Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگانر گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از پایان طرح اتصال مدارس شهری این استان به ‏شبکه ملی اطلاعات قبل از مهرماه امسال در سال تحصیلی جدید خبر داد‎.

او با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی اتصال مدارس شهری استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: با اتمام طرح ‏هوشمندسازی مدارس در استان، یک هزار و ۵۹۱ مدرسه شهری در استان آذربایجان غربی به شبکه ملی ‏اطلاعات متصل و از اینترنت رایگان برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اجرای این پروژه به عنوان یکی از دستاورد‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان که با ‏همت مجموعه مخابرات منطقه و آموزش و پرورش استان پایان یافت، تمامی مدارس حوزه شهری از طریق ‏سرویس اینترنت پرسرعت ثابت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند‎.

جلیلی نژاد ادامه داد: اتصال این مدارس به شبکه ملی اطلاعات گامی در رشد و شکوفایی علمی دانش آموزان ‏استان مخصوصا در شرایط ناشی از کرونا است‎.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با اشاره به پایان ۸۵ درصدی طرح هوشمندسازی ‏مدارس روستایی استان نیز اظهار داشت: تاکنون از دو هزار و ۶۲ مدرسه روستایی استان یک هزار و ۷۷۱ مدرسه ‏روستایی از طریق سرویس اینترنت ثابت، تلفن همراه و‌های وب به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند‎.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق برنامه ایران ‏هوشمند است، تفاهم نامه همکاری بین دو ‏وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و ‏پرورش را یادآور شد و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم ‏نامه، در صورت تامین تجهیزات، تا پایان سال جاری تمام مدارس روستایی به شبکه ملی ‏اطلاعات متصل می ‏شوند‎.

 

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات هوشمندسازی مدارس استان ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات اطلاعات متصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحدهای مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژه فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژه فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیروها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6097340 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی