Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:00:22 GMT

۵۴۰ شهرک دامپروری عشایر در کشور راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۹۹۴

۵۴۰ شهرک دامپروری عشایر در کشور راه‌اندازی شد

مهدی میزبان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات و برنامه‌ریزی پروژه های زیربنایی، خدمات رسانی، اسکان و ساماندهی عشایر برای افزایش بهروری تولیدات آنان در دفتر مطالعات امور عشایر کشور انجام شده و کانون‌های دامپروری در سطح کشور با توجه به وضعیت هر استان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در قالب همین طرح ها، برای عشایر اشتغالزایی و درآمد پایدار ایجاد شده و با توجه به کمبود منابع آب و خاکی محدود، تمام نیازهای عشایر در این شهرک‌ها تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور اظهار داشت: هم اکنون هفت طرح ویژه شامل طرح بوم گردی عشایر، کشت، جمع آوری و عرضه داروهای گیاهی و تزئینی، آبزی پروری، صنایع دستی و مجموعه تولید گوشت قرمز برای عشایر در نظر گرفته شده که در صورت داشتن متقاضی ضمن ارایه تسهیلات امکان راه‌اندازی این طرح‌ها فراهم شده است.

میزبان با بیان اینکه امروز خدمات دولت تدبیر و امید به عشایر موجب پایداری جامعه عشایری در کشور شده است، اضافه کرد: از سال ۱۳۷۰ مطالعات جامعی که همه جوانب زندگی و برنامه‌ریزی برای جامعه عشایری در آن لحاظ شده باشد، انجام شده و آثار آن در حفظ و تولید محصولات لبنی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی عنوان کرد: عشایر حافظان، حاملان و میراث‌داران فرهنگ و ارزش‌های ایران اسلامی هستند و هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی و در مناطقی نیز یک پاسگاه نظامی برای حفظ امنیت بوده است.

میزبان تاکید کرد: تداوم زندگی عشایر در خشکسالی‌ها و شرایط سخت نشان از انطباق بالای آنها با بحران‌های مختلف است.

 مدیر کل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور به همراه رییس سازمان امور عشایری کشور در سفری یک روزه میاندوآب از ۲ واحد پرواربندی دام در روستای "شیرین‌آب" و صندوق خرد زنان روستایی و عشایری در روستای "گل سلیمان‌آباد" این شهرستان بازدید کردند.

هم اکنون جمعیت عشایر کشور یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده که اقتصاد ۷۰ درصد جامعه عشایری متکی به دام است.

برچسب‌ها زندگی عشایری آذربایجان غربی سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری آذربایجان غربی سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا زندگی عشایری آذربایجان غربی سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا اخبار کنکور سازمان امور عشایر عشایر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل اصغری فرماندار بیله سوار گفت: نمایش نمادین کوچ عشایر، زندگی روزمره عشایری، مراسم عروسی عشایری، برپایی آلاچیق اقوام مختلف و برگزاری مسابقات متنوع و ورزش‌های بومی از جمله برنامه‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان