Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:54:57 GMT

دهک های پایین سیستان و بلوچستان زیر چتر بیمه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۳۲۵۴

دهک های پایین سیستان و بلوچستان زیر چتر بیمه سلامت

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه ارزیابی وسع و دهک بندی بیمه شدگان روستایی و شهری دارای دفترچه بیمه سلامت در جهت خدمات دهی مطلوبتر به بیمه شدگان در استان اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس ارزیابی کسانی که در دهک های یک، دو و سه قرار بگیرند واز نظر وضع اقتصادی در سطح پایین تری قرارداشته باشند بصورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت می شوند و افرادی که در دهک چهار قرار گیرند ۵۰درصد حق بیمه پرداخت می کنند، دهکهای پنج به بالا هم کل حق بیمه را پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه گفت: بیش از یک میلیون و ۸۳۸هزار و ۸۱۷ نفر از جمعیت استان در صندوق های کارکنان دولت ، سایر اقشار ، روستائیان و شهرنشینان و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۵۳۹ نفر در صندوق بیمه روستائیان بصورت رایگان در سال ۸۴ تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و دفترچه بیمه سلامت روستایی رایگان دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با بیش از ۸۲۰ مرکز درمانی سطح استان اعم از پزشکان عمومی ، متخصصین ، فوق تخصص ، دندانپزشکان ، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک ، فیزیوتراپی ها، بیمارستانها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری منعقد شده و پرداخت صورتحساب های ارسالی به تمامی موسسات درمانی انجام می شود . 

وی در ادامه افزود : این اداره کل در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه بیمه شدگان خصوصاً روستائیان با سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، زابل و ایرانشهر طرف قرارداد.

مدیر کل بیمه سلامت استان یاد آور شد: در حال حاضر صدور ، تعویض و تمدید دفاتر بیمه سلامت در تمامی دفاتر پیشخوان دولت در کلیه شهرستانها و شهرهای استان و یا نمایندگی های بیمه سلامت در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه صورت می گیرد . در همین راستا با بیش از ۷۱ دفتر پیشخوان دولت قرارداد همکاری به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه شدگان عزیز انجام شده است .

دکتر عباسی تصریح کرد: بیش از ۴۱۰۹ نفر از بیماران خاص اعم از دیالیزی، هموفیلی ، تالاسمی ، پیوند کلیه و MS تحت پوشش بیمه سلامت استان می باشند و در اجرای طرح تحول نظام سلامت کلیه هزینه های درمانی بیماران در بیمارستانهای دولتی بصورت ۱۰۰ درصد رایگان می باشد و کلیه داروهای مصرفی بسته خدمتی بیمارانت خاص بصورت رایگان به این عزیزان ارائه می گردد .

وی گفت: به منظور تسهیل و دسترسی آسان و سریع بیمه شدگان و سایر خدمات گیرندگان به اطلاعات مورد نیاز و نیز بهبود پاسخگویی به موارد اضطراری و دریافت انتقادات و یا پیشنهادات مرکز تماس پاسخگویی تلفنی یا همان ۱۶۶۶ انشا الله در سال جاری راه اندازی شده است و تلاش سازمان بیمه سلامت ایران در راستای افزایش آگاهی بیمه شدگان از مقررات و خدمات سازمان و رسیدگی و پاسخگویی به موقع به سوالات و شکایات کلیه ذینفعان و ارائه مشاوره های لازم به بیمه شدگان بصورت یکسان می باشد.

وی بیان کرد: اجرای پروژه های چهار گانه اکترونیک از جمله استحقاق سنجی ،نسخه نویسی الکترونیک،تبادل الکترونیک اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیک از جمله اهداف سازمان در جهت تسهیل امورات بیمه شدگان می باشد که در استان در حال انجام می باشد.

دکتر عباسی خاطر نشان کرد:بیمه سلامت استان در بین بیمه سلامت استانهای کشور در زمینه نسخه پیچی الکترونیکی رتبه پنجم را دارا می باشد 

وی گفت:از دیگر اهداف سازمان تحت پوشش قراردادن مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره و افراد مجهول الهویه و زندانیان می باشد که به این عزیزان خدمات درمانی در بخش بستری و سرپایی ارائه می گردد.

وی افزود: رسیدگی الکترونیک اسناد بستری نیز از سال ۹۷ در برنامه‌های سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شد. اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی می‌شود. برای اسناد سرپایی، چهارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده و ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.

دکتر عباسی در پایان بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت استان در جشنواره شهید رجایی استان در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه برتر استانی را بخود اختصاص داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمه سلامت دهک درآمدی کل بیمه سلامت استان دکتر عباسی بیمه شدگان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه نویسی الکترونیکی را تشریح کرد.

  مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ارایه خدمات در زمان قطعی سامانه نسخه نویسی الکترونیکی گفت: با توجه به احتمال قطعی سامانه در زمان دریافت خدماتی که به صورت الکترونیک تجویز شده‌اند، از پزشکان درخواست شود تا اطلاع ثانوی، در صورت تجویز الکترونیک، نسخه کاغذی و یا پرینت نسخه الکترونیک را با درج مهر و امضا در اختیار بیمه شدگان قرار دهند. همچنین در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک یا قطعی سامانه با تشخیص مدیرکل استان، صدور نسخه کاغذی به عنوان روش جایگزین استفاده شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شده می‌تواند از طریق سامانه شهروندی اقدام به پرینت نسخه الکترونیک خود نماید، همچنین در صورت ممهور نشدن پرینت نسخه توسط پزشک، مهر و امضای کارشناس ادارات کل بر روی پرینت نسخ، به منزله تایید وجود و صحت نسخه الکترونیک می باشد؛ بنابراین در صورتی که وجود نسخه الکترونیک و عدم دریافت خدمت از مراکز دیگر، برای کارشناسان اداره کل محرز شود، می بایست همکاری لازم را برای اطمینان بخشی به مراکز و پذیرش نسخه انجام دهد.

وی با بیان اینکه داروخانه‌ها می‌توانند اقدام به ثبت کلیه اقلام داروئی نسخ کاغذی در سامانه تایید خدمات نمایند، تاکید کرد: در صورتی که تنظیمات نرم افزار داروخانه منطبق بر سامانه اعلام نرخ دارو (mdp.ihio.gov.ir) انجام شده باشد، ثبت اقلام غیر پرونده ای در نرم افزار داروخانه جهت محاسبه قیمت کفایت می نماید. لذا در این موارد ضروری است قیمت گذاری نسخه کاغذی انجام و نسخ کاغذی در انتهای دوره به اداره کل ارسال شود.

رضایی با اشاره به اینکه ضروری است ادارات کل استانی با استقرار موقت کارشناسان و یا افزایش تعداد کارشناسان در داروخانه‌های منتخب و ویژه (در کلیه ساعت فعالیت داروخانه – اداری و غیر اداری)، از ارائه خدمت به بیمه شدگان اطمینان حاصل نمایند، اظهار داشت: در ارسال لیست نسخ داروئی و ثبت متمم در سامانه لزومی به تفکیک سهم یارانه ارزی از سهم سازمان نمی باشد و مبالغ بصورت یکجا قابل ثبت است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرداخت سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، برای بیمه شدگان مشمول در قالب خسارت متفرقه قابل انجام است.

وی ادامه داد: ادارات کل استانی ترتیبی اتخاذ نمایند تا ارائه داروهای اسپینرازا، ریسدیپلام و امیسیزوماب به بیمه شدگان هدف برابر فهرست ارسال شده و سهمیه داروئی، در زمان دریافت دارو، دچار اختلال نشود. بگونه‌ای که در صورت قطع سامانه، پس از برقراری ارتباط نسبت به ثبت اطلاعات نسخ مذکور در سامانه توسط پزشکان و مراکز ذیربط اقدامات لازم صورت پذیرد.

رضایی بیان کرد: تا زمان پایداری سامانه، منعی بابت پذیرش نسخه کاغذی داروهایی که دارای شرط اجباری تجویز الکترونیک بوده اند، وجود ندارد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: محدودیت پذیرش نسخ کاغذی به میزان ۲۰ درصد نسخ در زمان اختلال سامانه لحاظ نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه