Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@09:25:45 GMT

#محمدعلی_نجفی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۱۰۲۲

#محمدعلی_نجفی

تأیید عمدی بودن قتل میترا استاد به‌دست محمدعلی نجفی خبرساز شد. ۳۹ قاضی رأی دادگاه کیفری و ۲۷ قاضی رأی شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور را تأیید کردند تا کاربرانی پس‌از گذشت یک سال و نیم از این قتل باز هم درباره‌اش بحث کنند. خیلی‌ها به مسأله رضایت دادن خانواده میترا استاد اشاره می‌کردند و از اینکه با این رضایت نجفی اعدام نمی‌شود گله داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربرانی هم به حرف‌های دادستان کل کشور درباره اینکه میترا استاد اطلاعاتی از نجفی داشته است اشاره می‌کردند: «‏پرونده حاضر شاکی خصوصی ندارد و از این حیث مسأله قصاص منتفی است و امروز جنبه عمومی این جرم تعیین تکلیف می‌شود. جنبه عمومی این پرونده از دو حیث مورد توجه است؛ اگر جنایت واقع شده عمد باشد یک نوع مجازات دارد و اگر غیر عمد باشد نوع دیگری مجازات دارد.»، «‌‏عمدی بودن قتل ‎میترا استاد تأیید شد. جا داره اون وکلایی رو که سعی داشتن ثابت کنن ‎نجفی از روی غیرعمد قتل انجام داده گوشمالی داد.»، «بر اساس اخبار قتل خانم میترا استاد توسط آقای محمد علی نجفی عمد شناخته شده. موج رسانه‌ای جدید در راه است»، «‌‎میترا استاد کشته شد چون اطلاعاتی داشت که ‎نجفی از افشای آنها هراس داشت!‎ پرستو بود یا نبود مهم نیست، مهم این بود که نزدیک شدن به محافل قدرت ممکنه هزینه سنگین و غیر قابل جبران داشته باشه»، «‏تنهایی و بی‌کسی یعنی همین که حتی پرونده قتلت هم، شاکی خصوصی ندارد. تو این چند ماه، تنهایی و بی‌کسی زنان، به تلخی به چشم اومد.»، «ولی امیدوارم روزی همه اینها مشخص بشه و معلوم بشه پشت پرده این ماجرا چی بوده. حتماً خداوند کمک خواهد کرد و من به این موضوع ایمان دارم»، «‏پرونده آقای نجفی چندین بار بین دادگاه و دیوان مورد اختلاف قرار گرفت و به‌همین دلیل جلسه دیوان برای تعیین تکلیف آن برگزار شد. پرونده حاضر شاکی خصوصی ندارد و از این حیث مسأله قصاص منتفی است و امروز جنبه عمومی این جرم تعیین تکلیف می‌شود»، «‏دادستان کل کشور: «عمدی بودن قتل میترا استاد تأیید شد، میترا استاد اطلاعاتی داشته که نجفی از افشای آنها نگران بوده...» حالا اون اطلاعات چی بوده؟‌الله اعلم...»، «‌‎با توجه به رضایت خانواده مقتول حکم قصاص منتفی است. نجفی باید حبس قانونی قتل عمد را تحمل کند.»، «‏خسر الدنیا و الاخره، یعنی محمدعلی ‎نجفی که با پنج گلوله همسر خودشو با زبان روزه، در ماه رمضان کشت»،  «‏دیوان عالی کشور عمدی بودن قتل میترا استاد توسط نجفی را تأیید کرد‌؛ هرچند به‌دلیل عدم وجود شاکی خصوصی، قصاص قاتل منتفی است. دادستان کل کشور گفته مقتول اطلاعاتی داشته که نجفی از افشای آن نگران بوده است!  «‏بابت این تصمیم‌گیری هیأت ‎دیوان حرفی ندارم اما با افتخار شما را به ‎خدا و ‎رسانه‌ها می‌سپارم.»، «یادمان باشد ‎شفافیت اصل مهم خانواده ‎نجفی است و از آن هیچگاه نترسیدند. بیایید با هم به انتظار فردا بنشینیم.»

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عمدی بودن قتل میترا استاد شاکی خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام «محمود مهرابی» به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.

همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور ۲ وکیل وی برگزار شده است.

حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند