Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: میراث فرهنگی در عمل به وظایف خویش بسیار جدی بوده و جلوی هرگونه تخریب بنا‌های تاریخی را خواهد گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در پاسخ به خواسته های اهالی روستا‌های برنجه، قزل قشلاق و فاقلو در شهرستان تکابگفت: در بحث حفاظت و نگهداری از بنا‌های تاریخی این اداره‌کل هیچگونه مماشاتی با متجاوزان به حریم آثار تاریخی نکرده و براساس قانون با این افراد نیز برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های متولی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای صدور مجوز اکتشاف معادن ادامه داد: چنانچه میراث‌فرهنگی استان با فعالیت یک معدن در محدوده آثار تاریخی موافقت کند ابتدا تعهدات لازم مبنی بر لزوم رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی و عدم پیشروی به سمت آثار با ارزش تاریخی را دریافت کرده و سپس اعلام موافقت می‌کند و این اداره‌کل به هیچ وجه با عدم رعایت ضوابط مدارا نخواهد کرد.

پس از شنیدن خواسته‌های اهالی روستا‌های مذکور اظهار کرد: «این اداره‌کل در عمل به وظایف خویش بسیار جدی بوده و جلوی هرگونه تخریب بنا‌های تاریخی را خواهد گرفت.»

تعدادی از مردم اهالی روستا‌های برنجه، قزل قشلاق و فاقلو در شهرستان تکاب عصر دیروز با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار و خواسته‌های خویش را مطرح کردند.

اهالی این روستاها با توجه به وجود آثار و بنا‌های ارزشمندی  چون زندان برنجه، قرمزتپه، سنگر قزل قشلاق، قبرستان هزاره اول قبل از میلاد قالاباغی و آغ‌داغ در محدوده روستا‌های یاد شده  از صدور مجوز اکتشاف معدن در این منطقه و ایجاد یک جاده در مسیری غیر از مسیر رفت و آمد اهالی گلایه کردند.

مردم این منطقه ابراز داشتند: این جاده تنها با هدف انتقال مواد استخراجی از معادن ایجاد شده است که ساخت آن موجب تخریب آثار تاریخی منطقه و خشک شدن چشمه‌های آب چندین ساله روستا‌ها خواهد شد در حالی که پیش از این قرار بود در مسیری احداث شود که عبور و مرور را برای اهالی نیز آسان کند و باعث تخریب آثار تاریخی نشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تخریب میراث فرهنگی آذربایجان غربی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی میراث فرهنگی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی از نجات هفت نفر از اهالی بومی در ارتفاعات دیزج دیز خوی خبر داد.

حمید محبوبی بیان کرد: ساعت ۱۳:۲۷ روز جمعه (۱۴ اردیبهشت ما) به‌دنبال گزارشی مبنی بر گرفتار شدن هفت نفر از اهالی بومی در ارتفاعات دیزج دیز شهرستان خوی، تیم امداد نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شد. 

وی ادامه داد: نجاتگران با وجود صعب‌العبور بودن مسیر و باتلاقی شدن معبرها به علت بارش زیاد باران، با استفاده از تراکتور توانستند همه نفرات حادثه‌دیده را که در میان آن‌ها زنان و کودکان هم بودند، از ارتفاعات و مسیل‌های سیلابی نجات دهند و به منطقه امن منتقل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان غربی، او افزود: در این عملیات، اقلام زیستی میان حادثه دیدگانی که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود کرده و گرفتار شده بودند، توزیع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری