Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پرسپولیس در حالی شب گذشته مقابل التعاون به برتری رسید که این پیروزی موجب شد سرخ پوشان به صعود به مرحله حذفی رقابت ها امیدوار شوند.
به گزارش آریا، بعد از وداع با جام قهرمانی در لیگ پانزدهم آن هم بخاطر تفاضل گل، پیدا کردن راه حل چندان کار سختی نبود. شاه کلید برانکو در روزهایی که تیمش خوب گل می زد و خوب تر گل می خورد، سید جلال حسینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برانکو همان قدر که از نیاز به سید جلال آگاه بود، لزوم پیدا کردن وارث او را نیز به خوبی درک کرده بود. در فوتبال ما که بیشتر استعدادهایش در بعد هجومی جولان می دهند، پیدا کردن مدافع درست و حسابی که در روزهای فقدان سید جلال حسینی خم به ابروی تیم نیاورد سخت و یا شاید نزدیک به محال بود. اما برانکو قضیه را ساده می دانست و روی یک گزینه مصر بود؛ وارث کاپیتان از شمال کشور آمد. شجاع خلیل زاده شالوده تبدیل شدن به یک ایده آل دفاعی را داشت، در کنار سید جلال پخته تر شد و نتیجه نهایی آن بود که هوادار موقع بازی ها خیالش راحت باشد که آن دور دورها، در عقب زمین یک ستون دارند که پایش بیافتد این طرف و آن طرف زمین را یکی می کند و حتی با سرزدن هایش لقب پرنده را به جیب بزند.
در بازی با التعاون شجاع خلیل زاده دقت پاس 94 درصدی، 2 تکل و قریب به 20 باز پس گیری توپ را داشت و در نهایت با فرصت طلبی که این روزها در پرسپولیس کمیاب شده است، توانست امیدها را برای صعود زنده کند. پرس های سنگین و بی امان او و دوندگی هایش مجالی به مهاجمان دانه درشت التعاون نداد و حتی با ارسال هایش از همان خط دفاعی بارها وینگرهای ساکن پرسپولیس را به حرکت انداخت. همین ها کافی بود تا او بهترین بازیکن بازی شب گذشته شود. شماره 3 سرخپوشان کلکسیونی از ویژگی های یک مدافع کامل است که خیلی وقت ها پایش را از آن هم فراتر می گذارد و گره تیمش را در خط حمله باز می کند.
پرسپولیس دیشب، تیمی متفاوت از 2 بازی قبلی سرخ پوشان در مرحله گروهی بود. تیم یحیی گل محمدی درحالی که تغییراتی به خود دیده بود، پا به میدانی می گذاشت که فشار زیادی برای پیروزی روی دوشش بود. در واقع قرمزپوشان می دانستند با توجه به اینکه از 2 بازی تنها یک امتیاز کسب کرده اند و با توجه به شرایط گروه و دیگر تیم ها، اگر می خواهند به مرحله بعدی راه یابند، باید در این دیدار سخت پیروز شوند؛ دیدار مقابل تیمی که 2 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ، در جام حذفی مقابل استقلال در پنالتی ها شکست خورد. پس از آن مسابقه حواشی زیادی برای باشگاه به وجود آمد. برخی از بازیکنان تاثیر گذار هم از این تیم جدا شدند. به هر حال نمی توان منکر تاثیر بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی علیپور در پرسپولیس شد ولی با این حال، یحیی گل محمدی تیمش را آماده حضور در مسابقات آسیایی کرد.
پرسپولیس در ابتدا با ترکیب حامد لک، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احسان پهلوان، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، بشار رسن، وحید امیری، عیسی آل کثیر به میدان رفت. سیستم 2-4-4 خطی مورد علاقه یحیی گل محمدی؛ در این سیستم که تغییراتی نسبت به بازی های لیگ و جام حذفی برابر استقلال داشت، احسان پهلوان در پست مهدی ترابی در هافبک سمت چپ توپ می زد. عیسی آل کثیر نیز جانشین علی علیپور شده بود. سعید آقایی، میلاد سرلک و حامد لک نیز دیگر بازیکنان جدید پرسپولیس بودند.
پرسپولیس نیمه اول، یک نیمه بسیار متوسط و معمولی را سپری کرد. دلیل اصلی این مساله جدا از هر چیزی، ناهماهنگی بازیکنان جدید بود؛ به خصوص اینکه بازیکنان جدید همگی در پست های حساسی بودند. در واقع پرسپولیس در سال های اخیر، حتی با وجود مشکلات بسیار، به دلیل ثبات در ترکیبش نتایج لازم را گرفته بود و بازیکنان جدید هنوز یک ماه نشده که در تمرینات حضور یافته بودند. همه این مسائل دست به دست هم دادند تا پرسپولیس نیمه اول بسیار معمولی ظاهر شود. حتی اگر درخشش حامد لک نبود، شاید قرمزها گلی هم در نیمه اول دریافت می کردند.
نیمه دوم همه چیز برعکس شد. هم از نظر تاکتیکی و هم هماهنگی، تیم بهتر شد. یکی از مشکلات پرسپولیس در نیمه اول این بود که بازیکنان فاصله زیادی با یکدیگر داشتند. در واقع بازیکنی که صاحب توپ می شد، گزینه کمی برای پاس دادن داشت و مجبور به تک روی می شد. همین مساله موجب می شد که توپ به حریف داده شود. مدافعان کناری یعنی سیامک نعمتی و سعید آقایی در نیمه دوم هجومی تر شدند و کارهای ترکیبی آن ها با بال های سمت خود یعنی بشار رسن و احسان پهلوان موجب شد تا سرخپوشان راحت تر به دروازه حریف نزدیک شوند؛ چیزی که در نیمه اول به ندرت دیده شد.
نکته بعدی که در نیمه دوم دیدیم، جسارت بیشتر یحیی گل محمدی بود. یحیی در تیم های خود نشان داده که از نظر تاکتیکی، مربی انعطاف پذیری است. سیستم 4 هافبک خطی که در نیمه اول بازیکنان از یکدیگر فاصله زیادی داشتند، در نیمه دوم به مثلث های کوچک میان بازیکنان و پاس های تک ضرب و کوتاه تبدیل شد. همین مساله موجب شد برعکس نیمه اول، پرسپولیس راحت تر به دروازه حریف نزدیک شود. علاوه بر این، نباید از عملکرد شجاع خلیل زاده و محمد کنعانی زادگان نیز چشم پوشی کرد. این دو اجازه ندادند ضد حملات نیمه اول التعاون تکرار شود. التعاون در نیمه دوم تمامی راه ها را بسته دید و با وجود اینکه پرسپولیس هجومی تر شده بود ولی نتوانست کاری از پیش ببرد. در نهایت نیز شجاع خلیل زاده با زدن گل، بازی خوب خود را تکمیل کرد.
پرسپولیس این بازی را برد ولی مشکل اصلی، ناهماهنگی تیم بود. شاید بهتر بود یحیی گل محمدی در ترکیب ابتدایی خود، نصف تیم را تغییر ندهد ولی از سوی دیگر، شاید همین مسابقات حساس موجب شود بازیکنان راحت تر با یکدیگر هماهنگ شوند. در بازی های این چنینی خیلی راحت تر می توان ضعف های تاکتیکی و فردی بازیکنان را شناسایی کرد تا اینکه این موارد در بازی های دوستانه مشخص شود. حال نوبت به بازی بعدی مقابل التعاون است. نکته مثبت این است که پرسپولیس اکنون روحیه بالایی دارد. این روحیه می تواند کلید برد بعدی برابر التعاون باشد. شناخت کادر فنی نیز از حریف و همچنین بازیکنان خودی جدید بیشتر شده و قطعا پرسپولیسی متفاوت و بهتر از بازی دیشب مقابل التعاون در دور برگشت خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شجاع خلیل زاده شجاع خلیل زاده بازیکنان جدید یحیی گل محمدی نیمه دوم نیمه اول سید جلال راحت تر بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، تصاویر منتشره از وضعیت پای اوستون اورونوف نشان ‌می‌دهد که این بازیکن از هر دو پا دچار مصدومیت شده و تکل بازیکنان سپاهان پای او را زخمی کرده است.

اورونوف در نیمه اول چهار پنج بار توسط محمد کریمی، کاپیتان سپاهان، مصدوم شود و این در حالی بود که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند که حداقل یک مورد از این خطاها باید با کارت زرد جریمه میشد.

وینگر ازبکستانی پرسپولیس که تکنیکی‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود، در نیمه دوم هم چندین بار مورد خطا قرار گرفت.
بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند که اگر در نیمه اول کریمی کارت زرد می‌گرفت، احتمالا در نیمه دوم با احتیاط بیشتری کار را دنبال می‌کرد و این موضوع دروازه سپاهان را با خطر مواجه می‌کرد.

با این حال پیام حیدری از خطاهای این بازیکن روی اورونوف گذشت تا ستاره ازبک سرخپوشان با مصدومیت نسبی زمین را ترک کند.

کد خبر 848960 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی + عکس
  • سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد
  • عکس| وضعیت خلیل‌زاده پس ضربه مهرداد محمدی
  • جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس
  • اولین تصویر از وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی | اخراج نداشت؟
  • گولسیانی: پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان می دوید!
  • گولسیانی: پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم می‌دوید!
  • مصدومیت شجاع خلیل زاده پس از برخورد با بازیکن استقلال؛ هشت بخیه و دندانی که شکست!
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر|توقف شاگردان نکونام در تبریز/ استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تعارف زد
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل تراکتور و استقلال| حضور خواننده استقلالی و تشویق مدافع تراکتور/ حرکت تند خلیل زاده به سمت هواداران استقلال+تصاویر و فیلم