Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@16:33:31 GMT

نیپک در صنعت جهانی و صنایع آهنی حضور می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۴۳۳۹

نیپک در صنعت جهانی و صنایع آهنی حضور می‌یابد

به گزارش اقتصادآنلاین؛ «محمدسعید کاظمی»، مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیرآهنی نیپک گفت: شرکت نیپک با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل این شرکت جناب آقای «اردشیر سعدمحمدی» توانسته است در سال گذشته برنامه‌های خود را محقق کند و برای امسال گام‌های بلندی در راستای حضور در صنعت مس جهان و همچنین صنایع آهنی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «مس‌پرس» کاظمی درباره پروژه‌های شرکت نیپک در عرصه بین‌المللی اظهار داشت: در حال حاضر پروپوزال فنی، مالی EPC برای احداث کارخانه تولید  4000 تن کاتد مس در سال از معادن اکسیده مس کشور نیجریه برای کارفرمای خارجی تهیه شده است.

وی با اشاره به پروژه تامین و احداث کمپرسورهای ازت نیتروژن‌ساز فولاد مبارکه نیز گفت:‌ این پروژه که در حال حاضر در مرحله اخذ تائیدیه کمیته معاونین فولاد مبارکه است، به عنوان اولین گام شرکت نیپک به حوزه خارج از صنعت مس، بسیار حائز اهمیت است. چراکه اولین درگاه ورود به صنایع آهنی خواهد بود‌. همچنین پروپوزال فنی ارائه شده بسیار قوی برای تامین کمپرسورهای مذکور از یکی از برندهای معتبر اروپایی با کسب امتیاز 98، چهره‌ای مثبت از گروه مهندسی- بازرگانی نیپک برای فولاد مبارکه ترسیم کرده و منجر به دعوت از نیپک در دیگر مناقصات آن شرکت شده است.

مدیرعامل نیپک به حضور ‌شرکت نیپک در سه مناقصه EPC با ایفای نقش خدمات مدیریت پروژه از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: انتقال و توزیع آب مجتمع جهان فولاد سیرجان به همراه کنسرسیوم ایرانی، تولید آهک صنعتی و هیدراته به همراه کنسرسیوم ایرانی و پروژه تمهیدات دریافت آب خلیج‌فارس برای پروژه‌های توسعه سرچشمه به همراه کنسرسیوم ایرانی سه مناقصه مهمی بود که نیپک از ابتدای سال جاری در آنها شرکت کرد.

ریل‌گذاری برای اجرای طرح کارخانه اسید فسفریک

مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیرآهنی نیپک درباره طرح کارخانه اسید فسفریک نیز گفت: پروژه احداث کارخانه تولید اسید فسفریک در منطقه ویژه اقتصادی معدنی خلیج فارس که از اهمیت ویژه‌ای در راستای کمک به صنعت کشاورزی کشور و خودکفایی در زمینه واردات انواع کود شیمیایی مورد نیاز برخوردار است با اهتمام و جدیت شرکت ملی صنایع مس ایران در دستور کار قرار گرفته است و همان‌گونه که مدیریت محترم عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به‌درستی در مراسم افتتاحیه کارخانه اسید سولفوریک خاتون‌آباد اشاره کردند‌ جزو طرح‌های اولویت‌دار و با اهداف زیست‌محیطی است که باید در اسرع وقت احداث شود.

تلاش برای تحقق توسعه هدفمند

مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیرآهنی نیپک درباره برنامه‌های امسال این شرکت گفت:‌ نیپک امسال به منظور بهره‌برداری از فرصت‌های بازار و ایجاد قابلیت در سازمان در جهت دستیابی به اهدافی چون افزایش بهره‌وری، درآمد و مدیریت هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان، توسعه سهم بازار از شرکت مس، نفوذ در بازارهای خدمات صنایع دیگر، دستیابی به کیفیت رقابتی و نوآوری در طراحی و ارتقای توان مهندسی، برنامه‌ریزی عملیاتی لازم  را دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید  بر این‌که در این مسیر مهندسی مجدد فرآیندها و همسو با آن تغییرات ساختار سازمان پیش‌بینی شده است، افزود: نیپک در حال حاضر متناسب با ظرفیت‌های کاری شرکت با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با طرف‌های مشارکت، سعی کرده ظرفیت‌های خالی در حوزه مدیریت و مهندسی را کاملاً مورد استفاده قرار دهد تا ضمن ارتقا، توسعه هدفمند صورت گیرد.

کاظمی با اشاره به تهیه قرارداد احداث پروژه تولید اسید فسفریک با مساعدت، همکاری، همیاری و رهنمودهای مشاور محترم پروژه و معاونین محترم شرکت ملی صنایع مس ایران گفت:  جذب سرمایه‌گذاران جدی و آماده‌به‌کار برای احداث دو کارخانه تولید کود شیمیایی سوپر فسفات ساده در شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک در مجاورت مجتمع‌های مس سرچشمه و خاتون‌آباد که هر یک از کارخانه‌ها ظرفیت تولید 250هزار تن در سال را داشته باشند یکی از مهمترین اقدامات نیپک در سال جاری است.

پربیننده ترین تشکیل صندوق بازارگردان مستقل برای تقویت و ثبات بازار سرمایه/ ضرایب قیمتی زنجیره فولاد برای حفظ سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی نباید افزایش یابد روند افزایش سرمایه شرکت‌ها تسریع خواهد شد/ به دنبال ایجاد ثبات در بازار سرمایه هستیم اداره ثبت شرکت‌ها مدیرعاملی میرزایی در گهرزمین را به رسمیت شناخت چالش‌های فعالان طلا افزایش سرمایه صد در صدی فملی در آینده نزدیک/ به زودی از سه کارخانه کنسانتره سازی بهره برداری می‌کنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شرکت ملی صنایع مس ایران صنعت شرکت ملی مس ایران آهن صنعت مس صنایع غیر فلزی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت ملی صنایع مس ایران اسید فسفریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح