Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:27:53 GMT

رشد 9/1 درصدی ازدواج در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۸۱۲۲

رشد 9/1 درصدی ازدواج در ایلام

سید محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام ضمن تشریح ثبت تحولات وقایع حیاتی در سال گذشته و 5 ماهه اول سال جاری با مدت مشابه سال قبل، به روند کاهش ولادت‌ها در استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت ادامه این روند، نه تنها نرخ باروری و رشد جمعیت در استان متوقف می‌شود، بلکه در آینده نزدیک با کاهش جمعیت جوان و در سن اشتغال استان مواجه بوده و از طرف دیگر شاهد افزایش جمعیت سالمند در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تاکنون 3227 پرونده فاقد ورقه و معاودین خارجی در استان تشکیل که 2865 مورد آن تعیین تکلیف و منجر به صدور شناسنامه شده  و تعداد 362 مورد دیگر در حال بررسی و در دست اقدام است.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه به آمار ثبت وقایع حیاتی در پنج ماهه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت تعداد 3244 ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5/8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

تقوی ادامه داد: همچنین در این مدت 1287 مورد ثبت فوت ثبت شده که بیشترین علت فوت‌های ثبت شده در استان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، مشکلات ریوی و تنفسی بوده است.

 وی گفت: در 5 ماهه اول سال جاری تعداد 2354 مورد ازدواج و 313 مورد در استان ثبت طلاق انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازدواج 9/1 درصد رشد و طلاق 3/6 درصد کاهش داشته است. 

تقوی خاطر نشان کرد: درمجموع ۴۶۹ هزار ۹۱۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان وجود دارد که تاکنون 90 درصد این افراد، مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند و حدود 4903 نفر علی‌رغم اطلاع رسانی لازم و ارسال پیامک برای آنان، هنوز برای دریافت کارت خود به ادارات ثبت احوال استان مراجه نکرده است. 

انتهای پیام/ 970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ازدواج ایلام رشد طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان