محل اعتبار در نظر گرفته شده بودجه محرک توسعه منطقه، ملکی برای احداث پارکینگ طبقاتی نبش میدان جمهوری اسلامی خریداری شده است.

حقانی خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه‌های محرک توسعه به مناطق کمتر برخوردار و در حال توسعه کمک زیادی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه منطقه دو در حال توسعه است، افزود: اختصاص بودجه‌های محرک توسعه گره گشایی بسیاری از مشکلات این منطقه خواهد بود و می‌تواند به ایجاد تغییر و تحول اساسی در منطقه کمک کند.

راهکار پیشنهادی برای رفع مشکل ترافیک سنگین در بزرگراه شهید خرازی

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به راهکار پیشنهادی منطقه برای رفع مشکل ترافیک سنگین در بزرگراه شهید خرازی، تصریح کرد: این بزرگراه بین مناطق یک، دو و ۹ شهرداری مشترک است که در مقطعی از زمان طرح تعریض آن با حذف فضای سبز پیرامون زیرگذر بزرگراه مطرح شد، اما به جمع بندی نرسید و تعریض بزرگراه منتفی شد.

وی همجواری با خمینی شهر را دیگر از مشکلات منطقه دو دانست و گفت: مالکان در مرز بندی بین اصفهان و خمینی شهر برای ساخت و ساز و سایر موارد مرتبط با شهرداری با مشکلاتی مواجه هستند که با توجه به چهار تکه بودن منطقه مکاتباتی با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری انجام شده تا منطقه یکپارچه و این فواصل رفع شود.

حقانی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط منطقه دو برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: منطقه دو پیشگام اجرای طرح فاصله‌گذاری در معابر به ویژه محوطه باجه‌های بانک، نانوایی‌ها و مشاغلی که تجمع شهروندان را به همراه دارد، بوده است و ضدعفونی معابر، وسایل بازی پارک‌ها، نیمکت‌ها را به صورت مستمر انجام می‌دهد همچنین مراکز فرهنگی شهرداری برای تولید ماسک در اختیار خیّران قرار گرفت.

فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه

وی در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه دو تصریح کرد: قیمت پایین زمین ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است که خوشبختانه در یکسال گذشته با جذب شرکت تعاونی سازمان‌های دولتی و خصوصی مراحل دریافت پروانه ساختمانی برای انجام ساخت و ساز در حال انجام است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در خیابان امام خمینی امکان احداث تجاری‌های خاص با کاربری‌های ویژه وجود دارد و منطقه دو آماده تعامل با سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع وسعت فضای سبز منطقه دو شهرداری است و سرانه فضای سبز هر شهروند ساکن در این منطقه ۲۵.۹ مترمربع است.

حقانی خاطرنشان کرد: بزرگترین عرصه فضای سبز شهر به وسعت ۱۷۰ هکتار در محدوده بختیار دشت در حال اجرا است که با اجرای آن علاوه بر کاهش آلایندگی‌ها، میزان فضای سبز منطقه به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به وسعت بافت فرسوده منطقه دو اظهار کرد: مساحت بافت فرسوده این منطقه ۱۱۰ هکتار است که برای بازآفرینی آن جلسات با معتمدان محلی و متقاضیان ساخت و ساز برگزار و امتیازهایی برای آنها در نظر گرفته شده، اما با توجه به تمکن مالی کم متقاضیان، انجام اقدامات با تأخیر همراه است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در خصوص بودجه سال جاری این منطقه گفت: بودجه منطقه دو شهرداری در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان است که تا پایان شهریورماه ۲۹ درصد آن محقق شده است.

وی احداث خانه کودک را یکی از پروژه‌های محرک توسعه منطقه برشمرد و گفت: ۱۳ میلیارد تومان برای احداث پارکینگ خیابان خرم اختصاص یافته است و برای تملک و آزادسازی پارکینگ صمدیه نیز ۲۴ میلیارد اختصاص یافته است.

کد خبر 444414

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر کلانشهر پروژه هاي عمراني بودجه و اعتبارات شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محرک توسعه انجام شده فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: با توجه به فقر فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری قم، در بودجه منطقه ردیفی برای تملک فضای سبز پیش‌بینی شده است.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ برای اولین سال بحث ردیف تملک فضای سبز در خود منطقه پیش بینی شده است، اظهار کرد: مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تملک در یکی از محلات متراکم منطقه پیش بینی شده است.

وی افزود: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا در این منطقه که بافت متراکم و کمبود فضای سبز دارد، تملکاتی برای احداث بوستان شهری انجام دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی بوستان خانواده و مجموعه فرهنگی متناسب با آن در بلوار بنی فضل، خاطرنشان کرد: یکی از بوستان‌های جنگلی این منطقه در سال ۱۴۰۳ با تجهیز شدن به مبلمان شهری، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که برای این منظور نیز هفت میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این در زمینه تکمیل فاز ۵ بوستان صداقت در دستور کار است، توسعه فضای سبز بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان ولایت و بوستان صبا و بوستان گل‌ها و فدک هم اقداماتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بوستان‌های جنگلی بزرگی مانند بوستان جوان، معصومیه و رضوی در این منطقه وجود دارند، گفت: در بحث بوستان شهری به دلیل نبود زمین‌های ملی در سطح منطقه مشکل داریم، از همه اینها مهم‌تر نبود فضای لازم در مناطقی مثل خیابان مالک اشتر، خیابان ستاری و اطراف نبوت به سمت میدان توحید است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: منطقه دو بلوک‌های بزرگ شهری با جمعیت چند ده هزار نفری دارد که فضای سبزی در آن‌ها وجود ندارد و زمینی برای تملک و ساخت در آن نیست.

کد خبر 751145

دیگر خبرها

  • اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تملک صحرای پرتمان
  • اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای احداث باغ مشاهیر در اصفهان
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع