Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس راهکارهای تحقق مجلس قوی، کارآمد و انقلابی مطرح شد و جمع‌بندی نهایی آن در جلسه سه‌شنبه هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: از روزهای ابتدایی تشکیل مجلس یازدهم ایده‌ای بین نمایندگان مطرح شد تا این مجلس قوی، کارآمد و انقلابی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وصف از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفت اما طبیعتاً با روش جاری و معمول اداره مجلس تحقق این اهداف امکان‌پذیر نبود. همچنین ساز و کارهای آئین‌نامه داخلی مجلس نیز این امکان را ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: جلسه امروز غیرعلنی و غیررسمی آغاز شد و به راهکارهای رسیدن به سه ویژگی قوی، کارآمد و انقلابی اختصاص داشت و از هر کمیسیون به انتخاب مسئولان آن افرادی انتخاب شده و توضیحاتی را مطرح کردند، سایر نمایندگان نیز تذکرات و نکاتی را یادآور شدند اما از آنجایی که این مباحث به سرانجام نرسید، به صورت استمزاجی رأی‌گیری شد و با رأی قاطع نمایندگان سه‌شنبه هفته آینده نیز همین بحث ادامه پیدا می‌کند تا به جمع‌بندی برسیم.

تدبیر مجلس برای بررسی طرح‌ها و لوایح ویژه

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس تاکید کرد: نکاتی که در جلسه امروز مطرح شد شامل چگونگی بررسی فوریت‌ها و اولویت‌ها بود تا به جمع‌بندی برسیم اما از آنجایی که بررسی چنین مسائلی خلاف روال معمول مجلس و برخلاف آئین‌نامه داخلی مجلس است، لازم است در صورت نهایی شدن مباحث جلسات امروز آئین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود که البته این موضوعات اکنون در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس مطرح است.

فرهنگی اظهار داشت: اینکه چگونه برخی از موضوعات را به عنوان طرح‌ها و لوایح ویژه به صحن بیاوریم و مطرح کنیم یا مباحث کارشناسی به چه نحوی انجام شود که وقت کمتری از مجلس بگیرد، در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه امروز و سه‌شنبه هفته آینده می‌خواهد به ساز و کاری برسد تا امکان تحقق ۳ اصل قوی، کارآمد و انقلابی بودن مجلس را مشخص کند، افزود: البته این موضوعات صرفاً اختصاص به قانونگذاری ندارد بلکه در نظارت نیز این اوصاف و تحقق آنها مطرح است. در تلاش هستیم تا تحقیق و تفحص‌های کلی و بی‌نتیجه تبدیل به نظارت‌هایی شود که آثار آنها مستقیماً ظاهر شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اکنون یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس از ظرفیت ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی استفاده کرده و قرائت گزارش این کمیسیون می‌تواند در بازار مسکن و خودرو تأثیر مستقیم بگذارد، نظایر این موارد را در آینده از سوی مجلس شاهد خواهیم بود.

منبع: دانا

کلیدواژه: کارآمد و انقلابی داخلی مجلس آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رأی‌گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت و محمدباقر قالیباف، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رأی‌گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم، لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

کد خبر 6092222 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد