Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:06:42 GMT

۲ پهنه اکتشافی معدنی در هرمزگان تعیین تکلیف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۵۸۸

۲ پهنه اکتشافی معدنی در هرمزگان تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم سعدینی بیان داشت: پهنه اکتشافی کوشاه احمدی به وسعت ۲هزار و ۱۷۷ کیلومترمربع و پهنه بشاگرد به وسعت پنج هزار و ۶۶۹ کیلومترمربع توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با استفاده از فناوری‌های نوین در مقیاس ناحیه‌ای در دست مطالعه وپی جویی قرارگرفت.

وی عنوان کرد: با پایان مرحله شناسایی وپی جوی، برای محدوده‌های امید بخش تعیین شده در پهنه های یادشده جهت عملیات اکتشافی شامل فاز اکتشاف و تفظیلی پروانه اکتشاف صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: این محدوده‌ها به مساحت ۱۲۹،۹۶ کیلومترمربع درپهنه اکتشافی بشاگرد و سه محدوده امیدبخش به مساحت ۲۳۸،۷۳ کیلومترمربع در پهنه کوشاه احمدی قرار دارند.

سعدینی گفت: براساس مطالعه اولیه پهنه های کوشاه احمدی وبشاگرد بیشتر از ظرفیت اکتشاف ذخایر کرومیت ومنگنز برخوردار است.

وی یادآورشد: پس از درج محدوده‌های امیدبخش در سامانه کاداستر معادن، بقیه عرصه پهنه های اکتشافی کوهشاه احمدی وبشاگرد هشتم مهرماه امسال در سامانه کاداستر آزادسازی می‌شود.

معاون امور معادن وصنایع معدنی هرمزگان از متقاضیان دارای صلاحیت فنی و مالی مورد نیاز خواست: نسبت به ارائه درخواست پروانه اکتشاف در محدوده‌های یادشده با رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات مربوطه از طریق سامانه اینترنتی کاداستر به نشانی cadaster.mimt.ov.ir اقدام کنند.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود سه هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

کد خبر 5024686

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت هرمزگان معادن ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس شهرکرد بوشهر آمار کرونا گرگان توهین به پیامبر انتخابات مجلس شورای اسلامی محرم 99 کرمانشاه شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

بیشتر بخوانید: AFC فوتبال ایران را رسما درجه ۲ اعلام کرد!

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبرورزشی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228962 برچسب‌ها پرسپولیس تهران استقلال تهران

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست