Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیری‌گنجه در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از جمعیت ۷۸ هزار نفری کارگاه‌های صنفی تحت پوشش اداره کل غرب تهران بزرگ تنها ۱۶ هزار و ۲۸۰ نفر بیمه شدند و از خدمات پوششی سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی، تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه اعلام کرد و گفت: خوشبختانه شرایط قانونی به وجود آمده که کارفرمایان زیر ۵۵ سال و حتی اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها هم می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص شرایط و نحوه بیمه کارفرمایان کارگاه‌ها در سطح ایران گفت: کارفرمایان به دو طریق می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های قانونی تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: کارفرمایان کارگاه‌هایی که فاقد کارگر هستند می‌توانند با عقد قرارداد بیمه حرف و مشاغل و انتخاب درصد بیمه از این قانون بهره‌مند شوند و کارگاه‌هایی که از یک تا بیش از ۱۰۰ نفر کارگر تحت پوشش دارند و برای کارگران خود لیست ارسال می‌نمایند می‌توانند با ارائه درخواست و عقد قرارداد نسبت به درج نام خود در ابتدای لیست و به عنوان کارفرما در ستون شغل نسبت به بیمه‌پردازی اقدام نمایند.

امیری‌گنجه، سن کارفرمایان متقاضی در زمان درخواست را ۵۵ سال دانست و تاکید کرد: چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن یادشده باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن مقرر خواهد بود.

وی نرخ حق بیمه کارفرمایان صنفی (حقیقی) و مدیران و اشخاص حقوقی و غیردولتی از طریق معادله را ۲۷ درصد دانست.

امیری‌گنجه در خصوص مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره کارگاه‌های دارای شخصیت حقوقی گفت: مدیر عامل و اعضای هیأت‌های مدیره کارگاه‌های داری شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می‌کنند، در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می‌توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه‌ها همانند سایر بیمه‌شدگان اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: تمامی کارفرمایان با تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و بازماندگان، خدمات درمانی و اسناد پزشکی و پرداخت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی بهره‌مند شوند.

کد خبر 5025555 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمه شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران آغاز سال تحصیلی ویروس کرونا قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی سال تحصیلی جدید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متروی تهران آیت الله سید ابراهیم رئیسی پلیس راهور تأمین اجتماعی تحت پوشش بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی گفت: در سال ۱۴۰۳ دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی امروز در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی در سال جاری اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از 12.5 میلیون نفر در 5 دهک اول تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و در سال 1403 دهک‌های 6 تا 9 نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: دهک 6 به میزان 20 درصد، دهک هفت 30 درصد، دهک هشت 40 درصد و دهک 9 به میزان 50 درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

آخرین وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: افرادی که تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌های پایه قرار ندارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا مراکز پیشخوان‌ دولت، خود و خانواده را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار