Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:19:16 GMT

حذف مقررات مزاحم برای صدور مجوز در وزارت صنعت کیلد خورد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۹۲۹

حذف مقررات مزاحم برای صدور مجوز در وزارت صنعت کیلد خورد

به گزارش روز سه‌شنبه وزارت صنعت، «احمد تشکینی» افزود: این موضوع به درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور طرح در هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزها، در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: این اقدام از طریق استعلام از سازمان‌های استانی، تشکل‌ها و فعالان بخش و به همراه راهکارهای پیشنهادی اصلاح آنها در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت به صورت مجزا تهیه و جمع‌بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکینی ادامه‌داد: مهمترین مجوزهای حوزه صنعت، جواز تاسیس و پروانه بهره برداری هستند که توسعه، اصلاح و تمدید این مجوزها را نیز شامل می‌شود.

وی اضافه‌کرد: در حوزه معدن مهمترین مجوزها مربوط به اجازه برداشت، پروانه اکتشاف، پروانه بهره‌برداری معادن و گواهی کشف و در حوزه بازرگانی نیز مهمترین مجوز، جواز کسب است.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت توضیح‌داد: هرچند وزارت صنعت با ایجاد سامانه بهین‌یاب، سامانه کاداستر معدن، سامانه اصناف ایرانیان و سامانه‌های دیگر، ارائه خدمات مجوزها را تسهیل و تسریع کرده، اما به‌طور روزمره فعالان تولیدی و تجاری با مشکلاتی در تعامل با دستگاه‌های متعدد روبه‌رو هستند که ارائه خدمات این بخش را در برخی موارد با مشکل مواجه می‌کند.

وی، مهمترین مشکلات حوزه صنعت را شامل دریافت مجوز انطباق مقررات و ضوابط محیط زیستی استقرار واحدهای تولیدی صنعتی (زمان‌بر بودن استعلام‌های انجام شده)، دریافت مجوز انطباق مقررات و ضوابط محیط زیستی برای همه طرح‌های توسعه‌ای و هرگونه اصلاح در پروانه‌های بهره‌برداری (فرآیندی پیچیده و بازدارنده) و صدور پروانه بهره‌برداری بهداشتی، پروانه ساخت و پروانه استاندارد در مورد صنایع غذایی و دارویی (توسط اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی و اداره کل استاندارد، به طور موازی) عنوان کرد.

تشکینی، زمان‌بر بودن استعلام از شرکت‌های آب، برق و گاز برای دریافت مجوز تامین نیاز صنعت، دریافت زمین از طریق منابع طبیعی و سازمان جهادکشاورزی برای ایجاد واحد صنعتی، تمدید مجوزهای محیط زیست و ممکن نبودن پرداخت اینترنتی پرداخت حق تمبر مربوط به صدور جواز تأسیس واحدهای تولیدی و مراجعات مکرر متقاضیان به صورت حضوری به ادارات کل مالیاتی را از دیگر عنوان‌های مشکل‌دار در حوزه صدور مجوزها در بخش صنعت معرفی کرد.

وی به دریافت استعلام از اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری درخصوص صدور پروانه اکتشاف، دریافت موافقت در خصوص مزایده پروانه‌های بهره‌برداری و گواهی کشف بلامعارض از اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری، دریافت استعلام از سازمان محیط‌زیست، ممکن نبودن واگذاری محدوده‌های معدنی در عرصه‌های کتابچه هوانوردی و میسر نبودن واگذاری مرتع در قالب استعلام محدوده‌های معدنی به اشخاص دیگر را مهمترین مشکلات موجود در حوزه معدن اعلام کرد.

این مسوول، همچنین مهمترین مشکلات موجود در روند صدور مجوزهای حوزه تجارت و اصناف را شامل عناوینی چون استعلام از شهرداری‌ها برای متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب صنفی در خصوص نوع کاربری محل واحد صنفی، دریافت گواهی اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده برای متقاضیان تمدید پروانه کسب صنفی، صدور کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت پزشکی و صدور گواهی صلاحیت فردی، انتظامی و ترافیکی، صدور پروانه تخصصی و فنی عنوان کرد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت اقتصاد و امور دارایی تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت اقتصاد و امور دارایی تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت اقتصاد و امور دارایی تجارت اخبار کنکور بهره برداری وزارت صنعت صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارتند از: حذف مجوز‌های کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد یا صدور بدون شکایت، رد یا صدور بدون تأخیر، اتصال کامل به درگاه ملی مجوز‌های کشور و ارائه کامل مجوز‌ها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوز‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد