Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:41:40 GMT

سد شیان اسلام‌آبادغرب توسعه پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۴۶۰۷

سد شیان اسلام‌آبادغرب توسعه پیدا می‌کند

سد شیان با ظرفیت ۶/۷ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در شهرستان اسلام آبادغرب و در جوار روستایی تحت همین عنوان قرار دارد.

بهرام درویشی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: این سد حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست خود را سیرآب می کند اما براساس برنامه ریزی انجام شده میزان آبیاری آن به ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت شیان برای توسعه کشاورزی، افزود: در رابطه با توسعه شبکه های آبیاری این سد نشست های مختلفی با مدیران ارشد استان و سازمان جهاد کشاورزی برگزار و قرار شده است که پس از تامین اعتبار عملیات اجرایی توسط جهاد کشاورزی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، با بیان اینکه سد شیان به عنوان یکی از ظرفیت های استان برای توسعه گردشگری مطرح است، گفت: فرآیند قانونی برای ورود سرمایه گذار به سد شیان در حال انجام است.

درویشی افزود: پس از نهایی شدن حضور سرمایه گذار فضایی جذاب برای گردشگران ایجاد می شود که تولید ثروت و اشتغالزایی برای مردم منطقه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ سد مخزنی در کرمانشاه وجود دارد، گفت: می توانیم از ظرفیت سدهای استان به منظور توسعه صنعت گردشگری به خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با تاکید بر اینکه از حضور سرمایه گذاران حمایت می کنیم، گفت: طرح های پیشنهادی به منظور جذب سرمایه گذار آماده شده تا زمینه استفاده بهینه از ظرفیت های گردشکری منابع آب منطقه ای فراهم شود.

درویشی، کرمانشاه را سرزمین آب و خاک و پتانسیل‌های نهان و عیان دانست و افزود: پتانسیل آب‌های سطحی استان نزدیک به ۵.۸ میلیارد مترمکعب و در آب‌های زیرزمینی ۱.۳ میلیارد متر مکعب است که این ظرفیت بسیار بالای جغرافیای آب و خاک استان را نشان می‌دهد.

وی افزود: زمین‌های بسیار مناسبی در حاشیه سدهای استان وجود دارد که می‌توان با رعایت حریم کیفی، کارهای بسیار ارزشمندی در مبحث گردشگری انجام داد و یا اینکه پروژه‌هایی که در قالب همین مطالعات جامع آب استان انجام شده توسط سرمایه گذاران اجرا شود و دارای ارزش اقتصادی خوبی است.

وی عنوان کرد: در حوزه آبزی‌پروری بیش از ۵۵ هکتار زمین تملک شده در پایاب سدها وجود دارد و ۴۶ میلیون متر مکعب حق آبه زیست محیطی اکنون جاری است و اگر سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شود بسیار پرسود خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید برخی قوانین بی‌مورد در مسیر سرمایه‌گذاری را از پیش‌روی سرمایه‌گذاران برداشت و فضای مناسب و شرایط را تسهیل کنیم، گفت: باید به دنبال تسهیل شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری باشیم و اولین گام در این مسیر از بین بردن بروکراسی و فضای سلب برخی مراتب اداری است که متاسفانه در حوزه آب و برق وجود دارد و باید این فضا شکسته شود. 
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور آب منطقه ای سد شیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است.

علی مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، گفت: از مجموع ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، هم اکنون ۶۴.۹۱ درصد آن پُر است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت سرریز سدهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر تنها سد «تنگ حمام» در شرایط سرریز قرار دارد و ظرفیت مابقی سدهای استان تکمیل نیست، چون در کنار ورودی که این سدها دارد، خروجی و مصرف نیز دارند.

وی با بیان اینکه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین آورد را نیز در سد داریان به میزان حدود ۱.۴ میلیارد مترمکعب داشتیم، اما چون این سد دارای نیروگاه است میزان خروجی آب آن نیز قابل توجه می‌باشد.

به گفته مرادی، پس از داریان بیشترین آورد سدهای استان در سال آبی جاری مربوط به سد گاوشان با حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و کمترین نیز مربوط به سد گیلانغرب به میزان ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره آورد حاصل از بارش‌های اخیر نیز عنوان کرد: هنوز بخشی از رواناب حاصل از بارش‌ها وارد سدها نشده و آورد این بارش‌ها در آمار هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است