Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:46:30 GMT

ضریب نفوذ سمن‌ها در جامعه بیشتر از احزاب است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۸۲۵

ضریب نفوذ سمن‌ها در جامعه بیشتر از احزاب است

فریبرز نجفی‌مهر روز چهارشنبه در انتخابات اعضای هیات‌ اندیشه‌ورز که در سرسرای شهدای دولت برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر گلایه سمن‌ها از کم‌توجهی مدیران است ما باید دلسردی و رکود را از تشکل‌های مردمی کم کنیم و دست به دست هم دهیم تا سمن‌ها را به جایگاه واقعی خود در جامعه برسانیم.

وی داشتن نگاه تخصصی مدیران دستگاه‌های اجرایی به سمن‌ها را ضروری دانست و افزود: متاسفانه امروز بسیاری از مدیران سمن‌ها را رقیب خود می‌دانند و از برون‌سپاری امور به تشکل‌های مردم‌نهاد واهمه دارند و این در حالی است که ما خیلی تلاش کرده و می‌کنیم تا این فضا را از بین ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی‌مهر بر حضور نمایندگان سمن‌ها در جلسات کارگروه‌های استانی تاکید کرد و گفت: ‌برای دعوت از سمن‌ها در این جلسات بسیار اذیت شدیم و به همه فرمانداران شهرستان‌ها هم نامه نوشتیم تا سمن‌ها را در جلسات خود دعوت کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه  فرهنگ گفت و گو در استان ما خوب تعریف نشده و هر کدام از دو طرف حق را به خود می‌دهند، اظهار داشت: سمن‌ها باید فارغ از سیاسی کردن مباحث اتفاقات زیر پوست شهر را به مدیران انتقال دهند چون امروز جای خالی گروه‌های مرجع و شنیدن صحبت‌های آنها در جامعه احساس می‌شود.

در انتهای این جلسه «امیر کرمیان» و «محمد ثمری» به عنوان نمایندگان سمن‌های حوزه فرهنگی، مذهبی و گردشگری در هیات‌ اندیشه‌ورز سمن‌ها انتخاب شدند تا اعضای هیات اندیشه‌ورز سازمان‌های مردم‌نهاد استان کرمانشاه به ۱۴ عضو برسد. 
نجفی مهر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان فعالیت دارند و گفت: بیشتر این سازمان ها در حوزه امور اجتماعی با ۸۳ سمن، آسیب های اجتماعی ۱۴۰ سمن و امور خیریه ۱۳۰ سمن فعالیت می کنند و مابقی ۵۳ سمن در حوزه فرهنگی، هنری، مذهبی، ۲۹ سمن علمی و تخصصی، ۹ سمن در حوزه حقوق شهروندی، ۲۷ سمن در حوزه محیط زیست و ۶ سمن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان سازماندهی شده اند و دارای مجوز فعالیت هستند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه سازمان های مردم نهاد کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه سازمان های مردم نهاد کرمانشاه استانداری کرمانشاه سازمان های مردم نهاد کرمانشاه اخبار کنکور سمن در حوزه مردم نهاد سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب