Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@08:51:59 GMT

اعطای کمک های بلاعوض به ۵۰موسسه قرآنی مازندران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۵۸۱

اعطای کمک های بلاعوض به ۵۰موسسه قرآنی مازندران

عشریه از اعطای کمک های بلاعوض به ۵۰موسسه قرآنی مازندران خبر داد و گفت: مبلغ یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ازای هرموسسه قرآنی به ۵۰ موسسه که دارای پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره شبای حقوقی هستند، اعطا شد.

«حمیدرضا عشریه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: شیوع کرونا، فعالیت های مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده و فعالان قرآنی که بخش زیادی از درآمدشان، از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآن ‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده و بسیاری حتی از پرداخت اجاره مکان های خود باز مانده اند که نیازمند حمایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: بسیاری از مؤسسات قرآنی در این شرایط سخت اقتصادی، در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند و تعدادی از این موسسات نیز با تغییر روش آموزش و روی آوردن به فضای مجازی درحال امرو معاش هستند.

 

وی از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دغدغه های حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران برای سر پا نگاه داشتن موسسات قرآنی سخن گفت و افزود :حمایت از فعالیت های قرآنی وظیفه همگانی است و مردم، خیرین، دستگاه های اجرایی باید در حد توان تلاش کنند تا موسسات قرآنی حمایت هایی هرچند اندک دریافت کنند.

 

عشریه اظهار کرد:با پیگیری های اداره کل ارشاد، مبلغ یک میلیون و 500هزار تومان به ازای هرموسسه قرآنی  از سمت معاونت توسعه قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرداخت به صورت بلاعوض به موسسات قرآن و عترت در سراسر استان مازندران دریافت و به 50 موسسه قرآنی که دارای پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره شبای حقوقی به نام موسسه هستند، اعطا شد.

 

وی با بیان اینکه آن دسته از موسساتی که به دلیل نواقص، مبلغ مذکور را دریافت نکرده اند، مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و در صورت نداشتن منع قانونی در گام بعدی این مبلغ به حساب اعلام شده از سوی آنان واریز خواهد شد، بیان کرد:همچنین سه ماه بیمه فعالان قرآنی استان توسط دولت پرداخت شده است.

 

عشریه ضمن یادآوری اینکه موسسات قرآنی استان از سوی اتحادیه فعالیت های قرآنی مورد حمایت قرار گرفتند، اضافه کرد: این اتحادیه برای هر موسسه یک میلیون تومان وازیری داشت.

 

وی به اهمیت فعالیت های دینی و قرآنی اشاره کرد و افزود: هزینه برای فعالیت های قرآنی و حمایت از فعالان حوزه قرآن و عترت سرمایه گذاری است و کشور را در برابر تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی مصون می کند.

 

عشریه با تاکید براینکه قرآن نسخه شفابخش جامعه بشری است و تمسک به این کتاب آسمانی و معجزه رسول خدا(ص) سلامت باطنی و روانی را همراه دارد، خاطرنشان شد: باید در بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش تلاش کنیم.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک های بلاعوض بیمه فعالان قرآنی کرونا وزارت ارشاد موسسات قرآنی اتحادیه موسسات قرآنی تهاجم فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های قرآنی موسسات قرآن موسسه قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام نهادن در راه قرآن، باقیات الصالحات است، گفت: هر انسانی که زندگی خود را با قرآن تطبیق دهد، گمراه نخواهد شد.

مالک رحمتی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از مربیان یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: گفتمان و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را که توسط شما فعالان فرهنگی در جامعه تبلیغ می‌شود، مدیون و مرهون استاد شهید مرتضی مطهری هستیم.

وی افزود: نقش استاد مطهری در روزآمد کردن اندیشه‌های اسلامی بویژه تبیین نظری نظام جمهوری اسلامی در میان اقشار مختلف مردم بی‌بدیل است. شهید مطهری با قلم، فکر و در نهایت با شهادت خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را در جامعه ساری و جاری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن معجزه الهی است و هیچ تحریف و شکی در آن راه ندارد، خاطرنشان کرد: فردی که زندگی خود را در ساحت‌های مختلف، با قرآن تطبیق دهد و در زمینه‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم گام بردارد، گمراه نخواهد شد. 

وی ادامه داد: خوشا به سعادت شما عزیزان که مربی قرآن و ادامه دهنده رسالت پیامبر اکرم اسلام(ص) در تبیین و گسترش مبانی و مفاهیم این معجزه الهی هستید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با ابراز خرسندی از حضور خود در موسسه فرهنگی قرآن و عترت حورای بهشتی، گفت: گام نهادن در راه قرآن باقیات الصالحات است و بدون شک با اخلاص مربیان این موسسه، انسان‌های بزرگی تربیت و به جامعه تحویل داده خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود