Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان دیروز در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: همچنین فضای خوابگاهی برای حدود هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویانی که مشکل اینترنت دارند فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه براساس آمار موجود حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد دانشجویان ابزار اینترنت در دست نداشتند، ادامه داد: افرادی که از ابزار اینترنت محروم بودند دانشگاه خوابگاهی براساس دستورالعمل بهداشتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا شرایط عادلانه آموزشی فراهم شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: این دانشگاه یکی از ۱۸ دانشگاه بزرگ کشور و یکی از پنج دانشگاه برتر فنی مهندسی بوده و جایگاه ویژه‌ای در آموزش، پژوهش و فناوری دارد.

ابطحی تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در چهل سال گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گرفته که مدیون پایه گذاری درست و تعریف مناسبی است که از دانشگاه شکل گرفته است.

او ادامه داد: اگر امروز بحث دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم مطرح بوده و سه دهه است که شهرک‌های علمی و فناوری در دنیا رونق گرفته طراحان دانشگاه صنعتی از روز نخست این دانشکده پاسخگو با نیاز‌های جامعه بوده است.

ابطحی اضافه کرد: ریشه این دانشگاه در پاسخگویی و حل مسائل کشور بوده که به نظر می‌رسد پیشگامی دانشگاه در عرصه فناوری شکل گرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۴ دانشکده و هشت پژوهشکده دارد که عمده پژوهشکده‌های دانشگاه تقاضا محور و پاسخگوی نیاز‌های جامعه هستند.

او با بیان اینکه ۲ پژوهشکده دانشگاه در مشارکت با صنعت ایجاد شدند، تصریح کرد: پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان با فولاد مبارکه و هرمزگان و پژوهشکده آب با شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و محیط زیست شکل گرفت و از این پس هم شاهد ساختار‌های پژوهشی مشترک خواهیم بود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: با مجموعه مترو و انستیتو، در دانشگاه ساختار مشترک خواهیم داشت در واقع توسعه میادین نفتی مطالعه می‌شود.

او بیان کرد: در حوزه نوآوری دانشگاه با بخش صنعت مشارکت کرده و به زودی اولین مرکز رشد نوآوری کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری در زمینه زیر دریا فعال می‌شود.

ابطحی افزود: در حوزه نفت مرکز نوآوری تخصصی نفت شکل می‌گیرد زمانی که صنعت در ایجاد ساختار‌های پژوهشی مشارکت می‌کند یعنی برای حل مسائل به دانشگاه باور عمیق دارد.

او با اشاره به اینکه اصلی‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی قوی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی دارند، دانشگاه‌ها یعنی آینده کشور به همین دلیل این نهاد متمایز است.

ابطحی با بیان اینکه دانشگاه نهاد زنده همواره فعال است، افزود: اگر کل دستگاه‌های اجرایی مسائل حال را باید پاسخگو باشند، دانشگاه‌ها برای مسائل آینده باید پاسخگو باشند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان به تحصیل مشغول هستند که به طور تقریبی به نسبت برابر تحصیلات تکمیلی و کارشناسی و دختران و پسران رسیده‌ایم.

او گفت: به طور تقریبی دانشگاه در تمامی زمینه‌های فنی مهندسی فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد و در سه شاخه علوم، فیزیک، ریاضی و شیمی و کشاورزی محیط زیست فعالیت دارد.

۹۷ درصد پوشش دروس ترم گذشته مجازی بود

ابطحی بیان کرد: در شرایط کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان با وضعیت پیچیده‌ای مواجه شد به همین منظور اولین تصمیمات در شرایط خاص با برگزاری ستاد کرونا اخذ شد.

او اظهارداشت: با تشکیل ستاد کرونا در دانشگاه تصمیم بر این شد تا به حوزه آموزش وارد شویم از این رو تصمیم گیری بر این بود تا طول ترم دانشگاه سه هفته افزایش پیدا کند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: ۹۷ درصد پوشش دروس در سامانه‌های مجازی دانشگاه صورت گرفت و برخی دروس تحصیلات تکمیلی با اندکی تاخیر تکمیل شد و در نهایت پوشش ۹۹ درصدی آموزش اتفاق افتاد.

او افزود: حدود ۷۴۰ درس کارشناسی و ۴۳۰ درس تحصیلات تکمیلی به صورت غیر حضوری در دانشگاه صنعتی برگزار شد همچنین آزمون‌ها را هم به صورت غیر حضوری تشکیل دادیم.

به گفته ابطحی حدود ۲۹ هزار درس دانشجو آزمون در مقطع کارشناسی و حدود سه هزار و ۷۰۰ دانشجو درس در مقطع تحصیلات تکمیلی آزمون گرفته شد.

او اظهار کرد: دانشجویان با برگزاری کلاس‌های غیر حضوری دچار مشکلاتی می‌شوند، اما آموزش مجازی فرصت‌هایی را فراهم کرده است، از این رو آموزش فرآیندی است که در آن باید تفاوت‌های فردی را لحاظ کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: فرصت دیگری که آموزش مجازی در اختیار استادان و دانشجویان قرار داد به روز کردن محتوا بود.

او با بیان اینکه در زمان حاضر رسالت دانشگاه صنعتی اصفهان ترویج درست علم است، اظهار کرد: محتوای استادان برجسته کشور باید در اختیار یکدیگر قرار بگیرد، احساس تعلق خاطر افراد به محتوا به احساس رسالت اجتماعی آموزش در عرصه جهانی تبدیل شد.

ابطحی بیان کرد: فضای بین المللی مناسب برای تعاملات مثبت یکی دیگر از فرصت‌هایی بود که کرونا در اختیار دانشگاه‌ها قرار داد، اگر جهان بایدبه سمت همگرایی حرکت کند نهاد دانشگاه می‌تواند این همگرایی را ایجاد کند.

او اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه فناوری و پاسخگویی به نیاز جامعه اتفاقات خوبی را رقم زد، همچنین پاسخ به نیاز جامعه توسط دانشگاه ضروریست.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: تولید کابین ضدعفونی یو وی سی برای محل‌های پرخطر مانند دندانپزشکی‌ها، تولید دستگاه قابل رقابت جهانی در زمینه ماسک سه لایه با ظرفیت صد ماسک در دقیقه و کیت تشخیص سریع کرونا از اقدامات دانشگاه صنعتی در زمان شیوع کرونا بود.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان استفاده از فضای مجازی ویروس کرونا مطالعه برای توسعه میادین نفتی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه گزارش پیگیری‌های پرونده مرحومه پرستو بخشی و تداوم آنها، اقدامات انجام شده برای حبس زدایی از جرایم پزشکی و وضعیت سامانه الکترونیک قضائی سازمان نظام پزشکی، بحث و بررسی شد.

همچنین در خصوص سامانه انتظامی تاکید شد که دسترسی افراد به سامانه پس از ثبت شکایت است و مراجعات حضوری بعدی شاکی و متشاکی کاهش خواهد یافت.

پیگیری انجام دیدار با رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ارائه حضوری درخواست‌ها از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 6089638 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد