Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:30:33 GMT

اراذل و اوباش تهدیدی جدی برای جامعه

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۳۴۸۶

اراذل و اوباش تهدیدی جدی برای جامعه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: یکى از مسائل مهم اجتماعى که زمینه ساز از بین بردن احساس امنیت در بین مردم مى شود وجود افرادى است که با نقض قوانین و ایجاد رعب و وحشت سعى در قدرت نمایى در جامعه دارند که قانون آنان را تحت عنوان اراذل و اوباش می‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در پیشگیرى و مقابله با خودنمایى این افراد نیاز به اهرم‌ها و مکانیزم هاى کنترلى در جامعه است، یکی از این مکانیزم‌ها طرح جمع آوری اراذل و اوباش است که در سال هاى گذشته در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.
سردار میرزایی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی، مبادرت به اجراى طرحی اجتماعی، انتظامى به منظور ارتقاء امنیت اجتماعى کرده است، گفت: در راستای این طرح اهدافی مانند افزایش احساس امنیت شهروندان، کاهش دامنه شیوع کجروى‌ها و آسیب هاى اجتماعى، کاهش وقوع کنش هاى اعتراض آمیز و افزایش روحیۀ نشاط و شادابى را دنبال کرده است.
او ادامه داد: با توجه به بالا بودن ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی بر افکار عمومی و میزان بالای کاربر فضای مجازی کوچکترین تحرکات این گونه افراد در فضای مجازی تبعات گسترده‌ای بر افکار عمومی دارد.
فرمانده انتظامی مازندران افزود: فعالیت این گونه افراد تحت کنترل نیروی انتظامی قرار گرفته و در کمترین زمان با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد و در این زمینه نقش پلیس فتا و معاونت اجتماعی در کنار اقدامات بازدارنده پلیس‌های تخصصی، بسیار کارساز است.
سردار میرزایی گفت: با رصد به موقع شبکه‌های اجتماعی هر گونه تحرکات رسانه‌ای شده اراذل و اوباش را با اقدامات مناسب عوامل اجرایی، پاسخ رسانه‌ای لازم ارائه می‌دهد تا بر احساس امنیت و اعتماد عمومی به پلیس خدشه‌ای وارد نشود.
او افزود: برخورد تند، سریع و قاطع پلیس با اراذل و اوباش و جلوگیری از تحرکات آنان به خصوص مواردی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، حساسیت نیروی انتظامی را دو چندان کرده است.
فرمانده انتظامی مازندران گفت: انگیزه‌ها و علل بروز شکل گیری اراذل و اوباش را باید در شیوع فقر و بیکاری در جامعه، تمایل نسل جوان به نماد سازی و تقویت افکار انحرافی در دسترس بودن سلاح سرد و گاهاً گرم، کم رنگ شدن اعتقادات دینی و مذهبی، تأخیر یا عدم ازدواج موفق، نفوذ فرهنگ بی بندوباری غربی در نسل جوان، بالا بودن ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی بر افکار عمومی و تحریک اینگونه افراد برای ادامه رفتار هنجارشکنانه دانست. فعالیت‌های اراذل واوباش رصد می‌شود سردار میرزایی فرمانده انتظامی مازندران برای پیشگیری و مقابله با تحرکات اراذل واوباش راهکار‌هایی ارائه کرد که به شرح زیر است:
شناسنامه دار کردن اراذل و اوباش و اقدامات کنترلی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی بر تحرکات، رفتار و کردار آنان.
برخورد سریع، رعد آسا و قاطع پلیس در مکان تحرکات اراذل و اوباش و دستگیری در محل جرم با هدف عبرت آموزی سایرین.
صدور احکام قضائی قاطع قضات برای عبرت سایر افرادی که انگیزه رفتار‌های انحرافی دارند.
رصد مستمر فضای مجازی پلیس فتا در زمینه تحرکات اراذل و اوباش و اقدامات رسانه‌ای مناسب معاونت اجتماعی ناجا برای مدیریت افکار عمومی.
همکاری، هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضائی برای اقدامات بازدارنده و مقابله‌ای مناسب برای کنترل و مدیریت بر تحرکات اراذل و اوباش شناسنامه دار و افرادی که در صدد برهم زدن امنیت عمومی را دارند.
تهیه مستندات اجتماعی از سوی رسانه ملی و محلی در زمینه تحرکات اراذل و اوباش و اقدامات بازدارنده پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی.
اجرای نشست‌های علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران دانشگاه‌ها در حوزه مسائل اجتماعی برای واکاوی مناسب علل و انگیزه شکل گیری اراذل و اوباش در رسانه ملی و محلی.
مطالبه گری از دستگاه‌های متولی در پیشگیری اجتماعی از شکل گیری اراذل و اوباش.
انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانده انتظامی مازندران اراذل و اوباش مازندران دستگیری اراذل و اوباش فرمانده انتظامی مازندران شبکه های اجتماعی اراذل و اوباش نیروی انتظامی افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه دستگیری ۷ نفر از اراذل و اوباش ارومیه

دریافت 27 MB

به گزارش خبرنگار مهر، ۷ نفر از اوباش که در یکی از محلات ارومیه اقدام به نزاع دسته جمعی کرده بودند دستگیر شدند.

کد خبر 6089854

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • لحظه دستگیری ۷ نفر از اراذل و اوباش ارومیه
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان