Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@00:43:45 GMT

پیشرفت ۴۰ درصدی موزه دفاع مقدس مشهد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۴۳۳

پیشرفت ۴۰ درصدی موزه دفاع مقدس مشهد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: تا امروز مبلغ ۲۴ میلیارد برای ساخت موزه دفاع مقدس مشهد هزینه شده است و در واقع ۴۰ درصد این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ساخته شده و برای ۶۰ درصد مابقی در انتظار تأمین اعتبارات هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس امروز به عنوان فراز مهم دینی، انقلابی و ارزشمند به خاطر ایستداگی امت انقلابی و پایمردی امام(ره) و رهبری در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام جمهوری ایران ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امت اسلامی و مستضعفان عالم در سراسر جهان به این رویداد بزرگ و دستاوردهای ناشی از دفاع مقدس افتخار می‌کنند و در این سال‌ها علی‌رغم میل بدخواهان و مستکبران عالم که خواستند نطام جمهوری اسلامی ایران بر پا نباشد با قدرت و اقتدار در قله چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایستاده‌ایم.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیون پیشکسوت ایثارگر در کشور داریم که در خراسان رضوی این تعداد بیش از ۱۰۰هزار نفر است که البته خانواده‌ شهدا و ایثارگر بزرگ‌تر از اعداد و ارقام گفته شده است چرا که مقام معظم رهبری اکثریت جامعه را بسیجی، انقلابی و خدمت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

وی افزود: حضور اکثریت مردم در بزنگاه‌های حساس باعث شد بر تهدیدات و تهاجم دشمنان مقابله کنیم، زیرا حماسه سازان عرصه دفاع مقدس بر عهدی که بستند هستند.

سردار یوسفعلی‌زاده ویژه برنامه خراسان رضوی در ایام الله دفاع مقدس این است که در ۳۱ شهریورماه سال جاری مقام معظم رهبری به صورت ویدیوکنفرانس با جامعه بزرگ و پیشکسوت ایثارگران سخن می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس ۵۰۰ برنامه ‌می‌توانیم‌ اجرا کنیم، ادامه داد: یک میلیون و ۷۰۰هزار بسیجی در خراسان رضوی داریم که در تمامی خطوط پیشتازند و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی جلودار حرکت انقلاب اسلامی و امت حزب‌الله هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در این ایام از خودی‌ها انتظار داریم که در شبکه‌های اجتماعی روایت صادقانه‌ای از دفاع مقدس داشته باشند و از تحریف‌های دشمنان جلوگیری کنند.

وی افزود: تا امروز مبلغ ۲۴ میلیارد و از ۴۰میلیارد اعتبار اولیه هزینه شده است، در واقع ۴۰ درصد این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ساخته شده و برای ۶۰ درصد مابقی در انتظار تأمین اعتبارات هستیم.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه ۱۸هزار شهید و بیش از ۷۰ یگان اعم از ارتش و سپاه در خراسان رضوی داریم، تصریح کرد: خراسان رضوی نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس داشته است.

وی ضمن تأکید بر گسترش نمایشگاه دفاع مقدس در منازل به دلیل شیوع کرونا با کمک فضای مجازی و رسانه ها افزود: در برابر جنگ نرم و هجمه های رسانه ای دشمن همانند فضای حقیقی دست بسته نیستیم و ظرفیت های خوبی برای مقابله و فرهنگسازی در اختیار داریم و قطعا اطلاع‌رسانی رسانه ها ایجاد انگیزه و خودباوری خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باتوجه به سهم بالای استان در دفاع مقدس ایجاب می کند که به موضوع برپایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بپردازیم و در شأن استان نیست که موزه دفاع مقدس اینقدر زمان بر شود و بایستی امروز در پی محتوا و چگونگی تبلیغ این عرصه باشیم.

وی افزود: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی نیاز به استمرار و پشتیبانی دارد و باید این کار اولویت بندی شود و نباید رها شود و البته برآورد ما برای اعتبار بعدی 93 میلیارد است که مراحل هماهنگی و اجرایی در حال پیشرفت است و باید اعتبار تخصیص داده شود که کارگاه اجرایی تبدیل به پروژه بی پشتوانه متوقف نشود.

سردار یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس در 1500 مزار شهدا مراسم عطرافشانی و غبارروبی انجام می‌شود و علاوه بر تدارک کاروان های فرهنگی، بیش از 1600 برنامه در هفته دفاع مقدس خراسان رضوی توسط دستگاه های مختلف و نیروهای مسلح اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دفاع مقدس خراسان رضوی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد

 

 

 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا