Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هر فردی نیازهای فرهنگی دارد و این نیازها می‌تواند از طرق مختلفی از جمله تعامل با هنر تأمین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مفهوم «نیازهای فرهنگی» مربوط به همه تعاریف اصطلاح فرهنگ است و تشخیص می‌دهد که درگیر شدن با هنر تنها یکی از راه‌های بسیاری است که می‌تواند نیازهای فرهنگی را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصطلاح «فرهنگ» می‌تواند شامل شیوه زندگی، آداب‌ورسوم، فعالیت‌های اوقات فراغت، زبان و اعتقادات باشد و همه این‌ها مربوط به در نظر گرفتن نیازهای فرهنگی است.

برگزاری "شور عاطفه‌ها" در استان اردبیل به‌صورت غیرحضوری استآغاز طرح "شور عاطفه‌ها" با هدف تأمین مایحتاج تحصیل دانش‌آموزان نیازمندرویداد ملی "شور عاطفه‌ها" با مشارکت خیران و نیکوکاران برگزار می‌شودجشن عاطفه‌ها در 175 مرکز نیکوکاری لرستان برگزار می‌شود

بیان فرهنگی می‌تواند شامل هنر باشد اما شامل اشکال دیگری از جمله ورزش، زبان، لباس و موارد دیگر نیز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در همین رابطه اظهار داشت: یکی از محورهای برنامه ملی شور عاطفه‌ها، رفع نیازهای فرهنگی و ریشه‌کنی فقر فرهنگی است.

محسن مسعودیان راد اضافه کرد: با توجه به همین موضوع نیاز است خیران و مردم همیشه در صحنه در این رویداد شرکت فعالانه داشته باشند؛ چراکه رفع نیازهای مادی مددجویان، تنها اولویت آنان نبوده و در کنار توجه به نیازهای مادی، رشد فکری و ارتقای سطح فرهنگی مردم نیز در انتظار توجه نیکوکاران است.

وی با بیان اینکه این نهاد، آمادگی ارائه خدمات به‌تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند را دارد، افزود: سه هزار و 273 دانش‌آموز و 425 دانشجوی نیازمند در استان سمنان، از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد، تهیه وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان مددجوی این سازمان است، گفت: استفاده شایسته و ارتقاء سواد رسانه‌ای در کنار در اختیار قرار دادن وسایل ارتباط‌جمعی دنبال می‌شود.

مسعودیان راد خاطرنشان کرد: در این راستا 300 دستگاه تبلت برای استفاده دانش‌آموزان مناطق محروم، در دسترس مددجویان قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی‌شده تا در کنار در اختیار قرار دادن این وسایل ارتباط‌جمعی، آموزش‌های کاربردی نیز به‌صورت ارتباط برخط با خانواده دانش‌آموزان نیز ارائه شود.

وی اضافه کرد: تمام هزینه‌های تهیه این 300 تبلت، از سوی نیکوکاران استان تأمین‌شده است که قطعاً نقش ارزنده‌ای در ارتقاء جایگاه احسان فرهنگی شمرده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اینترنت پاک با هدف در اختیار گذاشتن آن برای دانش‌آموزان و دانشجویان، از اولویت‌های این نهاد دانست و تأکید کرد: در همین رابطه، کارت‌هایی با رعایت مراقبت و نظارت لازم برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان تهیه شده است.

مسعودیان راد به بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به همه‌گیری این ویروس و ضرورت در اختیار گذاشتن اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، بسته‌های بهداشتی نیز در بین خانواده‌های نیازمند توزیع‌شده است و این برنامه ادامه خواهد یافت.

وی گفت: نیکوکاران می‌توانند کمک‌های مالی خود را از طریق کد #18877*302* از طریق دستگاه‌های تلفن همراه و شماره‌حساب 0102318463009 و شماره کارت 698901769196037 نزد بانک صادرات اعطا کنند که امیدواریم با همت بیش‌ازپیش نیکوکاران، شاهد افزایش ارائه خدمات به دانش‌آموزان نیازمند باشیم.

در آئین شور عاطفه‌های سال گذشته در استان سمنان 22 میلیارد ریال جمع‌آوری‌شده بود که هدف‌گذاری کمیته امداد استان در برنامه امسال 27 میلیارد ریال است.

مددجویان تحت حمایت نهاد کمیته امداد بیشتر به خاطر نیازهای جسمی و مادی خود مراجعه می‌کنند و این از وظایف مهم فعالان عرصه خیر و احسان است که در کنار برآوردن نیازهای مادی محرومان به فکر نیازهای معنوی و فرهنگی آن‌ها نیز باشند.

پرداختن به کار فرهنگی نیز یکی از وظایف کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان است. چنانکه تقویت ایمان، شکوفایی اخلاق حسنه و بهبود رفتار سه خروجی اصلی کار فرهنگی صحیح است و این موارد در وضعیت امروز جامعه به‌شدت مورداحتیاج نیازمندان است.

همچنین باید برنامه‌ریزی طوری انجام شود تا خدمات درزمینهٔ معیشت، بهداشت، درمان، مسکن، تحصیل، ازدواج و امور فرهنگی و مذهبی ارائه نیز ارائه شود.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیازهای فرهنگی شور عاطفه ها دانش آموزان کمیته امداد استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد