Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمهدی ابطحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس این دانشگاه افزود: همچنین فضای خوابگاهی برای حدود هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویانی که مشکل اینترنت دارند فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس آمار موجود حدود ۳.۵ درصد دانشجویان ابزار اینترنت در دست نداشتند، ادامه داد: افرادی که از ابزار اینترنت محروم بودند دانشگاه خوابگاهی براساس دستورالعمل بهداشتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا شرایط عادلانه آموزشی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: این دانشگاه یکی از ۱۸ دانشگاه بزرگ کشور و یکی از پنج دانشگاه برتر فنی مهندسی بوده و جایگاه ویژه‌ای در آموزش، پژوهش و فناوری دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در چهل سال گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گرفته که مدیون پایه گذاری درست و تعریف مناسبی است که از دانشگاه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگر امروز بحث دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم مطرح بوده و سه دهه است که شهرک‌های علمی و فناوری در دنیا رونق گرفته طراحان دانشگاه صنعتی از روز نخست این دانشکده پاسخگو با نیازهای جامعه بوده است.

ابطحی اضافه کرد: ریشه این دانشگاه در پاسخگویی و حل مسائل کشور بوده که به نظر می‌رسد پیشگامی دانشگاه در عرصه فناوری شکل گرفته است.

ابطحی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۴ دانشکده و هشت پژوهشکده دارد که عمده پژوهشکده‌های دانشگاه تقاضا محور و پاسخگوی نیازهای جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ۲ پژوهشکده دانشگاه در مشارکت با صنعت ایجاد شدند، تصریح کرد: پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان با فولاد مبارکه و هرمزگان و پژوهشکده آب با شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و محیط زیست شکل گرفت و از این پس هم شاهد ساختارهای پژوهشی مشترک خواهیم بود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: با مجموعه مترو و انستیتو، در دانشگاه ساختار مشترک خواهیم داشت در واقع توسعه میادین نفتی مطالعه می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه نوآوری دانشگاه با بخش صنعت مشارکت کرده‌ و به زودی اولین مرکز رشد نوآوری کشور با حمایت معاونت علمی ‌و فناوری در زمینه زیر دریا فعال می‌شود.

ابطحی افزود: در حوزه نفت مرکز نوآوری تخصصی نفت شکل می‌گیرد زمانی که صنعت در ایجاد ساختارهای پژوهشی مشارکت می‌کند یعنی برای حل مسائل به دانشگاه باور عمیق دارد.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی قوی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی دارند، دانشگاه‌ها یعنی آینده کشور به همین دلیل این نهاد متمایز است.

ابطحی با بیان اینکه دانشگاه نهاد زنده همواره فعال است، افزود: اگر کل دستگاه‌های اجرایی مسائل حال را باید پاسخگو باشند، دانشگاه‌ها برای مسائل آینده باید ‌پاسخگو باشند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان به تحصیل مشغول هستند که به طور تقریبی به نسبت برابر تحصیلات تکمیلی و کارشناسی و دختران و پسران رسیده‌ایم.

وی گفت: به طور تقریبی دانشگاه در تمامی زمینه‌های فنی مهندسی فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد و در سه شاخه علوم، فیزیک، ریاضی و شیمی و کشاورزی محیط زیست فعالیت دارد.

 ۹۷ درصد پوشش دروس ترم گذشته مجازی بود

ابطحی بیان کرد: در شرایط کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان با وضعیت پیچیده‌ای مواجه شد به همین منظور اولین تصمیمات در شرایط خاص با برگزاری ستاد کرونا اخذ شد.

وی اظهارداشت: با تشکیل ستاد کرونا در دانشگاه تصمیم بر این شد تا به حوزه آموزش وارد شویم از این رو تصمیم گیری بر این بود تا طول ترم دانشگاه سه هفته افزایش پیدا کند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: ۹۷ درصد پوشش دروس در سامانه‌های مجازی دانشگاه صورت گرفت و برخی دروس تحصیلات تکمیلی با اندکی تاخیر تکمیل شد و در نهایت پوشش ۹۹ درصدی آموزش اتفاق افتاد.

وی افزود:  حدود ۷۴۰ درس کارشناسی و ۴۳۰ درس تحصیلات تکمیلی به صورت غیر حضوری در دانشگاه صنعتی برگزار شد همچنین آزمون‌ها را هم به صورت غیر حضوری تشکیل دادیم.

به گفته ابطحی حدود ۲۹ هزار درس دانشجو آزمون در مقطع کارشناسی و حدود سه هزار و ۷۰۰ دانشجو درس در مقطع تحصیلات تکمیلی آزمون گرفته شد.

وی اظهار کرد: دانشجویان با برگزاری کلاس‌های غیر حضوری دچار مشکلاتی می‌شوند اما آموزش مجازی فرصت‌هایی را فراهم کرده است، از این رو آموزش فرآیندی است که در آن باید تفاوت‌های فردی را لحاظ کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: فرصت دیگری که آموزش مجازی در اختیار استادان و دانشجویان قرار داد به روز کردن محتوا بود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر رسالت دانشگاه صنعتی اصفهان ترویج درست علم است، اظهار کرد: محتوای استادان برجسته کشور باید در اختیار یکدیگر قرار بگیرد، احساس تعلق خاطر افراد به محتوا به احساس رسالت اجتماعی آموزش در عرصه جهانی تبدیل شد.

ابطحی بیان کرد: فضای بین المللی مناسب برای تعاملات مثبت یکی دیگر از فرصت‌هایی بود که کرونا در اختیار دانشگاه‌ها قرار داد، اگر جهان بایدبه سمت همگرایی حرکت کند نهاد دانشگاه می‌تواند این همگرایی را ایجاد کند.

وی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه فناوری و پاسخگویی به نیاز جامعه اتفاقات خوبی را رقم زد، همچنین پاسخ به نیاز جامعه توسط دانشگاه ضروریست.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: تولید کابین ضدعفونی یو وی سی برای محل‌های پرخطر مانند دندانپزشکی‌ها، تولید دستگاه قابل رقابت جهانی در زمینه ماسک سه لایه با ظرفیت صد ماسک در دقیقه و کیت تشخیص سریع کرونا از اقدامات دانشگاه صنعتی در زمان شیوع کرونا بود.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی است که حدود ۱۰ درصد از نخبگان ایران را در خود دارد و به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی و علمی و فناوری کشور از جایگاه مهمی در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های دانشگاهی ایران به دنیا و دیگر دانشگاه‌ها برخوردار است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان اخبار کنکور رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در دسترس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه حداکثر تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

داوطلبان و علاقه‌مندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

ضرایب و سهم سوابق تحصیلی

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی / ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی / ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

کد خبر 747973

دیگر خبرها

  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org