Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی برابر صدرنشین گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 4 امتیازی شدند ولی همچنان 2 امتیاز اختلاف با دو رقیب اصلی خود برای صعود دارند.
به گزارش آریا، پیش از اینکه دیدار پرسپولیس برابر التعاون که با 6 امتیاز صدرنشین گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود، با سوت احمد الکاف آغاز شود، الدحیل با درخشش رامین رضاییان موفق به شکست الشارجه شده بود و این یعنی تیم قدرتمند قطری 6 امتیازی شد و در کنار التعاون قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شکست یا توقف پرسپولیس در مقابل التعاون می توانست تبعات بدی برای شاگردان یحیی گل محمدی داشته باشد و دو تیم التعاون و الدحیل را به عنوان مدعیان اصلی صعود از گروه معرفی کند، ولی کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس به خوبی از این موضوع آگاهی داشتند و اجازه ندادند سومین مسابقه هم برای آنها با پیروزی همراه نباشد و اولین سه امتیاز را با گل شجاع خلیل زاده جشن گرفتند. حالا التعاون و الدحیل هر دو با 6 امتیاز به ترتیب رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند ولی این نماینده عربستان است که با تفاضل گل بهتر رتبه اول را در اختیار خود دارد و پرسپولیس با 4 امتیاز رتبه سوم گروه را به نام خود زده است.
در هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بار دیگر مسابقات هفته سوم تکرار خواهد؛ پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته چهارم می‌تواند این تیم را در بهترین حالت با 7 امتیاز به رتبه اول (درصورت شکست الدحیل مقابل شارجه) و در بدترین حالت به رتبه دوم ( در صورت پیروزی الدحیل برابر شارجه) برساند و معادلات صعود از گروه سوم را در شرایطی به دو هفته پایانی بکشاند که سرنوشت صعود در دستان خود پرسپولیسی ها قرار خواهد گرفت.
البته سناریوهای دیگری نیز مطرح است که می تواند منجر به افزایش اختلاف پرسپولیس با الدحیل و التعاون شود؛ نظیر شکست برابر نماینده عربستان و پیروزی دوباره الدحیل برابر الشارجه، که در این صورت کار پرسپولیس برای صعود سخت خواهد شد. چرا که شکست برابر نماینده عربستان و حتی تساوی، می تواند سرنوشت گروه را از دست پرسپولیس خارج کند و کار در دو هفته پایانی با توجه به شکست در بازی رفت برابر الدحیل، به اما و اگر بکشد.
حامد در اولین دیدار خود در تیم جدید موفق شد با ارائه یک بازی خوب دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد و از هواداران این تیم نمره قبولی بگیرد. وظیفه حراست از دروازه پرسپولیس در دیدار برابر التعاون عربستان از سوی یحیی گل محمدی به حامد لک سپرده شد، دروازه بانی که سالها با مدل های متفاوت از علاقه وافر خود به پرسپولیس می گفت اما هیچگاه موفق به حضور در این تیم نشد تا اینکه امسال در فصل نقل و انتقالات تابستانی به عنوان جانشین علیرضا بیرانوند وارد مجموعه سرخ پوشان پایتخت شد.
حامد در اولین بازی خود شب گذشته برابر حریف عربستانی ایستاد و توانست بازی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. اوج نمایش حامد لک در 15 دقیقه پایانی نیمه اول بود که او برابر دو حمله خطرناک التعاون موفق شد با واکنش های دیدنی دروازه خود را بسته نگه دارد. اولین حمله التعاونی ها توسط میشل دیوک انجام شد، ضربه اول این بازیکن که در محوطه شش قدم قرار داشت واکنش حامد لک را به دنبال داشت حرکت ترکیبی او و تیرک دروازه راهی به دروازه سرخ پوشان نداشت توپ برگشتی نیز موقعیت فوق العاده دیگری بود اما آن ضربه را هم دروازه بان جدید سرخ پوشان توانست مهار کند.
اما دومین موقعیت روی دروازه نیز حدود 5 دقیقه بعد و در دقیقه چهل بازی اتفاق افتاد. یک شوت غافلگیر کننده توسط سدریک آمیسی از پشت محوطه جریمه پرسپولیس نواخته شد و چیزی نمانده بود این دروازه باز شود اما لک که معلوم بود به خاطر فشردگی بازیکنان حاضر توپ را به خوبی نمی بیند با یک واکنش دیدنی شوت آمیسی را مهار کرد و باعث شد دو تیم در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند. در نیمه دوم نیز با توجه به حملات پیاپی پرسپولیسی‌ها که یک بازی مالکانه به علاوه تصرف نقاط مختلف زمین را در دستور کار خود داشتند حملات زیادی روی دروازه پرسپولیس انجام نشد تا به این ترتیب گلر جدید سرخپوشان در اولین دیدار خود اولین کلین شیت خود را به ثبت برساند.
شجاع خلیل زاده با گل زیبایی که به ثمر رساند، بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس - التعاون شد. مدافع شماره 3 پرسپولیسی ها روی یک ضربه کرنر توانست گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند و سرخ ها را به نخستین برد آسیایی رساند؛ بردی که حالا شاگردان یحیی گل محمدی را به صعود امیدوار کرده است. شجاع این گل را در حالی به ثمر رساند که وحید امیری تاثیری قابل توجه روی ارسال امید عالیشاه گذاشت و خلیل زاده نیز با ضربه ای دقیق دروازه کاسیو را فرو ریخت.
نکته جالب این که توپ در حالی در محوطه جریمه به شجاع خلیل زاده رسید که او تعادل خوبی نداشت و 4 بازیکن التعاون نیز برای تصاحب توپ تلاش می‌کردند اما شجاع به شکلی استثنایی به توپ نزدیک شد و مثل یک مهاجم و به صورت سرضرب توپ را به گوشه دروازه فرستاد و قفل دروازه تیم عربستانی را شکست. این دومین گل شجاع خلیل زاده در لیگ قهرمانان آسیا بود و نکته جالب این که گل قبلی هم در مقابل تیمی عربستانی یعنی الاهلی رقم خورده بود. این در حالی است که چندی پیش دو پیشکسوت فوتبال ایران یعنی خداداد عزیزی و کریم باقری شجاع را مدافعی سرزن دانستند که توانایی کمتری در کار با پا دارد اما حالا خلیل زاده به این دو نیز پاسخ خوبی داده و می‌تواند ادعا کند که مدافعی گلزن در تیم پرسپولیس است.
شجاع در این بازی 73 پاس داد و با ثبت نرخ 86.3% پاس صحیح، شب درخشانی را سپری کرد. کار او زمانی ارزشمند است که بدانیم در زمین حریف نیز شجاع توانست 81 درصد پاس صحیح را از خود به جای بگذارد. وی همچنین 6 کنش دفاعی داشت و در بیش از 15 دوئل هم مشارکت کرد و با ثبت نمره 7.7 از پایگاه سوفا اسکور بهترین بازیکن زمین شد و AFC نیز او را به عنوان ستاره دیدار پرسپولیس - التعاون شناخت. خلیل زاده که در این مدت کشمکش های زیادی را با باشگاه پرسپولیس داشته، حالا توانایی اش را به نمایش گذاشته و با این گل سه امتیازی، نقش کلیدی خود را نشان داده است. هواداران پرسپولیس نیز واکنش فوق العاده ای به این گل خلیل زاده نشان دادند و تردیدی نیست که در صورت صعود پرسپولیس، از این گل به عنوان گلی مهم و سرنوشت ساز یاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرسپولیس التعاون لک شجاع شاگردان یحیی گل محمدی لیگ قهرمانان آسیا شجاع خلیل زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۵- کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

کد خبر 6088558 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ادامه درخشش قایدی با گلزنی برابر النصر
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • حذف پرسپولیس با شکست برابر آلومینیوم در جشنواره گل‌‌های زیبا
  • جوان ‌تراکتور متخصص گلزنی در بازی‌های حذفی!
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی