Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-پلیس ایالت تِنِسی مردی را دستگیر کرده که با خودروی خود از روی تظاهرات کنندگان مخالف نژادپرستی در "جانسون سیتی" رد شد و یکی از آنان را زخمی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،در ویدئویی که منتشر شده راننده خودروی شاسی بلند پس از آنکه ترافیک ناشی از تظاهرات را دید به سوی معترضان آمد و به آنها برخورد و از صحنه فرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 پلیس ایالت تِنِسی مردی را دستگیر کرده که با خودروی خود از روی تظاهرات کنندگان مخالف نژادپرستی در "جانسون سیتی" رد شد و یکی از آنان را زخمی کرد.
پلیس اعلام کرد جرد بنجامین 37 ساله راننده خودروی مذکور بوده و بازداشت شده است

اقدام شهردار آمریکایی برای آرام کردن تظاهرات ضدنژاد پرستی
شهردار روچستر در ایالت نیویورک آمریکا رئیس پلیس این شهر را به خاطر مرگ یک شهروند سیاهپوست در بازداشتگاه اداره پلیس برکنار کرده است.
به گزارش رویترز، لاولی وارن شهردار روچستر روز دوشنبه لارون سینگلتاری رئیس پلیس این شهر را برکنار و دو مقام دیگر شهری را به خاطر اهمال کاری که منجر به مرگ دانیل پرود شهروند سیاهپوست در بازداشتگاه پلیس شد، از کار برکنار کرد.
بر اساس این گزارش شهردار روچستر همچنین خواستار تجدیدنظر در این پرونده شده است. تصاویر ویدئویی که از سوی خانواده پرود منتشر شده نشانگر رفتار وحشیانه ماموران پلیس با این شهروند 41 ساله سیاهپوست است.
این تازه ترین نمونه از بدرفتاری و تبعیض نژادی ماموران پلیس آمریکا با شهروندان سیاهپوست است. قتل جورج فلوید دیگر شهروند سیاهپوست در ماه می نیز سرآغاز اعتراضات گسترده ای علیه رفتارهای وحشیانه و نژادپرستی پلیس در سراسر آمریکا بوده است.
شهردار روچستر گفت: به نظر من پرونده پرود جدی گرفته نشده است. تصمیم برای برکناری رئیس پلیس و تعلیق دو نفر از مقام های شهری را پس از بازنگری و مطالعه پرونده پرود اتخاذ کردم. هرگز مجددا اجازه نخواهیم داد که یک زن یا یک مرد در بازداشتگاه پلیس کشته شود.
وی از دادستان کل آمریکا خواست تا درباره نقض حقوق شهروندی پرود از سوی ماموران پلیس تحقیق کند.

ساخت شهر امن برای سیاهپوستان
19 خانواده سیاهپوست با خرید 97 هکتار زمین در جورجیا قصد دارند شهر امن آرامی را برای سیاهپوستان ایجاد کنند.
 سی ان ان، خانم اشلی اسکات کارگزار املاک و مستغلات به همراه 19 خانواده سیاهپوست در ماه اوت 97 هکتار زمین در جورجیا خریداری کرده اند تا شهر امن و آرامی را برای سیاهپوستان ایجاد کنند.
بر اساس این گزارش، اسکات در اظهاراتی گفت: امیدوارم این شهر یک مکان آرام برای مردم رنگین پوست به خصوص خانواده های سیاهپوست باشد.
این زمین در شرق میکان در منطقه ویلکینسون ایالت جورجیا واقع است. هدف اصلی اسکات و دوستانش در ابتدا ایجاد یک فضای آرام و امن برای سیاهپوستان بود ولی بعدا تصمیم گرفتند تا شهر امنی را برای سیاهپوستان بسازند.
ناآرامی ها و اعتراضات گسترده پس از قتل جورج فلوید و برونا تیلور توسط پلیس امریکا موجب شده است تا اسکات و دوستانش در اجرای این تصمیم خود مصمم تر از قبل شوند.

