Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:55:51 GMT

پیش‌بینی برداشت ۳۷۰۰ تن گردو از باغ‌های اسدآباد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۲۹۵۰

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش‌بینی برداشت ۳۷۰۰ تن محصول از باغ‌های گردوی این شهرستان خبر داد.

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۵۱۰۰ هکتار باغ بوده که براساس سامانه پهنه بندی ۱۶۰۰ هکتار به باغ های گردو اختصاص دارد و در حال حاضر برداشت محصول از این باغات گردو آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متوسط تولید گردوی سطح شهرستان را بین دو و نیم تا سه تن برشمرد و گفت: روستاهای ملحمدره، ترخین آباد، خنداب، قاسم آباد، چنارسفلی و علیا، النجه و گنجه و حبشی سیراوند عمده پراکنش باغ های گردوی این شهرستان هستند که اکثر باغ ها دارای کشت سنتی بوده و از ارقام بومی محلی در کاشت استفاده شده است.

بیرنگ اضافه کرد: این نوع از باغ های سنتی با استفاده از ارقام بومی محلی دارای عملکرد کمتری بوده و نسبت به آفات و بیماری حساس و به علت زودگل بودن در فصل بهار دچار خسارت بسیاری می شوند که سرشاخه کاری باغ های گردو در حال حاضر بهترین روش ممکن برای افزایش میزان تولید در هر هکتار به شمار می رود.

وی تعداد بهره برداران گردوی این شهرستان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در اردیبهشت ماه امسال به صورت مشارکتی در ۵۰ هکتار از باغ های گردوی شهرستان با استفاده از ۹۵۰۰ عدد پیوندک با هدف افزایش راندمان بالای تولید در سطح و مبارزه با آفت ها و بیماری ها سرشاخه کاری انجام گرفت که اجرای این طرح به عنوان سومین سال اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان بود.

بیرنگ با اشاره به کیفیت خوب و مطلوب گردوی اسدآباد اضافه کرد: باغداران گردوی شهرستان بخشی از محصول تولیدی را برای فروش به شهرستان و استان های دیگر صادر می کنند.

وی در ادامه از برداشت سالیانه ۶۰ هزار تن محصولات باغی از باغ های این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سیب، انگور، هلو، شلیل، آلو، زردآلو، گیلاس، آلبالو، گلابی، گردو، بادام و باغ های مخلوط از جمله باغ های موجود این شهرستان با ۳۴۶۴ نفر بهره بردار و باغدار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی آبی در شهرستان اسدآباد گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان مستعد اجرای آبیاری تحت فشار بوده که تاکنون ۱۸ هزار و ۲۶۳ هکتار از این اراضی به آبیاری تحت فشار تجهیز شده و ۱۷۳۷ هکتار دیگر از اراضی برای تحقق ۱۰۰ درصدی در این راستا باقیمانده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۸ هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده در این شهرستان، ۱۶ هزار و ۵۹۱ هکتار مجهز به سیستم آبیاری بارانی، ۷۶۳هکتار مجهز به سیستم قطره‌ای و تیپ و ۹۲۹ هکتار اراضی مجهز به سیستم کم فشار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردو جهاد كشاورزي باغ محصولات باغی شهرستان اسدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر