Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:54:26 GMT

مراکز روانشناسی باید از بهزیستی مجوز داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۱۷۷۸

مراکز روانشناسی باید از بهزیستی مجوز داشته باشند

بهزاد وحیدنیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این الزامات علاوه بر دفاتر و مراکز خدمات روانشناسی، برای مشاوره های مجازی و غیرحضوری نیز صدق می‌کند؛ در حال حاضر لازم است که برای بخش غیردولتی ارائه‌دهنده خدمات روانشناسی به صورت غیرحضوری، استانداردهای جدیدی تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، راه اندازی مشاوره‌های تلفنی تصویب و ابلاغ شده است تا این مراکز تلفنی مجوزهای مربوطه را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور یادآور شد: درحال حاضر ۴۱ خط تلفنی ۱۰ رقمی غیردولتی در کشور فعالیت دارند که تحت نظارت هستند.

وحیدنیا گفت: با توجه به اینکه برخی افراد متخلف از خدمات غیرحضوری روانشناسی سوء‌استفاده می‌کنند در حالیکه فاقد صلاحیت هستند، توصیه می شود مردم هنگام استفاده از این خدمات، بررسی کنند که آیا این مراکز از بهزیستی مجوز دارند یا نه.

وی با بیان اینکه برخی مراکز خدمات روانشناسی از بهزیستی مجوز ندارند و تحت نظارت این سازمان نیستند، افزود: درباره این مراکز نیز توافق‌نامه‌ای با نظام روانشناسی داریم و امیدواریم این مراکز به زودی تحت نظارت بهزیستی قرار گیرند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور تاکید کرد: به استناد ماده ۵۷ قانون احکام دائمی، بهزیستی مرجع صدور پروانه خدمات مشاوره و روانشناسی در کشور است و قانون ششم توسعه نیز بهزیستی را مکلف به صدور مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی کرده است.

وحیدنیا یادآور شد: افراد متخصص ابتدا پروانه فردی خود را از سازمان نظام روانشناسی دریافت می کنند اما برای فعالیت مرکز باید مجوز دولت یعنی مجوز سازمان بهزیستی را دریافت کنند.

برچسب‌ها مشاوره اختصاصی ایرنا دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشاوره اختصاصی ایرنا سازمان بهزیستی کشور مشاوره اختصاصی ایرنا سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور خدمات روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند

 مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سالجاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار گیرد، گفت: همگام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با بکارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سالهای گذشته بسیاری از دانشگاه های کشور گام های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته اند و تلاش می شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: در این راستا، پروژه های هدفگذاری شده در سالجاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش بینی رفتارهای پر خطرشان است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: چالش های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر باید برطرف کنیم و همه دانشگاهها مکمل همدیگر باشیم.

 ابراهیم نعیمی تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها باید شورای سلامت و سبک زندگی را تشکیل داده و جریان سلامت در حوزه دانشجویی را پویا نگه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس