Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از ثبت درخواست بیش از 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و به تشریح آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان پرداخت.

امیر حمزه حیدریان در جلسه امروز (25 شهریور) کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 1409 درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد استان به ثبت رسیده، افزود: رقم سرمایه‌گذاری این درخواست‌ها نزدیک به 35 هزار و 500 میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها 19 هزار و 35 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین درخواست سرمایه‌گذاری ثبت شده را به ترتیب مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت با 49 درصد سهم و حوزه کشاورزی با 39 درصد سهم دانست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: 88 درصد از درخواست‌های سرمایه‌گذاری ثبت شده در مرحله پاسخ به استعلامات است و 71 درصد آن مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی از برنامه‌هایی که برای توسعه فعالیت سامانه پنجره واحد استان در دست اقدام است نیز یاد کرد و گفت: اخذ مجوز از دستگاه‌هایی مانند مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، ثبت اسناد، شبکه بهداشت و ... نیز به این سامانه الحاق شده است.

به گفته این مسئول، قرار است فعالیت سامانه پنجره واحد به سطح شهرستان‌های استان نیز تسری یابد و فعالیت کنترل پروژه‌ها نیز به آن اضافه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از پیگیری برای تحقق سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان هم یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این طرح‌ها پروژه تولید پنل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری 350 میلیون یورو و اشتغالزایی 1250 نفر است که همه پیگیری‌های لازم استانی را برای تحقق این طرح انجام دادیم.

حیدریان همچنین از پیگیری برای اجرای طرح خردایش و فرآوری سنگ آهن با همراهی سرمایه‌گذاران چینی هم خبر داد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح 10 میلیون یورو با اشتغالزایی 200 نفر است.

وی یادآور شد: در حال تعیین تکلیف گلخانه حیدرآباد با سرمایه‌گذاری حدود 550 میلیارد تومان و اشتغالزایی 140 نفر هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از اعلام آمادگی اولیه یک سرمایه‌گذاری عراقی برای ایجاد پرواربندی گاو با سرمایه‌گذاری دو میلیون دلار و اشتغالزایی 100 نفر هم خبر داد.

حیدریان درباره پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی که استارت کار آنها زده شده نیز گفت: کارخانه کاشی و سرامیک چینی‌ها با سرمایه‌گذاری یکصدویازده میلیون یورو و اشتغالزایی 150 نفر اکنون نزدیک به 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگرچه روند کار در ابتدای پروژه سریع‌تر بود، اما شرایط بیماری کرونا باعث تاخیر در کارها شد.

وی درباره مجموعه فروآلیاژ چینی‌ها نیز عنوان کرد: این پروژه نیز با سرمایه‌گذاری یازده میلیون یورو و اشتغالزایی 210 نفر اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از برنامه‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذار به استان کرمانشاه وجود دارد هم یاد کرد و گفت: معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری استان و ... از مهمترین این برنامه‌ها است.

حیدریان با اشاره به پیش‌بینی  برگزاری چهار همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل حوزه جهاد کشاورزی برای خرداد ماه، حوزه صمت برای شهریور، حوزه میراث فرهنگی و گردشگی برای آذرماه و شهرداری کرمانشاه برای بهمن امسال، خاطرنشان کرد: اگرچه شرایط بیماری کرونا برپایی این همایش‌ها را به تعویق انداخت، اما باید تلاش کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در موعد باقی مانده این همایش‌ها را برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه سرمايه گذاري سرمایه گذاری خارجی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه سرمایه گذاری سرمایه گذاری میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب در شهرک خاوران تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه این شرکت، با توجه به اجرای عملیات جابجایی تأسیسات آبرسانی ۸۰۰ میلیمتری در محل احداث پل خلعت پوشان واقع در جاده باسمنج که به درخواست شهرداری کلانشهر تبریز برنامه ریزی شده، آب شرب لوله کشی این شهرک از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ امروز قطع خواهد شد.

در این اطلاعیه از شهروندان ساکن در این شهرک، درخواست شده است تا با صبر و شکیبایی، این شرکت را در ارائه خدمات به مشترکان همراهی کنند.

کد خبر 6093941

دیگر خبرها

  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • هنرآموزی که برای هنرجویانش اشتغالزایی کرد
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • درخواست کیهان از مردم برای تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برای حمایت از طرح نور