سی بی اس نیوز: پلیس آمریکا هر هفته یک شهروند سیاه پوست را به قتل می‌رساند
سه ماه پس از قتل جورج فلوید، تبعیض نژادی در عملکرد پلیس آمریکا نه تنها کاهش نیافته بلکه آمارها حاکی از افزایش قتل سیاه پوستان است.
 افزایش خشونت و قتل شهروندان سیاه پوست آمریکایی همچنان در رسانه های این کشور مورد توجه و بررسی قرار می گیرد.
براساس آمار  رسمی طی چند سال گذشته همواره آمار قتل شهروندان آمریکایی از سوی پلیس این کشور روند روبه افزایشی داشته است. بر اساس آمار موجود، در سال 2015، 995 آمریکایی به دست پلیس به قتل رسیده‌اند؛ این آمار در سال 2016، 963 نفر ودر سال 2017 با افزایش 24 نفر به 987 نفر رسیده است.
همچنین در گزارشی که سال 2018 توسط FBI منتشر شد، 998 شهروند در آن سال به دست پلیس آمریکا کشته شدند و در سال 2019 نیز 965 توسط نیروی نظامی این کشور به قتل رسیدند.
حال شبکه خبری سی بی اس نیوزدر گزارشی به افزایش و تداوم خشونت‌ها علیه سیاه پوستان آمریکایی پرداخته است و با ارائه آمار حتی اعلام کرده که میزان قتل شهروندان بویژه سیاه پوستان آمریکایی در سال 2020 بیشتر از سال‌های قبل از آن شده  است. این در حالی است که طی بیش از سه ماه گذشته آمریکا با موجی از اعتراضات ضدنژادپرستی و تظاهرات علیه  پلیس این کشور روبرو بوده است.
در گزارش سی بی اس نیوزگفته شده با وجود آن که چند ماه از مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی بر اثر خفنگی ناشی از اقدام پلیس می گذرد و با وجود آن که پس از این حادثه توده‌ ها و گروه های گسترده ای از مردم و معترضان خواستار تغییرات گسترده علیه تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا شده‌اند، اما پلیس این کشور همچنان به قتل و تیراندازی بیشتر به مردان و زنان سیاه پوست ادامه می‌دهد.
در این گزارش گفته شده است: طی سه ماه گذشته و پس از مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی که از سوی پلیس این کشور کشته شد، نیروهای پلیس همچنان 288 نفر دیگر را بر اثر شلیک گلوله از پای درآورده‌اند و این آمار براساس آمار سازمانی بدست آمده است که قتل های صورت گرفته توسط پلیس آمریکا را ثبت می کند.
در این میان از 288 نفر کشته شده از سوی پلیس آمریکا، 59 نفر از شهروندان سیاه پوست، 102 نفر سفید پوست، 42 نفر از میان هیسپانیک یا لاتین تبارها، 5 نفر آسیایی و 2 نفر نیز از میان بومیان آمریکایی و 78 نفر دیگر نیز از نظر نژادی شناسایی نشده‌اند. این در حالی است که سیاه پوستان تنها 13.4 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل  می دهند، اما نرخ و مرگ و میر آنان توسط پلیس آمریکا در سه ماه گذشته حدود 20 درصد بوده است.
این گزارش با دفاع از این که آمارش درباره کشته شدگان آمریکایی از سوی پلیس کاملا معتبر و قابل استناد است، افزوده است آمار قتل از سوی پلیس آمریکا را با استفاده از آمار مرکز اطلاعات پلیس، آگهی‌های ترحیم، مرکز اطلاعات کیفری، گزارش‌های پلیس و دیگر منابع رسمی و قابل استناد بدست آورده است. بر اساس این گزارش، افراد کشته شده شامل کسانی بوده اند که در نتیجه تیراندازی، ضربه، بازداشت، ضربات عمدی توسط ماشین پلیس، اسپری فلفل، گاز اشک آور یا دیگر وسایل و روش‌ها از سوی پلیس آمریکا چه در زمان ماموریت و چه خارج از زمان ماموریت آسیب دیده و کشته شده‌اند.
نویسنده گزارش سی سی بی اس نیوز در ادامه می گوید: با استناد و با توجه به آمار بدست آمده می‌توان نتیجه گیری کرد که طی سه ماه پس از قتل جورج فلوید، تبعیض نژادی در عملکرد پلیس آمریکا در برابر سیاه پوستان و قتل آن ها حتی افزایش یافته است.
مقایسه آمارها و گزارش‌ها نشان می دهد که از اول ژانویه امسال تا 25 ماه می و زمان قتل فلوید، آمار قتل سیاه پوستان از سوی پلیس آمریکا 3 برابر بیشتر سفیدپوستان بوده است، اما پس از 26 می و مرگ جورج فلوید تا 31 آگوست آمار قتل شهروندان سیاه پوست از سوی پلیس آمریکا به 3.3 برابر بیشتر از سفیدپوستان رسیده است.

حمله خودروی پلیس کالیفرنیا به مخالفان ترامپ
در حمله خودروی پلیس آمریکا به معترضانی که در شهر ساکرامنتو ایالت کالیفرنیا علیه ترامپ تجمع کرده بودند، یک معترض مجروح شد.
 پلیس ایالت کالیفرنیا با یک اتومبیل گشتی به چندین معترضی که در شهر ساکرامنتو این ایالت علیه ترامپ دست به اعتراض زده بودند حمله کرد و یکی از این معترضان را به شدت مجروح کرد. 
به نوشته وبگاه ایندیپندنت، این معترض که بر روی سقف اتومبیل گشتی پلیس کالیفرنیا سوار شده بود بعد از حرکت تند این اتومبیل، به روی زمین افتاد. 

پلیس آمریکا به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد
پلیس در ایالت پنسلوانیا برای متفرق کردن معترضانی که در اعتراض به خشونت پلیس تظاهرات کرده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
 در پی کشته شدن یک شهروند آمریکایی به ضرب گلوله پلیس در ایالت «پنسیلوانیا» پلیس روز دوشنبه به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرد. 
بعد از کشته شدن یک شهروند 27 ساله به نام «ریکاردو مونوز» در «لنکستر» در ایالت پنسیلوانیا به ضرب گلوله پلیس صدها معترض به خیابان‌ها ریختند. 
پلیس ادعا می‌کند مونوز، پس از آنکه با یک چاقو یک افسر را دنبال کرده به ضرب گلوله به قتل رسیده است. ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهد یک افسر پلیس چندین گلوله به سمت مونوز شلیک کرده و او را به قتل می‌رساند. 
دفتر دادستانی لنکستر با بیان اینکه تحقیقات لازم در این خصوص انجام خواهد شد معترضان را به آرامش دعوت کرده است.
پلیس درباره پرتاب گاز اشک‌آور ادعا کرده که به معترضان قبل از پرتاب این گازها اخطار داده شده اما آنها به دستورات توجهی نکرده‌اند. 
از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام نژادپرستانه افسر سفیدپوست پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید»، شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا این اعتراضات به طور سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا در این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.
کارشناسان در آمریکا درباره احتمال تشدید ناآرامی‌های اجتماعی در این کشور در کوران رقابت‌های انتخاباتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا ترامپ تظاهرات ناآرامی ها سوی پلیس آمریکا برای سیاهپوستان قتل جورج فلوید شهروندان سیاه شهردار روچستر پلیس این کشور قتل شهروندان سیاه پوستان شهروند سیاه تبعیض نژادی گاز اشک آور سیاه پوست یک شهروند آمار قتل سی بی اس شهر امن بر اساس کشته شد سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟

به گزارش خبرنگار مهر، موج اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد و برخی از اساتید نیز به دانشجویان پیوستند، پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک هشدار داده است که گارد ملی را برای سرکوب آن‌ها وارد عمل می‌کند.

موج اعتراضات دانشجویی و بازداشت دانشجویان و اساتید معترض از کلمبیا آغاز شده است، پلیس آمریکا درحال سرکوب دانشجویان است و مأموران از پوشش اخبار اعتراضات ممانعت می‌کنند تصاویری نیز از بوستون منتشر شده که نشان می‌دهد ماموران در حال پاک کردن آثار خون دانشجویان از در و دیوار دانشگاه و کف سنگ‌ها هستند.

سرکوب و اخراج دانشجویان و اساتید حامی فلسطین همچنان ادامه دارد در حال حاضر ۳۸ دانشگاه‌آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است که اسامی آنها به شرح زیر است :

۱- دانشگاه براون - پراویدنس، رود آیلند

۲- دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا - هومبولت، کالیفرنیا

۳- دانشگاه سیتی نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک

۴- دانشگاه کلمبیا - شهر نیویورک، نیویورک

۵- کالج امرسون - بوستون، ماساچوست

۶- دانشگاه اموری - آتلانتا، جورجیا

۷- دانشگاه بین المللی فلوریدا - میامی، فلوریدا

۸- دانشگاه ایالتی فلوریدا - تالاهاسی، فلوریدا

۹- دانشگاه جورج واشنگتن - دی سی

۱۰- دانشگاه هاروارد - کمبریج، ماساچوست

۱۱- دانشگاه ایندیانا - دانشگاه پردو - ایندیاناپولیس، ایندیانا

۱۲- دانشگاه نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک

۱۳- دانشگاه نورث ایسترن - بوستون، ماساچوست

۱۴- دانشگاه نورث وسترن - ایوانستون، ایلینوی

۱۵- دانشگاه ایالتی اوهایو - کلمبوس، اوهایو

۱۶- دانشگاه پرینستون - پرینستون، نیوجرسی

۱۷- دانشگاه رایس - هیوستون، تگزاس

۱۸- تگزاس A&M - ایستگاه کالج، تگزاس

۱۹- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، کمبریج، ماساچوست

۲۰- دانشگاه ایالتی میشیگان - ایست لنسینگ، میشیگان

۲۱- مدرسه جدید - شهر نیویورک، نیویورک

۲۲- دانشگاه میشیگان - Ann Arbor، میشیگان

۲۳- دانشگاه تافتز - مدفورد، ماساچوست

۲۴- دانشگاه آریزونا - توسان

۲۵- دانشگاه کالیفرنیا در برکلی - برکلی، کالیفرنیا

۲۶- دانشگاه مریلند - کالج پارک، مریلند

۲۷- دانشگاه میامی - آکسفورد، اوهایو

۲۸- دانشگاه مینه سوتا - مینیاپولیس، مینه سوتا

۲۹- دانشگاه نیومکزیکو - آلبوکرکی، نیومکزیکو

۳۰- دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت - شارلوت، کارولینای شمالی

۳۱- دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل - چپل هیل، کارولینای شمالی

۳۲- دانشگاه پیتسبورگ - پیتسبورگ، پنسیلوانیا

۳۳- دانشگاه روچستر - روچستر، نیویورک

۳۴- دانشگاه کالیفرنیای جنوبی - لس آنجلس، کالیفرنیا

۳۵- دانشگاه تگزاس، آستین - آستین، تگزاس

۳۶- دانشگاه تگزاس در دالاس - دالاس، تگزاس

۳۷- دانشگاه واندربیلت - نشویل، تنسی

۳۸- دانشگاه ییل - نیوهیون، کانکتیکات

کد خبر 6089564

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند