Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:33:42 GMT

برداشت بیش از ۴۷ هزار تن انگور از تاکستان‌های میاندوآب

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۶۷۸۹

برداشت بیش از ۴۷ هزار تن انگور از تاکستان‌های میاندوآب

علی دیانتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تولید این محصول در مقایسه با پارسال افزایش نداشته است اظهار داشت: انگور جزو محصولات کم‌توقع با فرآوری آسان بوده و باغدار می‌تواند با فرآوری آن، محصول تولیدی خود را مدیریت کند.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، انگور یکی از محصولات کم آب‌بر نسبت به سایر محصولات باغی است که به صورت دیم نیز در بعضی مناطق این شهرستان کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: ۷۰ هکتار از تاکستان‌های میاندوآب به صورت ایستاده از نوع فلزی و بتونی بوده و بقیه به صورت سنتی کشت شده ‌است. 

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ارقام انگور موجود در این شهرستان شامل یاقوتی، عسگری، بی‌دانه، بی‌دانه قرمز، شانی، ریش بابا، کشمشی، صاحبی، فخری، نباتی، شاهانی، خلیلی، لعل حسینی، "رازقی شیرازی"، "شصت عروسان" و ارقام جدید و زودرس کشت شده "فلیم سیدلس"، "کندری" و "ترکمن" است.

دیانتی با بیان اینکه موارد مصرفی انگور به صورت تازه‌خوری، تولید سرکه و انواع مختلف کشمش است، افزود: ۱۰ درصد محصول انگور تولیدی در شهرستان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و مابقی به صورت کشمش به بازار عرضه می‌شود که پیش‌یینی بر این است امسال بیش از ۱۱ هزار تن کشمش تولید شود که بیشتر به صورت تیزآبی و آفتاب خشک تهیه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: در این شهرستان، سه واحد تولید کشمش و میوه خشک‌کنی و یک کارگاه خانگی، جهت فرآوری محصولات باغی به‌ویژه انگور فعالیت دارد.

میاندوآب با سطح زیرکشت ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی با داشتن خاک حاصلخیز و شرایط اقلیمی مناسب، یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تاکستان جهش تولید میاندوآب باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تاکستان جهش تولید میاندوآب باغستان وزارت جهاد کشاورزی تاکستان جهش تولید میاندوآب باغستان اخبار کنکور محصولات باغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور