Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیما لاری امروز در جمع خبرنگاران شهرستان کاشان اظهار کرد: هر جریان اجتماعی که با نقض فاصله‌گذاری موجب ایجاد تداخل شود، به طور قطع می‌تواند در شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار باشد و بر این اساس روند نزولی آمار کرونا از هفته سوم شهریور در بسیاری نقاط متوقف شده و برخی استان‌ها در حال طی کردن سیر صعودی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همه دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند اما مهم این است که ما دستورالعمل‌ها را خیلی جدی بگیریم. وزارت بهداشت برای هر برنامه و بازگشایی پروتکل‌هایی تدوین کرد که باید بر اساس شرایط هر استان و شهرستان مد نظر قرار گیرد تا با کمترین مشکلات روبه‌رو شویم.

جدیدترین آمار کرونا در ایران | افزایش دوباره مبتلایان | تعداد بیماران وخیم هم بیشتر شد | ۲۸ استان در وضعیت قرمز و هشدار

لاری در مورد احتمال شیوع آنفلوآنزا همراه با کرونا هم گفت: آمار کرونا در نیم‌کره جنوبی که اکنون در فصل سرد قرار دارد و انتظار آنفلوآنزا هست، در نتیجه رعایت دستورالعمل‌هااز جمله استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها ۹۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از این رو  احتمال می‌رود آنفلوآنزا امسال کمتر شیوع پیدا کند و با این وجود به طور قطع باید واکسن بیشتری تهیه شود. سال گذشته بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار دوز تهیه شده بود اما برای سال‌جاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز برای بخش بهداشت و بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز برای توزیع در داروخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

لاری تشریح کرد: جمعیت زیر پوشش شامل افراد مسن با حدود ۵۰ هزار نفر و همچنین ۳۰۰ هزار نفر از خانم‌های باردار می‌شود که برنامه داریم همه این زنان زیر پوشش قرار بگیرند تا هم کووید۱۹ کنترل شود و هم پیشگیری از آنفلوآنزا را داشته باشیم.

به گفته وی افراد ساکن در خانه سالمندان و زیر پوشش بهزیستی یا سایر افراد دارای شغل‌های پرخطر مانند نیروهای مسلح نیز جزو همان گروهی هستند که مشمول ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن رایگان می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سایر افراد می‌توانند با کارت ملی، واکسن آنفلوآنزا را با قیمتی حدود ۴۲۰ تا ۵۰۰ هزار ریال از داروخانه‌ها دریافت کنند که البته توصیه این است که واکسن به افراد در معرض خطر هر خانواده‌ مانند کودکان زیر ۶ سال، افراد مسن بالای ۶۵ سال، خانم‌های باردار یا مبتلایان به بیماری زمینه‌ای و افراد در حال شیمی درمانی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تهیه واکسن در هیچ کشوری برای همه افراد مقدور نیست. به ویژه امسال با توجه به ملاحظات ناشی از شیوع ویروس کرونا اما امیدواریم شیوع آنفلوآنزا کمتر باشد. البته اگر تقاضا هم بالا باشد، برنامه‌ریزی شده است که با ارز غیردولتی هم واکسن وارد کنیم.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، آمار ابتلا به کرونا تا روز گذشته ۲۵ شهریور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر رسیده و در این میان ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. از میان مبتلایان به کووید۱۹ حال ۳۸۱۱ نفر وخیم است و در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند. آمار ابتلا به کرونا و نیز آمار قربانیان این ویروس طی روزهای گذشته مجددا افزایش قابل توجه یافته و درحال‌حاضر ۲۸ استان کشورمان در وضعیت قرمز و هشدار هستند.

کد خبر 549766 برچسب‌ها سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است