Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از استان سمنان به عنوان استانی معدنی نام برد و گفت: توسعه استان سمنان هیچ راهی جز توسعه فعالیت های معدنی و بهره گیری از ظرفیت های خدادادی این بخش ندارد.

علی تشنه‌دل در ستاد تسهیل استان که با حضور معاونین وزاری کشور و صنعت معدن و تجارت برگزار شد از وجود معادن غنی با عیار بالا در این استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه به دلیل قرار گرفتن این معادن ارزشمند در مناطق نظامی دسترسی ما به آنها با مشکل مواجه است و این در حالی است که برخی از بهترین معادن نمک استان در این منطقه واقع شده و یا معادن بی‌نظیر در حوزه سیلیس در این منطقه معدنی واقع شده که عیار آنها بالای 97درصد است که عیار کم‌نظیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان صمت استان سمنان ادامه داد: علاوه بر معادنی نظیر منگنز در این محدوده، در این منطقه معادن فلزی بسیار خوبی نیز وجود دارد اما به دلایلی به آنجا دسترسی نداریم.

تشنه‌دل با بیان اینکه برخی معادن مجوز بهره‌برداری گرفتند ادامه داد: با این وجود ما برای بهره‌برداری از دیگر معادن منطقه با مشکل مواجه‌ایم.
وی بر لزوم رفع مشکلات پیش روی معدن در استان تاکید و تصریح کرد: متاسفانه بخشی از مشکلات ما در حوزه معدنی بیشتر اجتماعی است

رئیس سازمان صمت استان سمنان از در حال احداث بودن۵۵۷ واحد صنعتی و معدنی در استان خبر داد و گفت: ۱۰۹ واحد از این واحدهای در حال ساخت بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

دبیر کارگروه ستاد رونق تولید استان خاطرنشان کرد: اگر حمایت بیشتری از این واحدها صورت گیرد این 109 واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به صدور نزدیک به 60 هزار جواز صنعتی در کشور بیان کرد: سهم استان سمنان از این جوازها ۲ هزار و ۸۴۶ جواز صنعتی است .

تشنه‌دل سهم استان سمنان از جوازهای صنعتی کشور را پنج درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع پنج درصد جوازهای صنعتی صادر شده کشور به استان سمنان اختصاص داشته و این استان، رتبه هشتم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

وی از رتبه 15 این استان در صدور پروانه‌های بهره‌برداری خبر داد و افزود: استان سمنان با یک‌هزار و ۶۷۹ مورد پروانه بهره برداری، ۲.۵ درصد از پروانه های بهره برداری کل کشور و رتبه ۱۵ کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از وجود یک هزار و 697 واحد صنعتی و معدنی در استان خبر داد و تصریح کرد: این صنایع صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۹ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال و زمینه اشتغال ۴۹ هزار و ۸۷۲ نفر در استان سمنان مستقر است.

وی با اشاره به تنوع تولیدات در واحدهای این استان ادامه داد: محصولات عمده تولیدی استان اتوبوس، مینی بوس، ترانسفورماتور توزیع، خودرو، ریسندگی، قطعات خودرو، شوینده  و ... است.

تشنه‌دل در حال احداث بودن۵۵۷ واحد صنعتی و معدنی در استان خبر داد و گفت: ۱۰۹ واحد از این واحدهای در حال ساخت با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال، بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امید می‌رود با حمایت ویژه تر تا پایان سال به بهره برداری برسند.

وی از این استان به عنوان استانی با ظرفیت بالای معدنی نام برد و اظهار کرد: استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید معادن گچ، نمک سنگی، سیلیستین،  زئولیت، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم پلایایی و فیروزه، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت، رتبه پنجم از لحاظ تعداد معادن، رتبه ششم کشوری از لحاظ میزان استخراج با حدود ۵ درصد استخراح کشور و  ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۱ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به عملکرد این کارگروه استانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۴۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که طی آن مشکلات یک‌هزار و ۱۰۹ شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

تشنه‌دل، دو هزار و ۳۹۸ مصوبه را دستاورد این کارگروه از ابتدای شکل گیری تاکنون برشمرد و اضافه کرد: ۷۳ درصد مصوباتی که برای حل مشکلات این واحدها تصویب شد اجرایی شده و مابقی در دست اجرا هستند.

وی افزود: در سال ۹۹ نیز ۳۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان برگزار شده و مشکلات ۶۵ شرکت مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵۵ مصوبه برای حل مشکلات این شرکت ها به تصویب رسید که تاکنون ۴۸ درصد این مصوبه ها اجرایی شده است.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: در بحث تسهیلات رونق تولید ۹۸ در استان، ۸۴۶ مورد برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدند که از این تعداد، ۳۱۶ واحد متعلق به بخش صنعت و ۵۳۰ واحد متعلق به بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد واحد های معرفی شده برای دریافت تسهیلات تا کنون ۱۴۷ واحد، اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۷ه میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تقدیر ز حضور معاون وزرای کشور و صنعت و معدن و تجارت در نشست امروز یادآوری کرد: در جلسه امروز مشکلات و مباحث پیرامون تولید ۷ واحد صنعتی و تولیدی مشکل دار استان بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن وزارت صنعت معدن و تجارت سمنان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان واحد صنعتی و معدنی استان خبر میلیارد ریال معدن و تجارت استان سمنان رئیس سازمان بهره برداری ستاد تسهیل تشنه دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین