Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:09:27 GMT

سوگا رسماً نخست‌وزیر ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۱۹۴

سوگا رسماً نخست‌وزیر ژاپن شد

مجلس عوام ژاپن به گزینه منتخب حزب حاکم رای مساعد داد؛ به این ترتیب، همزمان با استعفای کابینه قدیمی، «یوشیهید سوگا» مقام نخست‌وزیری این کشور را به عهده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، «یوشیهید سوگا» سخنگوی سابق کابینه ژاپن و رهبر جدید حزب حاکم «لیبرال دموکرات»، امروز چهارشنبه، در جریان رای‌گیری مجلس عوام، رسماً عهده‌دار مقام نخست‌وزیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، سوگای ۷۱ ساله جانشین «شینزو آبه» می شود که چندی پیش به دلیل بیماری از سمت خود کناره‌گیری کرد.   همزمان با تائید سوگا از سوی مجلس عوام، کابینه سابق ژاپن استعفا داد تا نخست‌وزیر جدید، وزرا را به ترتیب دلخواه خود انتخاب کند.   با این حال، انتظار می‌رود که او به عنوان ادامه‌دهنده راه آبه، وزرا را در پُست خود ابقا کند یا در تغییر چیدمان کابینه، وظیفه جدیدی به ایشان محول کند.   منبع: مهر انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد

به گزارش صدای ایران از فارس، رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند خودروی دولتی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل تصادف کرده است.


او زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. فیلمی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شده که ظاهراً واژگون شدن خودروی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را نشان می‌دهد.


گفته می‌شود این اتفاق در شهر «رمله» در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است.


برخی از گزارش‌های تأییدنشده وضعیت او را وخیم گزارش کرده‌اند.


بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است.
او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

 
کاهانیسم یک ایدئولوژی صهیونیستی است که معتقد است عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی دشمن یهودی‌ها و اسرائیل هستند.

 
کاهانیسم به دنبال تشکیل یک تئوکراسی یهودی در اراضی اشغالی فلسطین بدون حق رأی برای افراد غیریهودی است.


برخی از اظهارات جنجالی بن‌گویر تصویر بهتری از عمق فاشیسم در دیدگاه‌های او را نشان می‌دهد. بن‌گویر به عنوان مثال، اوت سال ۲۰۲۳ گفته بود: «حق من و همسر من و بچه‌های من برای قدم زدن در منطقه یهودا و شومرون (یهودا و سامره) مهم‌تر از حق تردد عرب‌ها است.»


اوایل اکتبر ۲۰۲۳ هم بن‌گویر بعد از دستگیری ۵ یهودی حریدی به دلیل تف کردن به مسیحی‌ها گفت که چنین اقدامی را نمی‌توان مجرمانه تلقی کرد.

 
وی بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» نیز چندین بار از کشتار تمامی ساکنان غزه حمایت کرده؛ از جمله در نوامبر ۲۰۲۳ گفت: وقتی می‌گویند که حماس باید حذف شود منظور این است که همه آنهایی که آواز می‌خوانند، از حماس حمایت می‌کنند و آب‌نبات پخش می‌کنند [هم باید حذف شوند.]همه آنها تروریست هستند.

 
از جمله دیگر اظهارات جنجالی او در ۱ ژانویه بود که گفت که جنگ با حماس فرصتی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه است.

دیگر خبرها

  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد؛ رتبه نخست پرفروش‌ترین داروها در ایران