Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت، این نهاد باید رژیم تحریم‌ها علیه افراد ناقض حقوق بشر را به تصویب برساند و آن را به اسم الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس روسیه بگذارد، درست مانند قانون "ماگنیتسکی" در آمریکا.

به نقل از خبرگزاری تاس، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی همچنین گفت، حادثه پیش آمده برای ناوالنی روی روابط اتحادیه اروپا با روسیه تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیحات بیشتری ارائه نداد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: زمانی که من روی کار آمدم، فورا مذاکراتی در راستای راه‌اندازی رژیم تحریم‌های حقوق بشری جهانی را آغاز کردم. از آن زمان، این ابتکارعمل من چند بار مورد بحث قرار گرفته اما اکنون پرونده ناوالنی باید کشورهای عضو اتحادیه اروپا را وادار کند که دست از صحبت بکشند و عمل کنند تا این رژیم تحریم‌های حقوق بشری تصویب شود.

بورل به رژیم تحریم‌های ماگنیتسکی آمریکا اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا باید نام تحریم‌های خود را رژیم "ناوالنی" بگذارد. بنابراین نام الکسی ناوالنی می‌تواند "به تحریم‌هایی برای افرادی مرتبط باشد که در نقض‌های حقوق بشری دخیل هستند."

او افزود: می‌توان انتظار داشت که مسمومیت آقای ناوالنی تاثیری روی روابط اتحادیه اروپا – روسیه بگذارد. ما قرار است این مساله را در نشست بعدی شورای روابط خارجی به بحث بگذاریم.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا رژیم تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته