Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی دانشگاه الزهرا (س) صبح امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور) با حضور مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س)، علی رحمانی معاون مالی و اداری دانشگاه الزهرا (س)، آمنه خدیور، مدیر کانون ارزیابی و شایستگی دانشگاه الزهرا (س) و جمعی دیگر از معاونان و مسئولان در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمنه خدیور، مدیر کانون ارزیابی و شایستگی دانشگاه الزهرا (س) در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی طرح توسعه رهبران آینده اظهار کرد: این طرح در راستای سیاست جانشین پروری در دانشگاه اجرا می‌شود. در مرحله اول شرکت کنندگان براساس رویکرد " کانون ارزیابی" ، تمرینات لازم را انجام می‌دهند و سپس در کارگاه‌های توسعه‌ای حضور پیدا می‌کنند.

او افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، جانشین پروری و شناسایی استعداد‌هاست در زمینه مدیران دانشگاهی است.

خدیور تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود و کانون ارزیابی این طرح را برای استعداد یابی و پرورش مدیران برای شرکت‌های خارج از دانشگاه نیز انجام داده است، اما هم اکنون در حوزه دانشگاه فعالیت می‌کند.

مدیر کانون ارزیابی و شایستگی دانشگاه الزهرا گفت: دوره آموزشی این طرح طی یک هفته گذشته برگزار شده و تمامی ۶۰ عضو هیئت علمی در این مدت پوشش داده شده اند.

۶۰ عضو هیئت علمی در طرح توسعه رهبران آینده حضور دارند

در ادامه ملا نظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) در حاشیه این نشست مطرح کرد: این طرح به طور سیستماتیک اولین بار در دانشگاه الزهرا صورت گرفته است.

او افزود: دانشگاه الزهرا (س) شناسایی و توسعه رهبران آینده را به دنبال تحولات دنیای امروز و نیاز به توسعه هیئت علمی به عنوان یک اجبار مطرح کرده است و باید دانست که اعضای هیئت علمی نقش تعیین کننده و غیرقابل اجتنابی در افزایش کیفیت عملکرد دانشگاه ها دارند.

ملانظری تصریح کرد: در دنیای امروز بحث فناوری‌های پیشرفته باعث تغییرات سریع دانش و رقابت‌های جهانی شده است.

او با بیان اینکه در بحث توسعه هیئت علمی یکی از محور‌های اصلی، بحث توسعه سازمانی است، تاکید کرد: نگاه رهبران آینده در نگاه توسعه دانشگاه ایجاد شده و ما در این دوره روی شایستگی‌های هیئت علمی‌های جوان متمرکز هستیم و با ایجاد این دوره‌ها، شایستگی‌ها را تشخیص می‌دهیم و در جایی که دانشگاه نیاز به مدیران داشته باشد می‌توانیم از فرصت‌های مدیریتی آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: باید بتوانیم از ابتدا اعضای جوان هیئت علمی را به سمت توسعه سازمانی هدایت کنیم. در بحث توسعه مهارت‌های آموزشی نیز دوره‌هایی را برگزار خواهیم کرد، البته در ۴ سال گذشته دوره‌های پراکنده‌ای را داشته ایم که شاید هم افزایی لازم را نداشته، اما امسال با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

ملانظری تاکید کرد: این دوره توسط کانون ارزیابی مدیران دانشگاه الزهرا با حضور ۶۰ هیئت علمی برگزار شده و دانشگاه این ظرفیت را دارد تا بعد از شکل گیری این فرایند، شرایط فعلی را برای دانشگاه‌های دیگر پیاده سازی کند.

باید افراد توانمند، فعالیت های سازمانی را بر عهده بگیرند

در ادامه محمد علی بابایی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه الزهرا (س) و مجری این طرح اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این دوره حفظ  و تقویت  روحیه کار تیمی اعضای هیئت علمی است.

او افزود: در این دوره اعضای هیئت علمی در موقعیت مدیریت قرار گرفتند و تمریناتی را انجام دادند تا نحوه مدیریت کردن در دانشگاه را تجربه کنند. فلسفه اجرایی این پروژه بر شایسته سالاری استوار است و مهم تر از آن کشف استعدادهای مدیریتی و توسعه آنهاست، آینده مدیریت ایجاب می‌کند تا افراد توانمند فعالیت های سازمانی را بر عهده گیرند.

بابایی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید درون زایی اتفاق بیفتد، یعنی افراد جدید باید به تدریج مسئولیت ها را عهده دار شوند؛ چرا که درون زایی عامل تحول برای سازمان هاست.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا ترم جدید آموزش مجازی دانشگاه الزهرا کانون ارزیابی رهبران آینده شایستگی ها هیئت علمی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی