Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@16:30:15 GMT

عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر امکان‌پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۱۷۳

عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر امکان‌پذیر نیست

ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هر گونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سال‌جاری امکان‌پذیر نبوده و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت کشور، براساس اطلاعیه شماره (۱) ستاد مرکزی اربعین حسینی در سال جاری علیرغم آماده‌سازی تمام زیرساخت‌ها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع)، به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین، تصمیمات ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا دراین خصوص لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن اطلاعیه شماره (۱) ستاد مرکزی اربعین آمده است؛ به اطلاع مردم شریف و دین‌مدار و عاشقان خط سرخ شهادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام می‌رساند، در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساخت ها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع) اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین و اِعمال سیاستهای قرنطینه‌ای در آن کشور، همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در کشور مبنی بر اِعمال سیاست‌ها و شیوه‌نامه‌های پزشکی، بهداشتی ماه محرم که به نحو اَحسن توسط مردم عزادار و فهیم کشور اجرا شد فلذا بدینوسیله اعلام می‌شود؛ هر گونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سالجاری امکان‌پذیر نبوده و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ برگزاری هرگونه راهپیمائی و پیاده‌روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.

همچنین در این اطلاعیه اشاره شده است؛ از عزادارن عزیز درخواست می‌شود به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیرمعتبر توجه نکرده و صرفاً اطلاعیه‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.

در آخرین بند این اطلاعیه خاطر نشان شده است: برنامه‌های جایگزین مراسم راهپیمائی اربعین سال جاری با هدف زنده نگه داشتن فضای ارزشی اربعین متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین ستاد مرکزی اربعین ماه صفر ستاد مرکزی اربعین بیماری کرونا ستاد ملی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.    این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.   ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»   در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.   کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.   محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، که در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد، گفته «برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.»   بیشتر بخوانید انتخابات الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟ مروری بر ۸ ماهِ انتخاباتی   آقای اسلامی افزوده که برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا «اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.»   سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته «در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.»

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین