Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@23:19:31 GMT

امسال فعال سازی ۱۰۰۰ معدن برنامه وزارت صنعت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۴۷۷۰

امسال فعال سازی ۱۰۰۰ معدن برنامه وزارت صنعت

ایران اکونومیست- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن وتجارت گفت: اکنون کشور برخوردار از یکهزار نقطه امید بخش در زمینه طلا است و بزودی طلا در ایران نقشی شبیه فولاد را ایفا خواهد کرد.

 «داریوش اسماعیلی» روز چهارشنبه در هیجدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران افزود: بزودی یک فاز جدید طلا از مرحله استخراج، فرآوری، تولید شمش تا فروش به بانک مرکزی را خواهیم داشت که این امر پایه تحولی در این زمینه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این اعلام شده بود که ظرفیت تولید طلای کشور بیش از ۹ تن است و اکنون معدن طلای زرشوران اذربایجان غربی با ظرفیت سه تن، تولید سالیانه نزدیک به یک تن را دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اکنون می‌توان شرکت سهامی عام طلا را که از صفر تا صد طلا را برنامه‌ریزی کند، شکل داد.

۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و بخش معدن

معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت خاطرنشان ساخت: امروز میزان نقدینگی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است و بخش معدن و صنایع معدنی می توان بخشی از حجم را جذب و به تولید و صادرات بپردازد.

وی تصریح کرد: هدایت این حجم نقدینگی به سمت تولید، ضمن ارتقای اشتغال و رونق تولید، می‌تواند زمینه‌ساز افزایش صادرات را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: تاکنون نتوانسته‌ایم نقدینگی در اختیار مردم را به سمت تولید هدایت کنیم و این مساله از مشکلات اساسی اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

به گفته اسماعیلی، می‌توان با ایجاد« شرکت سهامی عام پروژه» با اهداف و برنامه‌ریزی مشخص، اهداف بخش معدن را در قالب معادن دولتی پیش برد.

امسال فعال سازی ۱۰۰۰ معدن برنامه وزارت صنعت

معاون وزارت صنعت وعده داد: امسال ۱۰۰۰ معدن غیر فعال در چرخه تولید قرار می‌گیرد که در واقع حدود ۲۵ درصد معادن راکد در مدار تولید قرار می‌گیرند.

وی آمار معادن دارای پروانه بهره‌برداری کشور را حدود ۱۱ هزار معدن ذکر کرد و گفت: شمار معادن فعال اکنون پنج هزار و ۶۰۰ معدن برآورد شده است.

اسماعیلی گفت: سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی موفق‌ترین بخش در اقتصاد بوده، زیرا باوجود تشدید تحریم‌ها، بارکود روبرو نشد، بلکه رشد تولید را نیز تحقق بخشید.

به گفته وی، پارسال بخش معدن وصنایع معدنی بیش از ۲۵ درصد ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد و این فعال بودن این بخش را نشان می‌دهد.

برنامه نظام مهندسی هوشمند سازی بخش معدن

اسماعیلی ضمن یادآوری برنامه 6 ساله سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: یکی از محورهای پیش‌بینی شده، برنامه هوشمندسازی تمام بخش معدن است که چنانچه تا سال آینده محقق نشود، حمایت و پشتیبانی وزارتخانه از این سازمان را به دنبال نخواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: هوشمندسازی فرآیندها تسریع شود و هم پیامد شفاف‌سازی را بدنبال دارد و جلوی فسادهای احتمالی را خواهد گرفت.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت صنعت بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

کد خبر 6095972

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»