Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@14:26:28 GMT

چاره ای جز دورکاری بیشتر نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۶۰۷

چاره ای جز دورکاری بیشتر نداریم

رویداد۲۴ حمید حاج اسماعیلی در ارزیابی مشاغل قابل راه اندازی در ایام کرونا اظهار کرد: هم اکنون در شرایط بغرنجی قرار داریم و به دلیل کرونا، بسیاری از مشاغل خدماتی از بین رفته و بازار کار تحت تاثیر قرار گرفته است. بیشتر مغازه ها در بخش خدمات فعال بودند که دچار آسیب شدند و رستورانها و هتل ها عمدتا تعطیل و راکد مانده اند، بنابراین به اعتقاد من باید از فضای مجازی در این شرایط بهترین بهره ممکن را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعال کردن بخش خدمات و مشاغل قابل دورکاری در بستر اینترنت

وی با تاکید بر شناسایی مشاغلی که به شکل دورکاری قابل انجام است، تصریح کرد: فضای مجازی برای فعال کردن بخش خدمات و ایجاد شغل های جدید ابزار بسیار خوبی است. خیلی از کسب و کارها به ویژه خدماتی که تعطیل شدند می توانند در بستر اینترنت شکل بگیرند و دولت باید این فضا را آماده کند.

عرضه مواد غذایی و محصولات خانگی توسط فروشگاههای آنلاین

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: مشاغلی که از گذشته در قالب دورکاری به ویژه برای ادارات مطرح بوده می تواند در خانه ها دنبال شود. بسیاری از افراد برای کارهایی نظیر مشاوره یا ترجمه و تایپ از دورکاری استفاده می کنند، بنابراین باید مشاغلی که امکان دورکاری دارند و کسب و کارهای خانگی، خرید و فروش صنایع دستی، تولیدات خانگی، پوشاک و مواد غذایی به شکل مجازی و توسط فروشگاههای آنلاین فعال شوند و امکان داد و ستد امن برای مردم از طریق فضای مجازی با اعمال نظارت و کنترل دولت به وجود آید.

بیشتر بخوانید: انتقاد تند عضو ستاد مقابله با کرونا به لغو دورکاری‌ها

به اعتقاد حاج اسماعیلی دولت باید از بستر اینترنت در دوران کرونا برای ایجاد فرصتهای شغلی جدید و مشاغلی که قابلیت دورکاری دارند به شکل مطلوب بهره برداری کند.

کرونا با گرم شدن هوا از بین نرفت!

این کارشناس حوزه کار درعین حال با اشاره به شیوع آنفلوانزا و انواع ویروسهای تنفسی در نیمه دوم سال اظهار کرد: تردید نکنیم که با شروع فصل سرما و در نیمه دوم سال دچار مشکلات بیشتری در بحث کرونا خواهیم شد. دیدیم که کرونا با گرم شدن هوا از بین نرفت، بنابر این در نیمه دول سال با توجه به افزایش سرماخوردگی و گسترش ویروسهای تنفسی و همراه شدن آنفلوانزا با کرونا باید منتظر شرایط حادتری در حوزه سلامت باشیم و از حالا تدابیر لازم را برای مقابله بیاندیشیم.

تحمیل هزینه های درمان به خانواده ها در نیمه دوم سال

وی بازشدن ادارات و مدارس و دانشگاهها در نیمه دوم سال را دور از انتظار دانست و با تاکید بر لزوم حساسیت و نگاه اقتصادی و اجتماعی به این قضیه، خاطرنشان کرد: ابتلای بیشتر به کرونا در کنار گسترش آنفلوانزا می تواند هزینه های درمان را به خانواده ها تحمیل کند، از این رو صرفنظر از درگیر شدن والدین و تحت تاثیر قرار گرفتن بازار کار باید تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی این قضیه مورد توجه قرار گیرد چرا که به طور حتم شرایط جدیدی را از مهر ماه تجربه خواهیم کرد و ناچاریم نه تنها در بحث ادارات بلکه در بیشتر مشاغل به سمت دورکاری برویم.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، ویروس کرونا ، مشاغل پر خطر سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا مشاغل پر خطر نیمه دوم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آرتتا بعد از برد ۵-۰ مقابل چلسی: کاش بیشتر می‌زدیم!