Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر فرزاد رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا به دلیل اینکه آگاهی مردم نسبت به ویروس کم بود و در هنگام تماس اطلاعات دقیق از بیمار ارایه نمی شد از این رو کارشناسان اورژانس برای انجام ماموریت اعزام می شدند.
وی گفت: پس از اتمام ماموریت، آمبولانس به صورت کامل ضدعفونی می شد که این امر باعث می شد چند ساعت پایگاه تعطیل شود که برای رفع این مشکل ۴ پایگاه  مخصوص انتقال بیماران کرونا تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رحمانی اضافه کرد: در روزهای نخست مردم دیدگاه مناسبی نسبت به این بیماری نداشتند و هرکس که مبتلا می شد به دلیل ترس ناشی از تردشدن از سوی مردم، تماس با اورژانس را به نصف شب موکول می کردند تا همسایه ها متوجه انتقال بیمار از منزل نشوند.

وی افزود: در اوایل شیوع این بیماری اغلب شرح حال بیمار توسط نزدیکان به درستی انجام نمی گرفت و کارشناسان اورژانس پس از رسیدن به بالین بیمار متوجه می شدند که فرد مشکوک به کرونا است ولی اکنون در تماسها، اطلاعات درست ارائه می شود.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد:  متاسفانه در این همه گیری یکی از همکاران اورژانس سراب به درجه شهادت نایل شد و تست کرونای ۶۷ نفر از کارشناسان اورژانس تا به امروز مثبت بوده و در حال حاضر یکی از همکاران در آی سی یو بیمارستان امام رضا بستری هستند.

وی با بیان اینکه در استان ۱۱۹ پایگاه اورژانس فعال است که از این تعداد ۲۸ پایگاه در تبریز می باشد، گفت: براساس برنامه توسعه ششم پایگاه های اورژانس در سطح شهر تبریز باید به ۴۵ پایگاه افزایش یابد.
دکتر رحمانی اظهار کرد: برای افزایش تعداد پایگاه های ثابت در شهر تبریز مشکل مکانی داریم اگر زمین داده شود، برای تاسیس پایگاه از لحاظ تامین تجهیزات و پرسنل مشکلی نداریم.
وی خاطرنشان کرد:  هم اکنون در تبریز ۲۸ پایگاه ثابت، ۴ پایگاه موتوری و یک اتوبوس امبولانس فعال است و  ۲ اورژانس هوایی در تبریز و میانه مستقر است.
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص چرایی احداث اورژانس هوایی در میانه نیز، اظهار کرد: شعاع پرواز بالگردها ۱۵۰ کیلومتر است که برخی روستاهای میانه دورتر از این مسافت است و بالگردها توان پرواز نداشتند که برای امدادرسانی به روستاهای صعب العبور این منطقه در سال ۹۷ اورژانس هوایی در شهرستان میانه احداث و افتتاح شد.

دکتر رحمانی با اشاره به اینکه ماموریت های تصادفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است، افزود: از ابتدای سال تا ۲۵ شهریور ماه جاری ۹ هزار و ۷۷۰ مود ماموریت انجام شده است که این کاهش بیشتر به خاطر کاهش تردد و بار گرافیکی در جاده های مواصلاتی است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان اورژانس در سال جاری به بیش از ۵۲ هزار ماموریت اعزام شده اند، ادامه داد: تعداد فوتی های تصادفی در سال جاری با ۱۷۱ مورد افزایش ۷ درصدی داشته و فوتی های عیر تصادفی با یک هزارو ۶۸۷ مورد ۱۶ درصد افزایش یافته است.

