Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، صبح امروز در هیات عومی دیوان عالی کشور با ریاست حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور برای بررسی پرونده محمد علی نجفی در قتل میترا استاد برگزار شد.

در این جلسه در مورد تصمیم گیری درباره عمد یا غیر عمد بودن قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی است و هیات عمومی دیوان عالی کشور در این باره رای نهایی را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که حکم صادر شده از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان، برای هر متهم، سه بار نقض شود؛ دیوان عالی کشور با تشکیل هیات اصراری اقدام به صدور حکم نهایی می کند.

این جلسه که نزدیک به 3 ساعت طول کشید 14 تن از قضات دادگاه دیوانعالی کشور نظرات خود را در خصوص عمدی بودن یا غیرعمد بودن قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی اعلام کردند و در پایان 66 قاضی دیوانعالی کشور رای خود را در خصوص قتل عمد یا شبه عمد قتل را اعلام کردند.

در این جلسه 39 تن از قضات دیوان عالی کشور به حکم دادگاه کیفری که قتل عمد اعلام کرده بود رای مثبت دادند و 27 تن از قضات دیوان عالی کشور نیز به حکم قتل شبه عمد که از سوی شعبه 41 دادگاه دیوان عالی کشور اعلام شده بود رای مثبت داد که در همین راستا حکم محمد علی نجفی در قتل میترا استاد قتل عمد شناخته شد.

بنا بر این گزارش، اتهام محمد علی نجفی شهردار سابق تهران که همسر دوم خود میترا استاد را به قتل رسانده بود، با رای هیئت عمومی اصراری دیوانعالی کشور قتل عمد تشخیص داده شد. پیش از این قضات دادگاه کیفری یک استان تهران محمدعلی نجفی را به تحمل شش و نیم سال حبس به لحاظ جنبه عمومی قتل عمد محکوم کرده بودند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم جنایی قتل قاضی اخبار حوادث دیوان عالی کشور اتهام قتل عمد صحنه شهردار عکس مرد کرونا فیلم ساعت ایران بیمارستان تهران خانواده قتل قتل میترا استاد دیوان عالی کشور محمد علی نجفی قتل عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود

 به گزارش تابناک، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.
با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

منبع: بی بی سی

دیگر خبرها

  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد