Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسام الدین شریف نیا در برنامه «خیابان فرصت» رادیو گفتگو، گفت: صنعت داروسازی کشور ما را نجات داده است حال آنکه ضعف این صنعت در بسیاری کشورها موجب از دست رفتن منافع ملی شده است.

وی، مشکلات دسترسی به دارو در حوزه امنیت را چالش زا خواند و تصریح کرد: کشوری مانند ونزوئلا دچار چنین چالشی است ولی ایران این مشکل را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف نیا صنعت داروسازی کشور را با کمترین میزان نارضایتی مخاطبان، موفق دانست و گفت: دائمی ترین چالش صنعت داروسازی کشور، قیمت گذاری دارو است که ناشی از دو عامل قیمت ارز و نرخ گذاری های آئین نامه ای توسط وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: دولت زمانی تصمیم گرفت نرخ ارز تخصیصی به دارو را ۴۲۰۰ تومان اعلام کند که از آن تاریخ تا امروز، صنعت داروسازی با چالش بزرگی مواجه شده و هر روز آئین نامه و دستورالعمل جدیدی صادر می شود که صادرات را هم تحت الشعاع قرار می دهد.

شریف نیا، قیمت داروی تولیدی کشور را همچنان بر اساس نرخ دولتی دانست که مشخص نیست با ادامه این روند، تاب آوری صنعت دارو چه سرنوشتی پیدا می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران، گفت: دولت می توانست بودجه تعیین شده برای پوشش تفاوت نرخ ارز را در اختیار بیمه ها قرار دهد تا مردم کمتر دچار مشکل هزینه ای شوند ولی امروز که با بی پولی مواجه شدیم، گمانه هایی نسبت به حذف ارز دارو به گوش می رسد.

شریف نیا خاطرنشان کرد: از این به بعد چالش بزرگ تری برای صنعت داروسازی پدید می آید، خاصه آنکه این صنعت طی سال های اخیر به شدت دچار ضرر و زیان شده است.

کد خبر 5025507

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو داروسازی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری واکسن آنفلوانزا آمار کرونا دیابت بیماری های قلبی و عروقی سعید نمکی بیمارستان بازگشایی مدارس کووید 19 تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران انسولین صنعت داروسازی صنعت دارو شریف نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان در چینش داوران دقت کنند/ امیدوارم نفت در لیگ ماندنی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شجاعی در نشست خبری پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر اظهار داشت: صنعت نفت تیم خوبی است و برابر شاگردان فراز کمالوند کار سختی را در پیش خواهیم داشت. امیدوارم روزی برسد مسئولان وزارت نفت دست از کج سلیقگی خود بردارند تا مشکلات این تیم ریشه دار و مردمی حل شود.

او ادامه داد: هفته گذشته در جام حذفی توانستیم حریف خود را شکست دهیم و بازیکنان با روحیه خوبی آماده مصاف با صنعت نفت هستند؛ تمرینات مناسبی را برای این بازی در نظر گرفتیم و از عملکرد بازیکنان در تمرینات رضایت داشتیم و امیدوارم آنها در زمین بازی هم خوش بدرخشند تا ۳ امتیاز این بازی را از آن خود کنیم.

شجاعی با درخواست از کمیته داوران و مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: از کمیته داوران خواهش می کنم تا در چینش داوران برای هفته های پایانی لیگ برتر دقت لازم را داشته باشند؛ ما در برابر پیکان متضرر شدیم و کارشناسان داوری نیز تایید کردند که گل تیم پیکان در شرایط خطا و آفساید به ثمر رسید. امیدوارم اشتباهات داوران سهوی باشد و باعث ضرر تیمی نشوند.

مربی تیم هوادار که اصالتی آبادانی دارد در پاسخ به این سوال که در صورت پیروزی هوادار برابر صنعت نفت این تیم به سقوط نزدیک تر خواهد شد، گفت: من آدم احساسی هستم و دخترم چند روزی است که به من می گوید بابا امکانش هست در این بازی شکست بخورید؟ اما من به او گفتم که در ورزش باید صادقانه عمل کرد و نسبت به قراردادی که با باشگاهی که دارد متعهد باشد.

کد خبر 6092928

دیگر خبرها

  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • مسئولان در چینش داوران دقت کنند/ امیدوارم نفت در لیگ ماندنی شود
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است