دکتر رحمانی افزود: کارشناسان اورژانس در سطح استان روزانه به ۳۰۰ ماموریت اعزام می شوند که دو سوم این ماموریت ها در تبریز انجام می شود.
وی با اشاره به کمبود پایگاه های اورژانسی در مرکز شهر تبریز، گفت: مشکل اصلی ما در مرکز شهر تبریز بخصوص در اوج ترافیک، می باشد که رسیدن به محل حادثه بسیار سخت است که برای رفع این مشکل  اقدام به خرید مینی آمبولانس برای خدمات رسانی در داخل بازار تبریز انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری با خرید این مینی آمبولانس مشکلی در آن محدوده نداشته باشیم.
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: پروژه های اورژانس نصف راه، توانیر و شهدا در حال اتمام است که به زودی افتتاح می شود و یک پایگاه در عینالی با همکاری سازمان عینالی خریداری کردیم.
وی همچنین با بیان اینکه اولین پایگاه اورژانس روان یاب در تبریز افتتاح شده است، گفت: با توجه به اینکه پروسه انتقال بیماران روانی طولانی است و باعث می شود پایگاه اورژانس حدود چند ساعت تعطیل شود برای رفع این مشکل یک پایگاه جداگانه برای انتقال این بیماران ایجاد شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه روزانه در حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد تماس با مرکز اورژانس گرفته می شود، گفت: ۱۰ درصد تماس ها مزاحمت تلفنی و اعلام ماموریت های کاذب است.

وی تاکید کرد: آگاهسازی و فرهنگ سازی در مورد اطلاع از وظایف اورژانس باید از دوران ابتدایی انجام گیرد که در چه شرایطی باید با ۱۱۵ تماس گرفته شود.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سال گذشته برای بیش از ۱۳ هزار دانش آموز آموزش های لازم ارائه شد و امسال با توجه به شرایط کرونایی تلاش می کنیم به صورت مجازی برنامه های آموزشی را ارایه دهیم.

وی همچنین از نحوه برخورد رانندگان در مواجه با آمبولانس ها گلایه کرد و گفت: گاهی برخی رانندگان حتی با شنیدن صدای آژیر اورژانس راه را برای امبولانس باز نمی کنند.

رحمانی در خصوص وضعیت آمبولانس های اورژانس نیز گفت: در تمام پایگاه های اورژانس استان آمبولانس های جدید مستقر است و ۱۳ دستگاه آمبولانس بنز دو دیفرانسیل برای مناطق صعب العبور استان خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: از نظر تعداد پرسنل براساس برنامه توسعه ششم با کمبود مواجه هستیم ولی سعی میکنیم با همکاری خود پرسنل تمامی پایگاه ها فعال باشند.
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص همکاری خیران با اورژانس ۱۱۵ استان نیز گفت: مجوز  احداث هشت پایگاه خیر ساز در استان صادر شده که یک پایگاه در شهر زنوز توسط خیر ایجاد شده و در آذرشهر نیز پایگاه شهری در حال احداث است.

وی یادآوری کرد: خیران در بحث کرونا با خرید ماسک، لباس های مخصوص، تب سنج و سایر اقلام مورد نیاز به اورژانس استان بسیار کمک کردند.

وی همچنین ضمن معرفی سامانه ۱۹۰ افزود: مردم می توانند انتقادات پیشنهادات و نظرات خود را با این سامانه در میان بگذارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تبریز سازمان اورژانس کشور سازمان اورژانس آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تبریز سازمان اورژانس کشور سازمان اورژانس آذربایجان شرقی ویروس کرونا تبریز سازمان اورژانس کشور سازمان اورژانس آذربایجان شرقی اخبار کنکور کارشناسان اورژانس دکتر رحمانی شهر تبریز پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به به دور دوم کشید.
انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه صورت می‌گیرد که سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو _ میانه و شبستر در  آذربایجان شرقی واقع شده است.

در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۱۲ نفر برای کسب ۶ کرسی باقیمانده از ۱۹ نماینده استان باهم به رقابت خواهند پرداخت که چهار نماینده از بین هشت نفر در تبریز انتخاب می‌شود و از حوزه میانه و شبستر نیز یک نفر منتخب و راهی مجلس خواهد شد.

همچنین انتخابات در هشت حوزه انتخابیه در کشور از جمله حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود و علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.

طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه‌های باقیمانده برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • 3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی
  • سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز