Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@09:11:25 GMT

دلایل سبزپوش شدن بورس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۴۱۰

دلایل سبزپوش شدن بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزنده شده سهم‌ها در پی اصلاح اخیر باعث خریدها خوبی از سوی سهام داران شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، همایون دارابی درخصوص دلایل مثبت شدن بازار بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: شاخص بورس پس از رسیدن به نزدیکی ۲ میلیون واحد اصلاح خوبی را آغاز کرد و به زیر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

احتمال تکرار تجربه بورس نیویورک در ایران

وی افزود: این اصلاح باعث ارزنده شدن سهم‌ها شد که در پی آن خریدهای خوبی در بازار از سوی سهام دارها صورت گرفت.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: قوانین بسیار خوبی طی ۱۵ روز گذشته از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار برای تعادل بازار تنظیم شد و مصوبه‌ای که برای صندوق تثبیت داده شد که تاثیر بسیار خوبی در بازار داشته است.

دارابی گفت: همه اقدامات صورت گرفته باعث شد تا بازار به مدار تعادل باز گردد و انتظار ما این است که شاخص چند روزی در این مدار تعادل باقی بماند و پس از آن شاهد روند دیگری باشیم.

وی با بیان اینکه سهام گروه‌های صادراتی در واقع ستون فقرات بورس محسوب می‌شود گفت: افزایش ارز نیمایی به شرکت‌های صادراتی اجازه می‌دهد در برابر صادرات درآمد بیشتری کسب کنند که خبر خوبی برای گروه‌های این بخش محسوب می‌شود و عملا باعث رشد آن‌ها شده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر ما امیدواریم بازار به یک تعادل نسبی برسد و روند اصلاح و استراحت خود را پایان دهد، اما در یک محدوده فعلا نوسان خواهد داشت.

دارابی تصریح کرد: چند روز آینده شهریورماه به پایان می‌رسد و گزارشات شرکت‌ها شامل عملکرد آن‌ها در نیمه نخست سال و در شهریور ماه منتشر می‌شود که تاثیر مهمی بر ارزیابی تحلیگران از وضعیت شرکت‌ها خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار ثبات نسبی پیدا کرده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۲۷۶.۴۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۲۹.۹۸۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۸,۹۶۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۰۲.۵۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۲۶۲,۰۵۴.۲۶۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750635

دیگر خبرها

  • فیلمی از بارش برف بهاری در کندوان سبزپوش!
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار