Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: . بحث توانمندسازی ورزشکاران و جوانان برای ما مهم است و اینکه آنها به زبان خارجی مسلط باشند. کرسی‌های بین‌المللی را نیز با محوریت نیروهای تخصصی و فنی به دست آوریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فرشید طهماسبی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان درخصوص اقدامات این دفتر برای گسترش ارتباط با مجامع بین‌المللی اظهار داشت: یکی از وظایف دفتر بین‌الملل در هر وزارتخانه‌ای ارتباط با مجامع بین‌المللی تخصصی با محوریت نماینده سازمان ملل در آن کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا وزارت ورزش و جوانان نسبت به سایر دستگاه‌ها از آنجا که دو حوزه مهم ورزش و جوانان را مدیریت می‌کند ارتباطات خودش را باید با جوامع تخصصی بین‌المللی گسترده‌تر کند. ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و ارتباط خوب ما با سایر نهادهای بین‌المللی می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی در ادامه افزود: در حوزه جوانان نیز ما سه هزار سمن فعال داریم که بایستی آنها را ظرفیت سنجی و توانمندسازی کنیم که برای ورود به عرصه بین‌المللی آماده شوند. سمن‌های ما می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت لازم را در بسیاری از جوامع بین‌المللی داشته باشند. بحث توانمندسازی ورزشکاران و جوانان برای ما مهم است و اینکه آنها به زبان خارجی مسلط باشند. کرسی‌های بین‌المللی را نیز با محوریت نیروهای تخصصی و فنی به دست آوریم. طهماسبی تصریح کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با یونیسف امضا کردیم که برنامه کاری ما درحال اجرا شدن است و برای شروع نیز کارگاه بسیار خوبی در حوزه رشد و تکامل نوجوانان برگزار شد که با استقبال همه استان‌ها همراه بود. ولی تلاش ما براین است که فقط برنامه‌های ما جوانان محور نباشد و به مرور برنامه‌های خود را در بحث ورزش هم متمرکز کنیم. مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از برنامه‌های آینده ما با یونیسف و حمایتی که از ما خواهند کرد برای استعدادیابی در مناطق محروم است. اگر مناطق محروم را در برنامه نمی‌گنجاندیم یونیسف به حوزه ورزش ورود نمی‌کرد. در جلسه‌ای که داشتیم پیشنهاد دادیم که مجامع بین‌المللی که در ایران حضور دارند اهداف و برنامه‌های حمایتی خود را معرفی کنند. برخی از فدراسیون‌های ما مثل نابینایان و جانبازان و معلولین می‌توانند اعتبارات خوبی از این مجامع جذب کنند و از این طریق می‌توانیم در دنیا به یک مرکزیت تبدیل شویم. وی با اشاره به پیشنهاد دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان به مجامع بین‌المللی در جلسه اخیر اظهار داشت: ما پیش از این با یونیسف به تفاهم رسیده بودیم و لازم بود که دیگر نهادهای بین‌المللی نیز ما را به خوبی بشناسند. یونیسف به جز کارگاهی که برای ما برگزار کرد درحال همکاری‌های دیگر نیز است که یکی از آنها اهدای 20 هزار پک بهداشتی برای مقابله با کرونا در مناطق کم برخوردار است. این پک‌ها شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده است. یکی دیگر از اقدامات ما با یونیسف مشاوره تلفنی با نوجوانان و جوانان است که غربالگری می‌شوند و اگر در معرض آسیب‌های روانشناختی باشند به باشگاه‌های سلامت و جوان ارجاع داده می‌شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بین الملل وزارت ورزش و جوانان مجامع بین المللی بین المللی برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و بعد از برگزاری جلسه اولیه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی، اعتراض‌هایی به نحوه انتخاب رئیس و دبیر کمیسیون مطرح شد. 

حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی مدعی شد که در انتخابات این کمیسیون تخلف صورت گرفته است: "طبق آیین‌نامه باید همه اعضای کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند و به‌صورت آنلاین نمی‌توانند رای بدهند اما آقای کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی به‌صورت آنلاین رای دادند و یکی از بزرگترین تخلفات هم این بود که آقای تفتیان تماس گرفتند و رای آقای قنبرزاده را گرفتند."

در پی این اعتراض امروز پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد که این انتخابات تکرار خواهد شد: "ما هر چیزی که وزارت برای ما ابلاغ کند مبنی بر لغو یا تأیید، انجام می‌دهیم. شکل برگزاری کمیسیون مشکل نداشته است، اما دو نفر در جلسه به‌صورت آنلاین حضور داشتند و نماینده وزارت هم گفت که ایرادی ندارد آنها رأی بدهند. در آیین‌نامه آمده است که جلسه با دو سوم اعضا تشکیل شود که این اتفاق رخ داده. رأی‌گیری هم دو بار انجام شد که تکرار این رأی‌گیری به دلیل ناآگاهی ورزشکاران بوده است. به هر حال تصمیم بر آن شده است که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب نفرات حاضر در مجمع، مجدداً انجام شود."

از آنجایی که انتخابات فدراسیون دوومیدانی به زودی برگزار می‌شود، انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود و باید در جلسه بعدی ورزشکارانی که می‌توانند در انتخابات حاضر باشند نیز معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