Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم تلاش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای کمک به فرآیند درمان محیط‌بان هادی‌پور، این فرد که پای راست خود را در انجام مأموریت از دست داده برای تهیه پای مصنوعی خواسته‌ای فراتر از تعهد سازمان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بیست و ششم فروردین ماه در نزدیکی روستای دوپیران در بخش مرکزی شهرستان گتوند، محیط‌بانی با نام سید امین هادی‌پور در کیوسک محیط‌بانی مورد هجوم چهار فرد مهاجم نقابدار  قرار گرفت و در اثر درگیری پای راست این محیط‌بان با اسلحه شکاری مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای محیط‌بان گتوندی در دو مرحله قطع شد

شدت این جراحت به حدی بود که کادر درمانی به این نتیجه رسید که برای حفظ جان این محیط‌بان باید پای وی از زانو قطع شود.

نکته تأسف‌برانگیز این‌که پس از مدتی پزشکان به این متوجه شدند که پای وی به‌خاطر عفونت و استخوان مرده باید از حدود چهار سانتیمتر بالاتر از جای قبلی قطع شود.

با وجود اتفاق ناگواری که برای این محیط‌بان گتوندی اتفاق افتاد و این ضایعه به‌هیچ عنوان قابل جبران نیست ولی سازمان حفاظت محیط زیست تلاش کرد تا مراحل درمان این فرد در بهترین شرایط انجام دهد، به‌طوری‌که محیط‌بان مصدوم برای مداوا با یک دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی شهرستان گتوند به بیمارستان خاتم‌الانبیای شوشتر، پس از اقدامات اولیه برای ادامه درمان به بیمارستان گلستان اهواز و در نهایت بعد از چند روز به بیمارستان پارس تهران اعزام شد.

انتشار شماره حساب برای دریافت کمک

پس از انتقال این محیط‌بان به تهران و ادامه روند درمانی، خبر پشتیبانی بیمه‌ای و قضایی و حمایت مالی از این فرد از سوی محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان رسانه‌ای شد.

اخیراً هم این محیط‌بان با انتشار شماره حسابی در فضای مجازی خواستار دریافت کمک‌های نقدی برای خرید پای مصنوعی شده است. این جریانات این شائبه را ایجاد کرد که در جریان فرآیند درمان این فرد اهمال و کم‌کاری صورت گرفته است.

جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ارتباط با حواشی مطرح شده در این خصوص به خبرنگار آنا گفت: از زمان بروز حادثه تمام تلاش ما در راستای انجام فرآیند درمانی این محیط‌بان بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای انجام شد. هزینه‌های درمان این محیط‌بان شامل 180 میلیون تومان هزینه دو ماه و نیم بستری در بیمارستان پارس تهران و انجام 6 عمل جراحی بود.

پیشنهاد بهترین پای مصنوعی در کشور با تعهد کامل بیمه‌ای

وی ادامه داد: در زمان بستری این محیط‌بان گتوندی در بیمارستان مدیر بیمه طرف قرارداد سازمان محیط‌زیست متعهد شد تا هزینه تهیه بهترین پای مصنوعی در کشور را متعهد شود. این پای مصنوعی که در داخل کشور تولید می‌شود تمام قطعاتش وارداتی است و بهترین نمونه موجود در کشور است که برای جانبازان جنگ تحمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: پس از انجام مراحل درمانی، محیط‌بان هادی‌پور برای ساخت پای مصنوعی به مرکز تخصصی ساخت پروتز اعزام شد تا نسبت به معاینه و قالب‌گیری برای ساخت پای مورد تأیید اقدام کند که قیمت آن حدود 200 میلیون تومان است.

محبت‌خانی با اشاره به این مطلب که پس از مدتی این محیط‌بان گتوندی پیشنهاد یک پای مصنوعی آلمانی را برای ما آورد که حدود 20 میلیارد ریال قیمت داشت، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده با متخصصان امر مشخص شد که این پای مصنوعی با نمونه مورد پیشنهادی ما از لحاظ عملکرد تفاوتی نداشته و نکته مهم این‌که این پای مصنوعی در خود آلمان و اروپا نیز چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

محیط‌بان هادی‌پور پای مصنوعی پیشنهادی را امتحان کند

وی با اظهار تأسف از حرکت این محیط‌بان گتوندی عنوان کرد:‌ من از محیط‌بان هادی‌پور می‌خواهم تا حداقل از این پای پیشنهادی که بهترین نمونه در کشور است استفاده کند و در صورت هر گونه مشکلی ما در خدمت او بوده و مشکلش را رفع می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: خرید چنین پای مصنوعی گران‌قیمت مانند آن است که شما ماشین گران‌قیمتی داشته باشید ولی از عهده هزینه‌های آن بر نیایید و مجبور شوید آن را در پارکینگ نگه‌ دارید. تهیه چنین پای مصنوعی‌ای، هزینه نگهداری بالایی دارد که با حقوق محیط‌بانی نمی‌توان از پس هزینه‌های آن برآمد و اگر این روند ادامه پیدا کند او باید هر ماه شماره حسابی برای دریافت کمک منتشر کند.

انتشار شماره حساب برای دریافت کمک شایسته نیست

محبت‌خانی با بیان این‌که هر اقدامی که در خصوص انجام فرآیند درمانی از سوی سازمان محیط‌زیست انجام می‌گیرد به هیچ عنوان نمی‌تواند سلامتی این محیط‌بان را به او بازگرداند، گفت: انتشار شماره حساب در فضای مجازی در شأن محیط‌بانی و سازمان حفاظت محیط‌زیست نیست و این اقدام مورد تأیید ما نمی‌باشد.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده در مورد مذکور سازمان محیط‌زیست و محیط‌بانی این سازمان در انجام اقدامات درمانی مربوط به محیط‌بان هادی‌پور کوتاهی نکرده و تلاش کرده تا این محیط‌بان در کوتاه‌ترین زمان و با تحمل کم‌ترین مشقت، رنج این نقص عضو را پشت سرگذاشته و به زندگی و کار خود بازگردد.

شایسته است تا این محیط‌بان عزیز با در نظر گرفتن شرایط خود و جامعه اقدام درست و صحیح را انجام داده و خود را بازیچه دست شبکه‌های مجازی و رسانه‌های معاند قرار نکند که از هر فرصتی به‌دنبال ضربه زدن به نظام هستند.

انتهای پیام/4105/پ

منبع: آنا

کلیدواژه: پای مصنوعی یگان حفاظت محیط زیست محیط بان گتوندی محیط بان گتوندی انتشار شماره حساب محیط بان هادی پور حفاظت محیط زیست برای دریافت کمک فرآیند درمان پای مصنوعی محبت خانی محیط بانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام مدرک‌های مالی خود را بارگذاری کرد تا تاییدیه لازم را دریافت کند.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسیدگی به مدرک‌های ارسالی با بررسی تمام پرونده‌های جاری و پیشین باشگاه در سطح طلبکاران داخلی و خارجی آنها را تأیید و نتیجه بررسی‌های خود را به AFC ارسال کرد.

همچنین خود اظهاری اعضای فصل جاری تیم مبنی بر دریافت مطالبات خود تا تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲ نیز مورد تأیید کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار گرفت و به AFC ارسال شد.

از این رو پرسپولیس هیچ پرونده جاری مالی ندارد و آنها تنها باید موارد مرتبط با واگذاری مالکیت به بخش خصوصی را تا عصر فردا بارگذاری کنند که مورد بررسی سه روزه کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار بگیرد و نظر نهایی در این باره اعمال شود.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس بالاخره در تالار فرابورس به فروش رفت تا کنسرسیوم بانکی به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه انتخاب شوند.

کد خبر 846604 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان