Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:21:21 GMT

حمایت از واحدهای تولیدی اشتغال پایدار را به دنبال دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۳۳۳

حمایت از واحدهای تولیدی اشتغال پایدار را به دنبال دارد

ایسنا/اردبیل در راستای بهره‌مندی از ظرفیت پیشران‌ها در اجرای طرح‌ های ملی «توسعه مشاغل خانگی»، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از کارگاه تولیدی پوشاک «شرکت تن پوش فرنام پایتخت» بازدید کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل26 شهریور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در طرح توسعه مشاغل خانگی که به شبکه‌سازی و اتصال به بازار توجه ویژه‌ای دارد، جهاددانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر به دنبال تحقق اهداف این طرح با همکاری پیشران‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران اوچی اردبیلی تصریح کرد: برای استفاده از پتانسیل کارگاه‌های تولیدی پوشاک باید هماهنگی برای آموزش، شبکه‌سازی و آسیب شناسی این حوزه در قالب انجمن تولیدکنندگان پوشاک انجام گیرد.

وی حضور بانوان در راس مدیریت یک شرکت تولیدی را سرمایه اجتماعی در حوزه کار و اشتغال عنوان کرد و افزود: حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی، اشتغال پایدار را به دنبال دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی خانوارها را برطرف سازد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل  با بیان اینکه کارگاه های پوشاک استان، سرمایه درگردش مناسبی ندارند و باید در قالب این طرح حمایت و ساماندهی شود، یادآور شد: هدف از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بهبود معیشت و افزایش رفاه بانوان، بهره‌مندی از ظرفیت مشاغل خانگی جهت ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو است.

اوچی اردبیلی به مشکلات حوزه تولید پوشاک استان اشاره و خاطرنشان کرد:  باید برای رفع این مشکلات اتاق فکری تشکیل و خوشه‌سازی برای آن انجام گیرد تا با حرکت به سمت تولید متمرکز با توجه به نیاز بازار و کار منسجم گروهی در کسب و کار موفق عمل گردد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی امکان آموزش کارفرمایان در حوزه‌های تولید، مدیریت، مسائل قرارداد، بازاریابی، بسته‌بندی، ایجاد بازارچه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، تعیین قیمت، صادرات، ارتقا کیفیت محصول را فراهم کرده است تا در مسیر توسعه موفق عمل کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل  با اشاره به اینکه در طرح توسعه مشاغل خانگی، پیشران‌ها با جهت‌دهی درست به جامعه هدف می‌توانند بستر خوبی برای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات اشتغال استان فراهم کنند، اضافه کرد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات، در حال حاضر فروشگاه‌ و سامانه‌های مجازی راه‌اندازی شده است تا افراد و پیشران‌های توانمند بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کنند.

به گزارش ایسنا، در این بازدید مدیر کارگاه تولیدی پوشاک «شرکت تن پوش فرنام پایتخت» اظهار کرد: در این کارگاه امکان اشتغال برای بیش از 60 نفر فراهم شده که این تعداد با همکاری جهاددانشگاهی و حمایت متولیان قابل ارتقاء است.

شهلا خدایار با اشاره به مشکلاتی که در مسیر تهیه و تولید پوشاک وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر پوشاک تولیدی این کارگاه با توجه به نیاز استان تولید می‌شود که با آموزش نیروی انسانی و افزایش امکانات و ‌توسعه بازار در سطح کشور می‌توان این امر را توسعه بخشید.

در این بازدید مقرر شد، از طریق دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل امکان برپایی اتاق فکر حوزه پوشاک با هدف آسبب شناسی و شبکه سازی و ارائه آموزش های کاربردی فراهم گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشاغل خانگی اشتغالزايي اشتغال پایدار جهاد دانشگاهی رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل توسعه مشاغل خانگی پیشران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ همزمان با سومین روز از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو۲۰۲۴ ) علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونین وزارتخانه و محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین از محصولات عرضه شده توسط واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت کننده در نمایشگاه بازدید کرد.

محسن رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گزارشی از واحدهای شرکت کننده استان قزوین در نمایشگاه به وزیر صمت ارائه کرد.

مدیرکل صمت استان قزوین به حضور ۸واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور دارند.

رستمی افزود: این نمایشگاه در راستای ارائه توانمندی های واحدهای صنعتی و تولیدی به بازارهای بین المللی برپا شده است.

این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برای بازدید عموم مردم دایر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901343

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند