Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید داعی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: تعداد کل سهمیه مسکن مهر استان خراسان‌جنوبی ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد مسکونی بوده  که از این تعداد ۳۰ هزار و ۱۴۹ واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: تعداد ۸۳۱ واحد مسکونی باقی مانده است که این تعداد در شهرهای بالایی ۲۵ هزار نفر جمعیت استان (شهر بیرجند) قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: در مجموع تعداد ۷۹۸ واحد تا پایان آبان ماه از تعداد ۸۳۱ واحد افتتاح خواهد شد و فقط  ۳۳  واحد باقی خواهد ماند.

 داعی تصریح کرد: در تأمین خدمات زیربنایی برای سایت‌های مسکن مهر، باعنایت به پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، کلیه سایت‌های مسکن مهر دارای آب، برق‌ و گاز می‌باشند.

وی با اشاره به مشکل دفع فاضلاب در سایت مسکن مهر مهرشهر عنوان داشت: با پیگیری‌های انجام شده بر اساس مصوبه شورای مسکن استان و مصوبه هیأت مدیره سازمان ملّی زمین و مسکن مبلغ پنج و نیم میلیارد تومان مجوز واگذاری زمین به شرکت آب و فاضلاب استان اخذ و محقق گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین برای آسفالت معابر مسکن مهر و تسریع در اجرای آسفالت، با پیگیری‌های انجام شده، میزان سه هزار و ۵۱۰ تن قیر در اختیار متولیان آماده‌سازی سایت‌های مزبور قرار گرفته و بر این اساس هم‌اکنون اکثر معابر سایت‌های مزبور آسفالت می‌باشد.

داعی بیان داشت: در تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر تعداد ۱۷ مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس در سایت‌های مذکور در حین ساخت بوده که تعداد ۱۴ باب آن با مشارکت سازمان ملّی زمین و مسکن بوده است که از این تعداد، ۱۰ باب مدرسه تاکنون افتتاح شده و مابقی در حین ساخت می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی ساخته و افتتاح شده است، افزود: دو باب کلانتری در سایت‌های مسکن مهر بیرجند و نهبندان احداث شده که کلانتری بیرجند افتتاح و عملیات کلانتری نهبندان در حین مراحل پایان ساخت و حصارکشی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی به احداث و افتتاح دو باب مرکز بهداشت اشاره کرد و گفت: هیچگونه واحدی بدون متقاضی در استان وجود ندارد.

داعی یادآور شد: در مجموع می‌توان گفت براساس شاخص بعد خانوار یعنی چهار نفر حدود ۱۲۵ هزار نفر در واحدهای تحویل شده مسکن مهر استان سکونت دارند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مسکن مهر خراسان جنوبی سایت های مسکن مهر راه و شهرسازی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی شامگاه جمعه در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مدتی کاهش یافته بود که با دستورات وزیر شاهد سرعت گرفتن این طرح هستیم.

وی با تشریح وضعیت اجرای این طرح در استان، افزود: بر اساس برش استانی، سهمیه آذربایجان شرقی در اجرای این طرح ۲۰۸ هزار واحد و در بخش شهری تعداد ۸۹ هزار واحد بود که ۳۹ هزار واحد تعریف و ۳۷ هزار واحد قرارداد بسته شده و ۲۶ هزار واحد تحویل داده شده است.

وی با اعلام اینکه در بخش خودمالکی شهری تعداد ۴۰ هزار واحد سهمیه داریم که همگی به بانک معرفی شده ولی ۱۰ هزار واحد تا به امروز عملیاتی شده است، افزود: در خودمالکی روستایی نیز سهمیه ۴۸ هزار واحدی داشتیم که ۲۳ هزار واحد به بانک معرفی و ۱۴ هزار واحد عملیاتی شده است.

رحمتی ادامه داد: تعداد ۲۹ هزار واحد در طرح بازآفرینی شهری داریم که ۱۶ هزار واحد پروانه گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که ۷۵۰ هکتار زمین روستایی برای این طرح به تازگی تأمین شده است، گفت: ۱۵ الی ۱۰ هزار واحد نیز در این قالب ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به تأمین زمین ۵۰۰ هکتاری در روستای شاداباد تبریز، افزود: در مجموع نزدیک به یکهزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای واحدهای نهصت ملی مسکن تأمین می‌شود که در این صورت در ۲ سال پیش رو شاهد رشد اجرای این طرح در استان خواهیم بود.

کد خبر 6089367

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم