Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، رسانه های رژیم صهیونیستی واکنش‌های متفاوتی نسبت به امضای توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و رژیم های عربی امارات متحده و بحرین که دیشب در کاخ سفید و با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، نشان دادند.

مبالغه‌های بسیار زیاد در اهمیت توافق سازش

شبکه اسرائیلی کان در این رابطه اعلام کرد که این توافق ارزشی ندارد و در مورد آن مبالغه‌های بسیار زیادی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق قابل مقایسه با معاهده سازش اسرائیل با مصر و اردن نیست.

شبکه 13 تلوزیون رژیم صهیونیستی نیز به مبالغه بسیار زیاد در خصوص اهمیت این توافق اشاره و تاکید کرد: نتانیاهو طوری صحبت می‌کند که گویا مهم‌ترین دستاورد سیاسی در نسل ما را رقم زده، دونالد ترامپ نیز از تغییر تاریخ  ایجاد خاورمیانه جدید صحبت می کند.

عدم پخش سرود ملی رژیم صهیونیستی در مراسم

تحلیلگر سیاسی این شبکه تاکید کرد که این یک توافق سازش است و این موضوع خیلی خوب است، اما نمی‌توان آن را با معاهده‌های سازش با مصر و اردن مقایسه کرد، کسی که این مقایسه را داشته باشد، از اهمیت معاهدات قبل کاسته است.

شبکه کان در تحلیل دیگری به عدم پخش سرود ملی طرف‌های شرکت کننده در این توافق اشاره کرده و می‌افزاید که این در حالی بود که در معاهده‌های امضا شده با مصر و اردن سرود ملی طرف‌های شرکت کننده در توافق پخش می‌شد.

دو چالش بزرگ نتانیاهو بعد از توافق سازش

این شبکه صهیونیستی به چالش بزرگترین نتانیاهو در دوره نخست‌وزیری خود اشاره و تاکید کرد که این چالش بزرگ این است که نحوه تاثیر توافق مذکور بر اوضاع داخلی اسرائیل مشخص نیست. این گزارش به سهل انگاری کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا و عدم پرداختن به قرنطینه مناطق متعدد در سرزمین‌های اشغالی اشاره و تاکید کرد که اینها مسائلی است که نتانیاهو باید به آنها بپردازد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز به یکی از ابعاد نگرانی گروه‌های صهیونیستی در خصوص توافق سازش اسرائیل با امارات و بحرین اشاره کرد. آلکس فیشمن تحلیلگر این روزنامه صهیونیستی تحت عنوان اتحاد گروه‌های مقاومت ابراز داشت که اقدامی که دو انتفاضه اول و دوم و چندین هزار موشک فرود آمده بر سر کرانه باختری و زخمی و کشته شدن هزاران فلسطینی در درگیری با ارتش اسرائیلی باعث ایجاد آن نشد، در جریان یک سازش کوچک با امارات و بحرین تحقق پیدا کرد. وی به جنبش حماس و فتح و سایر سازمان‌های فلسطین اشاره و تاکید کرد که این گروه‌ها فرماندهی مشترک مبارزه با روند سازش اسرائیلی - عربی را کلید زده‌اند که نگرانی‌های زیادی را در محافل امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

این گزارش می‌افزاید که نیروهای امنیتی سرزمینهای اشغالی با نگرانی زیاد روند همگرایی بین مقامات فتح و حماس را دنبال می‌کند. ارزیابی‌های اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع ممکن است به کاهش حجم فعالیت‌های نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ضد گروه‌های مقاومت در کرانه باختری منجر شود. علاوه بر این که احتمال دارد در نتیجه فعالیت‌های اعتراض آمیز صورت گرفته طی روزهای آینده تعدادی از فلسطینیان کشته و زخمی شوند که این موضوع باعث متشنج شدن اوضاع داخلی سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

بی اطلاعی بحرینی‌ها از سندی که امضا کردند!

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی به قلم نوعا لانداو خبرنگار بین الملل خود نوشت که اعضای هیئت بحرینی که برای امضای توافق سازش با اسرائیل به واشنگتن رسیده بودند تا آخرین ساعات تلاش داشتند از جزئیات نسخه قراردادی که قرار است امضا کند، اطلاع حاصل کنند. آنها تماس‌های زیادی با نمایندگان آمریکا برقرار کرده بودند تا بدانند وزیر خارجه بحرین در کاخ سفید قرار است چه قراردادی را با دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو امضا کند.

این روزنامه صهیونیستی در تحلیل این موضوع می‌نویسد که این نکته نیز دلیل دیگری است که نشان می‌دهد جزئیات روند سازش هنوز نهایی نشده است. این خبر با واکنش تمسخرآمیز افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه شده است. یکی از شهرک‌نشینان در این خصوص نوشته است و از روش معامله‌های املاک که در نیویورک استفاده می‌شود، بهره‌برداری کرده و به این ترتیب پول زیادی را به جیب زده است.

پخش اخبار مشترک تلویزیون‌های امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی

تلویزیون دبی امارات و تلویزیون بحرین و شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در پی  برگزاری مراسم امضای توافق سازش بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روش  مشترکی را برای بخش اخبار خود در پیش گرفتند. محمد الکعبی و بسام البداوی مجریان بخش خبر تلویزیون امارات و بحرین عبارت صلح را به زبان عبری ( شالوم) بیان کردند. این همان کاری بود که مجری زن شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز انجام داد. تحلیل‌گران اقدام مشترک تلویزیون‌های امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی را در نتیجه هماهنگی‌های از پیش انجام شده قلمداد کرده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: روزنامه صهیونیستی اشاره و تاکید رژیم صهیونیستی امارات و بحرین توافق سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد فلسطین اشغالی شد.

دیگر رسانه‌های صهیونیستی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران رژیم صهیونیستی بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس