Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:51:39 GMT

۹۰ درصد از هزینه های بستری بیماران کرونایی پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۴۱۹۸

۹۰ درصد از هزینه های بستری بیماران کرونایی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث مظفری در نشست خبری افتتاح رزمایش "سایبری بیمه سلامت ایران" که به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و به صورت ویدئو کنفرانس صبح امروز برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات درمانی در سال ۹۸ پرداخت و افزود: طی سال گذشته، ۲۲ درصد از مجموع اعتبارات مصوب دولت به سازمان بیمه سلامت پرداخت نشده که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات مؤسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مجموع بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است و مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه و همچنین کلیه مطالبات پزشکان، دندان‌پزشکان و پا را کلینیک‌ها تسویه شده است.

مظفری ادامه داد: مطالبات سال ۹۷ در بخش‌های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌ها می‌باشد و به محض تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

مظفری بیان کرد: بودجه مصوب هیأت دولت برای امسال در حدود ۱۳۵ میلیارد ریال است که تا کنون می‌بایست چهل و پنج میلیارد ریال بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تأمین می‌شد که تنها حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دبیر سازمان‌های بیمه گر استان کرمانشاه گفت: هزینه بستری‌ها طی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته‌ایم زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.

وی با اشاره به وضعیت مطالبات سال جاری، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه و ۷۰ درصد از مطالبات خردادماه مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده و در بخش غیر دولتی دانشگاهی نیز مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها تا پایان تیرماه و همچنین مطالبات مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک فعال در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک تا پایان مردادماه سال جاری پرداخت و تسویه شده است.

سازمان الکترونیک منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه شدگان می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه سازمان الکترونیک منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه شدگان می‌شود، گفت: با استفاده از سازمان الکترونیک می‌توان نظارت مناسبی روی بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار داشته باشد.

مظفری اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاه متعال تری به بیمه داشته باشیم باید اقدامات بیمه را به پیش، حین و پس از خدمت تبدیل کنیم و در این صورت به داده‌هایی نیاز داریم که اگر به درستی جمع آوری، تحلیل و رسیدگی نشود، به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم.

به گفته وی، هدف این است که روی اسناد پزشکی بررسی دقیقی داشته باشیم و با استفاده از اصول و قواعد بتوانیم مدیریت منطقی روی منابع انجام بدهیم تا عدالت در دسترسی به خدمات سلامت اجرایی شود و از طرفی باید نیازهای ذی‌نفعان هم شناسایی شده و چهارچوب مشخصی داشته باشد.

وی تاکید کرد: یکی از اصولی که باید رعایت شود، جدا کردن لایه تصمیم‌های راهبری از مدیریت است.

مظفری بیان کرد: مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حمایت ویژه‌ای از خدمات الکترونیکی دارند و با ایجاد معاونت فناوری اطلاعات، اولین قدم برای الکترونیکی شدن خدمات برداشته شد که گام مؤثری محسوب می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: وقتی سند بخواهد بررسی شود، اول باید مشخص باشد که قوانین چیست و سپس بر اساس قوانین، تقبل هزینه انجام شود که در این صورت اطلاعات آن به سامانه مالی می‌رود و در سامانه مالی بر اساس بودجه، تخصیص داده شده و در نهایت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این زنجیره در نظر گرفته شود، می‌بینیم با یک رسیدگی ساده سر و کار نداریم بلکه با زنجیره‌ای از فعالیت‌ها در ارتباط هستیم.

مظفری با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است، افزود: رسیدگی الکترونیک اسناد بستری نیز از سال ۹۷ در برنامه‌های سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی می‌شود و برای اسناد سرپایی، چهارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده و ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

خدمات بیمه سلامت به بیماران کرونایی

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه به اقدامات این سازمان طی دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون اشاره و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع این ویروس در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود، این در حالی است که در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار را بگذرانند.

مظفری توضیح داد: بر اساس مقررات، ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه حداقل یک ماه طول می‌کشد، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنمایی‌های بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد، ادامه داد: به طور مثال؛ در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلاً حذف شود.

مظفری اظهار کرد: در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد از هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های بخش سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان کرمانشاه افزود: همچنین پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آنها پایان یافته بود نیز در دو نوبت انجام شد.

وی گفت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شده است تا به سوال‌های بیمه شدگان در زمینه این بیماری پاسخ بدهد که بر اساس بررسی‌های انجام شده، این مشاوره‌های تلفنی در کاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، آرامش دادن به آنها و کاهش اضطراب بسیار مؤثر بوده است.

مظفری افزود: در این زمینه ۱۳۰ خط جدید به سامانه ۱۶۶۶ اضافه شد و ۳۰ پرستار، ۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت به سوالات مردم پاسخ دادند که به طور مثال فقط در یکی از ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، ۴۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۶۶۶ داشتیم که پاسخ داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین گروهی شامل پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه برای ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری کووید ۱۹ و راهنمایی کارشناسان پاسخ‌گو در سامانه ۱۶۶۶ برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر به بیمه شدگان شکل گرفت.

کد خبر 5025301

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت کرمانشاه بیمه سلامت ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر بازگشایی مدارس آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته دفاع مقدس کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99 سازمان بیمه سلامت شیوع ویروس کرونا استان کرمانشاه میلیارد ریال بیمارستان ها بیمه شدگان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت