Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@09:09:11 GMT

عراق واردات ۲۹ محصول کشاورزی را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۱۲۹

عراق واردات ۲۹ محصول کشاورزی را ممنوع کرد

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: واردات ۲۹ قلم محصول کشاورزی بر اساس اعلام دولت عراق به این کشور ممنوع شده است.

به گزارش پول نیوز فشهلا عموری  اظهارداشت: بر همین اساس از تجار ایرانی در خواست می‌شود با توجه به لیست اعلامی از سوی کشور عراق نسبت به بارگیری کالاهای منع شده اقدام نکنند.

 

وی ادامه‌داد: اطلاع تجار از ممنوعیت‌های واردات به کشور عراق باعث می‌شود تا روند صادرات دیگر کالاها به این کشور به صورت روان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با اشاره به اینکه محصول خرما از جمله مواردی است که واردات آن به عراق ، ممنوعیت دائمی دارد افزود: خیار، ذرت زرد علوفه، بادمجان، کلم، گل کلم، هویج، کنار، سیب زمینی، کاهو، سیر، کدو، فلفل، تخم‌مرغ، مرغ زنده، گوجه فرنگی، شلغم و چغندر بخشی از اقلامی است که کشور عراق واردات آنها را ممنوع کرده است.

 

عموری در خصوص دیگر محصولات ممنوع شده برای واردات به کشور عراق بیان داشت: مرغ کامل ذبح شده، عسل، ماهی دریایی منجمد، هندوانه، خربزه، باقلای سبز، جو علوفه، گندم، گاو و گوسفند، علوفه صنعتی و شیره خرما نیز اقلام ممنوع الورود به عراق هستند.

 

رییس اتاق بازرگانی اهواز خاطر نشان‌کرد: در اولین روز از فعالیت مرز چذابه طی هفته جاری(روز یکشنبه) تعداد ۱۲۱ دستگاه کامیون عراقی حامل انواع کالاهای ایرانی به میزان سه هزار و ۸۳۸ تن وارد این کشور شد.

 

وی یادآور شد: ایزوگام، کاشی سرامیک، سنگ مرمر و گرانیت، پیاز و میوه، ظروف یکبارمصرف، مصنوعات پلاستیکی، بلور و شیشه، لوله پلی اتیلن، موکت و فرش، سیمان سفید، یونولیت، گچ، خیارشور و ترشی، رب گوجه فرنگی، بیسکویت ویفر و تافی، خمیرمایه و کشمش از جمله محصولات صادراتی به کشور عراق بوده‌اند.

 

به گزارش ایرنا اواخر خرداد ماه جاری پیشنهاد بازگشایی مرز تجاری چذابه در نشست مشترک مسوولان محلی و گمرکی ایران و عراق که در پایانه چذابه برگزار شد مورد موافقت نهایی قرار گرفت و در نهایت این مرز تجاری در پنجم مرداد ماه گذشته پس از ۶ ماه تعطیلی ناشی از مخاطرات ویروس کرونا بازگشایی شد.

 

خوزستان با استان‌های میسان و بصره عراق روابط اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی و آموزشی دارد.

 

بسیاری از بازرگانان و تجار خوزستانی تا قبل از بازگشایی مرزهای تجاری شلمچه و چذابه به ناچارکالاهای خود را از مرزهای پرویزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان صادر کردند که این روند هزینه‌ حمل و نقل کالا را افزایش داده بود.

 

پارسال حدود ۷۰۰میلیون دلار کالای غیرنفتی که بیشتر مصالح ساختمانی ، لبنیات ، مواد و کالای خانگی بودند از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شد.

 

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) به‌تدریج از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق و از مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات باز شد.

 

مرز دریایی خرمشهر در چند ماه اخیر برای شناورهای باری و تجاری که عازم بنادر عراقی بصره ، ابوفلوس ، ام القصر ، ابوالخصیب و فاو بودند باز بود.

 

بنا به گزارش فعالیت تجاری شلمچه واقع در محدوده منطقه آزاد اروند نیز از روز شنبه به حالت عادی بازگشت تا روند صادرات کالا به عراق از این گذرگاه مرزی شتاب گیرد و همه روزه کالاهای مورد نیاز عراق به این کشور صادر شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز اتاق بازرگانی ایزوگام عراق کروناویروس کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران