Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشتی گفت: سایت پرورش میگو‌ بویرات شهرستان دیلم به مساحت ۱۰۰۰ هکتار با فعالیت کامل همه شرکت های ۴۸ گانه در تولید میگوی پرورشی فعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امرالله قاجاری مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و احمد دشتی فرماندار دیلم از مرحله برداشت در سایت پرورش میگو‌ بویرات دیلم بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد دشتی فرماندار دیلم در این بازدید گفت: سایت پرورش میگو‌ بویرات شهرستان دیلم به مساحت ۱۰۰۰ هکتار با فعالیت کامل همه شرکت های ۴۸ گانه در تولید میگوی پرورشی فعال است.

فرماندار دیلم اظهار کرد: همه ۴۸ شرکت پرورش دهنده میگو در سایت بویرات فعال هستند. از هر حوضچه حدود ۳ تا ۵ تن برداشت میگو‌ صورت می‌گیرد که بطور میانگین هر شرکت پرورش میگو در سایت بویرات دیلم بین ۴۰ تا ۸۰ تن پرورش و برداشت میگو دارد.

وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده، امسال با توجه به عدم شیوع بیماری لکه سفید در سایت پرورش میگوی بویرات دیلم بالغ بر ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تن برداشت میگو پرورشی انجام شده است.

دشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ سایت پرورش میگو‌ در استان وجود داردکه ۱۰ سایت آن فعال است. سایت پرورش میگو بویرات یکی از سه سایت برتر پرورش میگو در استان بشمار می‌رود.

فرماندار دیلم بیان کرد: با توجه به کیفیت، سایز و زمان برداشت میگوی سایت پرورش میگوی بویرات تاثیرگذارترین سایت در تعیین قیمت و حجم تولید میگو‌ است.

دشتی عنوان کرد: در سال ۹۷ شرکت عمل آوری، انجماد و بسته بندی شرکت آبزیان مرجان بیدو توسط سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی شده که در برداشت و صادرات میگو‌ سایت پرورش میگوی بویرات دیلم نقش اساسی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین کارخانه تولید غذای میگو شرکت آبزیان مرجان بیدو در کنار شرکت عمل آوری این شرکت طی سال‌جاری در شهرک صنعتی دیلم راه اندازی که در تامین غذای میگوی پرورش دهندگان اثرگذار خواهد بود.

فرماندار دیلم گفت: بدون شک شهرستان دیلم با دارا بودن ۶۰ کیلومتر مرز آبی و موقعیت ممتاز حوزه صیادی و آبزی پروری می‌تواند توسعه و پیشرفت شایانی در سالهای آینده داشته باشد.

لازم به ذکر است سایت جدید پرورش میگو‌ شهرستان دیلم تحت عنوان سایت دیلم شمالی در ضلع شمالی مرکز شهرستان، حدفاصل مرز شهردیلم و روستای شاه عبدالله از شهرستان هندیجان به مساحت ۷۰۰ هکتار طراحی و جانمایی شده است.

 

انتهای پیام//

منبع: دانا

کلیدواژه: سایت پرورش میگو فرماندار دیلم شهرستان دیلم برداشت میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم صبح دوشنبه در این آئین ضمن تشکر از همه اقشار مختلف جامعه و خیرینی که در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتند اظهار کرد: وقتی فردی به دلیل محکومیت مالی در زندان محبوس می‌شود، خانواده این فرد خواسته یا ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهدیدها قرار می‌گیرد از طرفی هم چون بعضی مواقع سرپرست خانوار زندانی است و درآمدی وجود ندارد این خانواده از نظر اقتصادی و معیشتی نیز دچار تنش می‌شود.

محمد اسدی با اشاره به اینکه خیرین شهرستان دارالمومنین دیلم در همه عرصه‌ها جهت رفع مشکلات مردم پیش قدم بوده و هستند، بیان داشت: مشارکت خیرین و شهروندان شریف دیلمی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گرداند بلکه بعضاً موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم کار برای رضای خدا را بسیار شیرین دانست و کمک و یاری به برادر دینی و مؤمن خود را از کارهای بسیار پسندیده دانست که همه امامان و معصومین به انجام آن سفارش کرده اند.

وی از همه عواملی که در برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می‌نمایند قدردانی کرد.

جشن گلریزان آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد با حضور فرماندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین، مدیرکل زندان‌ها، رئیس ستاد دیه استان، مدیرکل ثبت اسناد، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار شهرستان دیلم در سالن مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

کد خبر 6091954

دیگر خبرها

  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول