Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نحو تعیین شهریه دانشگاه آزاد در سال جدید را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست خبری محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد،  به مناسب آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست ضمن محکوم کرداهانت به پیامبر اسلام  از سوی یک نشریه فرانسوی، اظهار داشت: این مسائل نشان داد که غرب تاب و تحمل مواجه با اسلام ناب محمدی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که در گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد جدید بتواند مسیری مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری را طی کند، گفت: اسلام در حوزه پیشرفت علمی در جایگاه بسیار رفیعی قرار دارد و یکی از مسائل مبارزه غرب با اسلام در این زمینه است.

طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد، دانشگاهی از مردم و برای مردم است. امروز دانشگاه آزاد به عنوان 40 درصد از آموزش عالی در تمام حوزه های تخصصی علم به فعالیت اشتغال دارد و بیش از 40 درصد از اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد مشغول به تدریس هستند.

وی اضافه کرد: رفتار داوطلبان کنکور در 5 سال اخیر حکایت از عدم مقبولیت آموزش عالی در مقابل خواسته مردم بوده است. تراکم بیش از حد در حوزه رشته‌های پزشکی و عدم وجود داوطلب در حوزه علوم انسانی علوم پایه، مهندسی و کشاورزی نشان می‌دهد که مردم رفتار آموزش عالی را نمی‌پسندند و خواستار تغییر این رویکرد هستند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: علاوه بر رویکرد فرهنگی، توجه به آینده و اشتغال جوانان نیز در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در کانون توجه ما است.

طهرانچی گفت: این رویکرد ابتدا باید به آینده شغلی رهنمون شود به همین دلیل دانشگاه باید به عنوان گسترش دهنده فضای انقلابی در کشور عمل کند؛ همچنین دانشگاه آزاد، دانشگاهی سرآمد و پاسخگو باشد.

وی با اشاره به وضعیت کشور از نظر  تورم افسارگسیخته  و شیوع  کرونا به تغییرات صورت گرفته در شهریه دانشگاه ازاد اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در نظام سنتی تعیین شهریه دانشگاه آزاد تجدیدنظر شده است، گفت: در برخی رشته‌ها شاهد کاهش شهریه ثابت هستیم. اما  برای ایجاد توازن این مسیله در برخی از رشته‌ها در سقف تعیین شده افزایش یافته است.

طهرانچی گفت: سرجمع شهریه ثابت را کاهش دادیم و برای رشته‌های پرطرفدار برای اینکه  ایش پیدا کرده است. البته در ابن فضا شهریه‌ها نسبت به واحد تحصیل نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال رشته حقوق در واحدی با 600 هزار تومان و در واحدی دیگر با حدود یک میلیون و 500 هزار تومان طی می‌شود.سر جمع شهریه ثابت‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: شهریه متغیر اما براساس نوع درس متفاوت است. در حوزه شهریه‌های متغیر در سر جمع کمتر از 15 درصد افزایش خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در شهریه ثابت اتفاقی که خواهد افتاد این است که واحدهای مختلف با توجه به نوع واحد، شهریه متفاوتی خواهند داشت. شهریه ثابت نیز از ماکسیمم شهریه ثابت سال گذشته بیشتر افزایش نخواهد داشت.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد شهریه دانشگاه شهریه ثابت آموزش عالی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: همه اقدامات ستاد انتخابات استان، بر اساس تقویم و برنامه زمان بندی اعلامی ستاد انتخابات کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه فراهم شده است گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست لذا عمل به قانون، اصل بی طرفی و امانتداری مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات کماکان مورد تاکید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

رفیعی به زمانبندی تبلیغات نامزدهای این مرحله نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

وی گفت: همچون دور نخست، برنامه های تبلیغاتی در صداوسیما و امکانات ویژه دستگاه های دولتی برای استفاده نامزدها تعیین و به آنان ابلاغ شده است. رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند.

رفیعی افزود: در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش بینی شده است. گفتنی است، انتخابات در حوزه های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

کد خبر 6092734

دیگر خبرها

  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان