Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:46:45 GMT

لایروبی رودخانه های رشت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۱۸۲

لایروبی رودخانه های رشت آغاز شد

فاز نخست لایروبی رودخانه های رشت امروز(۲۶ شهریور) به منظور مقابله با آبگرفتگی معابر توسط سازمان عمران وبازآفرینی فضاهای شهری آغاز شد.

«میثم حرفت خواه» با اشاره به نزدیک شدن فصل بارندگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، گفت: فاز نخست لایروبی و پاکسازی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت افزود: صبح امروز (۲۶ شهریور) لایروبی رودخانه های رشت با ارسال بیل مکانیکی سازمان عمران برای لایروبی گوهر رود از سمت سیاه اسطلخ آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه لایروبی هر دو رودخانه با نظارت مناطق پنج گانه توسط سازمان عمران در حال اجراست، یادآور شد: شهریور ماه سال گذشته، آب‌بند کشاورزی سیاه اسطلخ که توسط اهالی ایجاد شده بود، برداشت شد و با تسطیح مقطع هایی از دیواره رودخانه، پاکسازی گوهر رود و شسته شدن بستر و جداره رود به سمت پیربازار ادامه یافت.

 

حرفت خواه بر ضرورت این لایروبی تاکید کرد و بیان داشت: با افزایش نزولات جوی در فصل پاییز، رودخانه ها به خروج و هدایت آب های سطحی کمک زیادی می کنند و با لایروبی رودخانه ها، آبگرفتگی معابر کاهش می یابد. 

 

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت، ابراز کرد: تابستان گذشته علاوه بر لایروبی گوهر رود در محور سیاه اسلطخ، پاکسازی در محور پل پتکی نیز صورت گرفت.

حرفت خواه اعلام کرد: لایروبی رودخانه از سمت مسکن مهر به سمت ساختمان مرکزی شهرداری رشت و همچنین لایروبی زرجوب از سمت سد کشاورزی به سمت پل جوان و امتداد آن توسط بیل مکانیکی سازمان عمران انجام شد.

پایان پیام/595

منبع: شبستان

کلیدواژه: لایروبی رودخانه های رشت آبگرفتگی معابر لایروبی رودخانه سازمان عمران آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد